Erfaring med DSL router mangles.
Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 02-07-03 06:16

Hej NG

Jeg har tidligere postet et spørgsmål her i gruppen ang. valg af router. Jeg
har kigget tilbage i gruppen og fundet svar på enkelte spørgsmål og fundet
ud af at der er nogen routere man umiddelbart bør undgå.
Jeg har nu valgt 4stk ud som jeg håber i kan give mig lidt feedback på.
Henholdsvis 2 fra D-link og 1 fra Linksys og 1 fra Netgear.
3 PCere skal være koblet op dag og nat med mail- web- og ftp-server på en
TDC linie. Routeren må ikke have tendens til at gå ned og skal være
klippestabil, hvilket er det absolut vigtigste. Så må den også gerne være
nem at konfigurere.
Jeg har meget svært ved at finde konkrete bedømmelser på og anmeldelser af
routere derfor dette post.

D-Link DI-704P:
http://makeashorterlink.com/?J50911F15

D-Link DI-804V:
http://makeashorterlink.com/?A23911F15

Linksys BEFVP41 VPN router:
http://makeashorterlink.com/?D15941F15

Netgear FVS318 VPN/Firewall/Router:
http://makeashorterlink.com/?K16921F15

Umiddelbart ville jeg selv sige at Linksys'en er hvor jeg får mest for
pengene. Men jeg skal indrømme at jeg er på bar bund.
....håber på lidt hjælp! På forhånd tak.
Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen

Fra : BOH

Dato : 02-07-03 07:02

Kenneth Østergaard wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har tidligere postet et spørgsmål her i gruppen ang. valg af
> router.

Jeg kan ikke give dig feedback på de aktuelle modeller, men jeg har selv en
Netgearrouter som aldrig har drillet.
Jeg har opsat et par Linksysroutere og ejerne har da aldrig beklaget sig...
Jeg har hørt nogle klage over D-Link, men har desværre ingen specifikke
referencer..

Du skal dog være opmærksom på at dine valg er faldet på en stribe
SOHO/discount-produkter. Så du kunne også kigge på noget Cisco eksempelvis,
og ja, du vil nok se at det er en anden prisklasse...

Check også hvordan din ombytningsgarati er. Hvor hurtigt har du en ny, hvis
skidtet brænder sammen.
Og hvor nemt er det at få den konfigureret magen til den 'gamle'.
Export/import af konfiguration.

--
Mvh Morten