Et asus bundkort
Fra : KeNzO

Dato : 02-07-03 15:30

jeg har fået fat på et bundkort ( ca 4 år gammel) som jeg skal opdateret
bios`en på.

Grundet til bios opdatering er at den ikke vil acceptere en 40 gb harddisk
(IBM)
Har læst et eller andet sted man kan køre harddisken som et virtuel drev i
windows er det rigtig ?

På bundkortet er der 2 chip begge står der ali på den ene står der m1541 og
den anden står der m1543c på.
Jeg har været inde på asus hp og se men kan ikke finde dette bundkort med
dette chipsæt.

Er der nogen som kan evt hjælpe mig ?

På forhånd tak

KeNzO

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-07-03 16:49

KeNzO wrote:
> Er der nogen som kan evt hjælpe mig ?

Hvad er navnet på bundkortet?

--
Martin K

Fra : KeNzO

Dato : 02-07-03 17:27

asus (se subj )

Fra : @(rem)dm-data.dk

Dato : 02-07-03 17:31

KeNzO wrote:

> asus (se subj )

De har lavet hundredevis af forskellige modeller. Hvad står der mellem
indtiksslottene (ISA / PCI)?

--
Morten Dybdal

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-07-03 18:17

@(rem)dm-data.dk" <""morten\"@(rem)dm-data.dk wrote:
> De har lavet hundredevis af forskellige modeller. Hvad står der mellem
> indtiksslottene (ISA / PCI)?

Så sandt, så sandt - lige da jeg trykkede send, tænkte jeg også at den var
mulig at misforstå - meeen...

--
Martin K

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-07-03 17:45

In article <3f02ec8b$0$83049$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, KeNzO wrote:
> På bundkortet er der 2 chip begge står der ali på den ene står der m1541 og
> den anden står der m1543c på.

Sandsynligvis et asus P5A (har også netop problemer med store diske i
de tidligere biosversioner). Du skal dog tjekke at det _er_ et P5A før
du flasher noget som helst. Ellers står du med et stykke miljø
farligt elektronik skrot.

Thomas, Vanløse

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-07-03 18:13

Thomas S. Iversen wrote:

> Du skal dog tjekke at det _er_ et P5A før du flasher noget som helst.
> Ellers står du med et stykke miljøfarligt elektronik skrot.

Arh, så galt er det trods alt ikke.
Man kan sagtens få chippen flashet i et eksternt apparat.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 02-07-03 18:16

Jens C. Hansen [Odense] wrote:
> Arh, så galt er det trods alt ikke.
> Man kan sagtens få chippen flashet i et eksternt apparat.

Det er rigtigt. Principielt er det ikke tabt - men hvem gider at bruge penge
og ikke mindst tid på noget der er så gammelt?

--
Martin K

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-07-03 19:11

Martin Kirschmeyer wrote:

> Det er rigtigt. Principielt er det ikke tabt - men hvem gider at bruge penge
> og ikke mindst tid på noget der er så gammelt?

Jeg gør.
Jeg har desuden en IDE-flasher fra loet.de
Hvis chippen ellers er understøttet, flasher jeg den gerne gratis (jeg
betaler naturligvis ikke portoen)

Fra : KeNzO

Dato : 03-07-03 00:10

Ved opstart står der nede i bunden 07/16/1999-ALADDIN5-<<p5a>>-00
Og i mellem pcistikkene står der p5a

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 03-07-03 06:22

In article <3f03663f$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, KeNzO wrote:
> Ved opstart står der nede i bunden 07/16/1999-ALADDIN5-<<p5a>>-00
> Og i mellem pcistikkene står der p5a

Jammen så _er_ det jo et p5a. Uofficiel side:

http://www.cs.montana.edu/~kimh/p5a.html

Thomas, Vanløse

Fra : KeNzO

Dato : 04-07-03 00:10