Stjerner kontra kvalitet
Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 01-07-03 20:36

Jeg vil da gerne vide, selvom det er en subjektiv vudering, om
stjerneangivelse og kvalitet altid stemmer overens.

Jeg har oplevet, at en enstjernet campingplads, for mig var bedre end den
trestjernede.

Mit krav til en campingplads er:

At den ligger i naturen, at det er en campingplads og ikke et badeland eller
tivoli, dem kan man jo besøge når man har lyst til det, at det er
badefaciliteter og rene toiletter og naturligvis strømtilslutning. Tlf. er
jo ganske unødvendig i disse mobilostider, og internet er da det rene pjat,
jeg vil på camping for at hvile ud fra TV, computer og andre trivia i
hverdagen.

Men hvad mener i om det, jeg vil besøge en campingplads ude ved Daler i
Marsken, den har plads til 10 vogne, den lyder rigtig rar, også er det jo
masser af natur der.

Fra : Henrik Høgh

Dato : 02-07-03 15:04

Karl-Heinz Hansen wrote:
> [...]
>
> Men hvad mener i om det, jeg vil besøge en campingplads ude ved Daler
> i Marsken, den har plads til 10 vogne, den lyder rigtig rar, også er

Jeg kan ikke lade være.
http://www.backtonature.dk
det må være noget for dig. (og mig, jeg er medlem.)

Henrik Værum Høgh

Fra : Jock Iuel

Dato : 02-07-03 21:26

Karl-Heinz Hansen wrote:

> [...]
> jo ganske unødvendig i disse mobilostider, og internet er da det rene pjat,
> jeg vil på camping for at hvile ud fra TV, computer og andre trivia i

Jamen, jeg er fulstændig enig med dig - lad os få en anden vurdering.
Eller rettere: lad os få nogle andre kriterier for vurdering af
campingpladserne. Men det er jo nok noget som tager en generation at få
gennemført - hvis det i det hele taget er muligt
Man kan jo bare kikke på det svendske alternativ til
stjerne-bedømmelsen: Vildmarkscamping (http://www.camping.se/scs.htm).
Selvom det hedder Vildmarkscamping behøver det ikke nødvendigvis at være
nettop dette. Men det betyder at det er naturen, der er i højsædet og de
værdier der følger med dette - og dette indebærer også gode sanitære
forhold, selvom nogle ignoranter hævder det modsatte når talen kommer
til at handle om, at man gerne vil "tilbage til naturen" og have en mere
basal form for camping. Se bare al den ballade der var på DCU's forum da
tilløbet til Back To Nature - Naturcamping blev taget. Gud, hvor er
"rigtige" campister snævetsynede - "rigtige" i deres egen betragtning.....

Jock Iuel - Helsinge

Fra : Tommy Hansen

Dato : 02-07-03 22:09

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvad mener i om det, jeg vil besøge en campingplads ude ved Daler i
> Marsken, den har plads til 10 vogne, den lyder rigtig rar, også er det jo

Ja, du har meget ret endda. Stjernebegrebet er ikke tidsvarende. Jeg kan nu
godt lide det tyske ADAC's måde at gøre tingene på:
De besøger jævnligt pladserne, skriver om der er fred og ro, om pladsen er
smukt beliggende, afstand til diverse ting og sager, kommer med en
"vergleichpreis" for en familie med et barn, giver karakterer til de
sanitære faciliteter m.m.
Det kan jeg bedre lide - frem for at hvis campingpladsen køber hoppepude
eller lign. så får aut. en stjerne mere - også selv om der hersker den
største urenlighed på pladsen.
Jeg kan også anbefale BackToNature's oplæg.
I Sverige (ved Dalslands kanal) var vi engang på en plads man kaldte
"husvagnsparkering" og den bestod af en dejlig græsmark, hvor der var en
dejlig udsigt, nogle få elstandere og en lille velfungerende toiletbygning.
Der var ikke fast bemandig på pladsen, men et par gange i døgnet kom der et
par unge mænd og krævede penge af de nytilkomne - prisen var meget lav - jeg
mener det var ca. 50 svkr. pr. døgn og det er en af de bedste pladser jeg
har besøgt.

Mvh Tommy

Fra : Flemming Andresen

Dato : 02-07-03 22:46

Ja, det er jo dejligt at nogen ser sådann på det som i gør i dette indlæg -
det er jo nok derfor at BTN er skabt - tror i ikke !!!!

For os der er en ganske almindelig børnefamilie er det nu ikke så dårligt
med svømmepøl, hoppepude m.m. - ungerne forventer
jo lidt "extra underholdning" - og hvis man er bare lidt opmærksom , og
læser beskrivelsen af campingpladserne , vil man kunne
se alle de "forfærdelige" ting de tilbyder - TV stue, kiosk, grill-bar,
toiletter , rindende vand m.m. - og så holder man sig jo bare
væk - ikke ? - om du kan bruge stjernerne til noget - tja, det er vel en
subjektiv vurdering , men sådan har man nu valgt at karak-
tergive pladserne.

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 02-07-03 10:22

"Flemming Andresen" <Flemming.Andresen@Esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> væk - ikke ? - om du kan bruge stjernerne til noget - tja, det er vel en
> subjektiv vurdering , men sådan har man nu valgt at karak-

Jamen, kan man ikke sige, at det er en nem måde, at få børnene passet på,
jeg vil ikke bestride, at børnene morer dem, men jeg mener bare, at camping
har noget med at komme væk fra alt det hurlumhej de i dag oparbejder
stjernene på.

Camping skulle jo gerne være afslapning og kontakt med naturen, eller er det
mig der har misforstået noget?

Jeg mener da, at naturcamping kan være lige så mange stjerner værd end
TV-stue og drukbænke, samt hoppepuder og tog der futter rundt, foruden
baderland og jeg skal komme efter dig.

Men som det er skrevet i et andet indlæg, så er det nok for stiv vudering,
jeg mener hvad betyder en hoppepude, en eller to stjerner, eller et tog der
futter rundt på pladsen er den en eller to stjerner værd, det var mere det,
om hvad der skal til, for at få stjerner, jeg ville for eks. bedømme Tolne
med mindst fem stjerner, på trods af det ikke er badeland og mange for mig
ubegribelige ting på en campingplads.

I påsken var jeg på Øster Hurup campingplads, vi mærkede kulden fra
fastliggerne og da vi kom i køkkenet for at vaske op, ja så så man næsten
hellere hælen end tåen.
Udeb for køkkenet, i nærheden af kiosken, der var der konstant øldrikkende
fastliggere, er det sådan en tre eller firstjernet campingplads er, så
foretrækker jeg en enstjernet,

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 03-07-03 06:18

Jeg syntes at "stjerne" betegnelsen er nogenlunde OK.

Og vi andre der IKKE har brug for 7 stjerner og hoppepude og internet - og
familiebaderum kan jo køre til andre pladser.

Som Bedsteforældre - er det nu rart at have bedsteforældre weekend- og så
kunne tage til en plads med alt til børnene.

og Uden børnebørn at kunne tage til en plads med natur og naturlighed.

Vore børn, har altid leget godt - og på camping - altid hurtigt fundet nye
legekammerater -
Men det er da næsten altid sket på områderne hvor børnene trak hen imod -
TV-stuen da de var store - og legepladserne og hoppepuderne da de var
mindre

Og jeg kan se at det er det samme med børnebørnene.

Og jeg har det fint med at opsø'ge - knap så børnevenlige pladser nu hvor vi
er alene.

Så mon ikke det er en smagssag.