Sygdom..?
Fra : andersen@post7.tele.~

Dato : 02-07-03 10:06

Hej NG

Mine fisk dør en efter en, jeg har ikke kunne læse mig frem til hvad
de fejler, de er ikke rigtig nogen symtomer der passer synes jeg.

Til tider er de sløve, og ligger ved bunden og gisper, for kort efter
at gøre det samme ved overfladen og så tilbage til almindelig
aktivitet, de har almindelig appetit.
Der har kun været noget at se på 2 af de 6 fisk der er døde, det er
noget sort på venstre side af fisken, og nu kan jeg se at min
dværgurami han har fået en mørk stribe for neden på venstre side, jeg
har bemærket at han står skrå i vandet med venstre side op...
Der er ingen pletter misfarvninger eller noget som helst at se..

om det er en tilfældighed at det lige er venstre side ved jeg ikke.
Jeg skifter vand hver uge, og bruger aquasafe, i den sidste tid er jeg
begyndt at fjerne sten fra akvariet i et forsøg på at gøre noget.

MVH
MA

Fra : Cyberbar

Dato : 02-07-03 11:19

> [...]
>
> Til tider er de sløve, og ligger ved bunden og gisper, for kort efter
> at gøre det samme ved overfladen og så tilbage til almindelig

Hejsa MA

Du skriver ikke hvor stor din kumme er, og hvor mange fisk er i. For at
kunne hjælpe dig bedst muligt, må du komme med flere oplysninger til denne
NG. Så er der sikkert andre, som måske kan fortælle dig hvad der er galt.

Jeg har prøvet det næsten det samme, mine fisk gispede også og var temmelig
sløve. Fik gode råd herinde og derfor besøgte jeg min fiskmand og fik noget
mod Odiniun og Costia. Det virkede for mig, så held og lykke til dig.

Mvh. Cyberbar

Fra : Mogens Andersen

Dato : 02-07-03 11:01

Cyberbar <Cyberbar@tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>komme med flere oplysninger til denne
>NG. Så er der sikkert andre, som
>måske kan fortælle dig hvad der er galt.

Akvariet er på 325L, der er 2 stk perlegurami, 2 stk dværg gurami
4 guppier, 5 platty, 5 maller, 1 sommerfuglchlide, 3 slørhaler, og
en håndfuld neonfisk, både sort, almindelig, og rød..
palnter af forskellig typer, og 1 stk mangroverod.
Pumpen er en shark4, temeperatur konstant 24.5