|
| Spørgsmål: GPRS hos Telmore - binding? Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 01-07-03 22:37 |
|
Hejsa,
Vil lige høre - binder jeg mig efter prøvetiden, til at have GPRS i x antal
mdr.?
Er ALT gratis, både abo. og data, det første stykke tid? Eller betaler man
abo.? Jeg er nemlig komplet forvirret
// Troels
| |
Peter S (01-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter S |
Dato : 01-07-03 22:46 |
|
> Vil lige høre - binder jeg mig efter prøvetiden, til at have GPRS i x
antal
> mdr.?
>
> Er ALT gratis, både abo. og data, det første stykke tid? Eller betaler man
> abo.? Jeg er nemlig komplet forvirret
>
Ifølge de signaler som Telmore sender, er alt gratis, og man binder sig
ikke. Det kan dog ikke på forhånd udelukkes at man skal foretage sig noget
aktivt for at melde sig af GPRS igen ved prøveperiodens udløb. Men Telmore
plejer at være meget straight og til at stole på, så man får nok et par
emails med opfordringer og advarsler inden det begynder at koste penge.
Til gengæld tror jeg at man skal regne med at det hele er lidt kaotisk til
at begynde med.
Peter S
| |
Troels [around 9000] (01-07-2003)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 01-07-03 22:53 |
|
> Ifølge de signaler som Telmore sender, er alt gratis, og man binder sig
> ikke. Det kan dog ikke på forhånd udelukkes at man skal foretage sig noget
> aktivt for at melde sig af GPRS igen ved prøveperiodens udløb. Men Telmore
> plejer at være meget straight og til at stole på, så man får nok et par
> emails med opfordringer og advarsler inden det begynder at koste penge.
>
> Til gengæld tror jeg at man skal regne med at det hele er lidt kaotisk til
> at begynde med.
Jeg prøver, så :)
// Troels
| |
Peter (01-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 01-07-03 23:21 |
|
"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i
news:3f01ff03$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Vil lige høre - binder jeg mig efter prøvetiden, til at have
> GPRS i x antal mdr.?
Da jeg tilmeldte mig, blev jeg ikke oplyst om nogen bindingsperiode,
og de generelle abonnementsvilkår anfører intet om særlige
bindingsperioder eller opsigelsesfrister for tillægsydelser. Derfor er
min vurdering, at du kan opsige tillægsaftalen om GPRS som det
almindelige "abonnement", dvs. med omgående virkning og uden varsel.
Men selv om det ville være en god service, er der absolut ingen
garanti for, at du bliver spurgt, om du vil fortsætte efter
gratisperioden. Det bør du huske i september, så du *selv* kan
tage initiativ til en evt. opsigelse af GPRS, hvis du ikke er blevet
afhængig inden da...
| |
Troels [around 9000] (01-07-2003)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 01-07-03 23:23 |
|
> Men selv om det ville være en god service, er der absolut ingen
> garanti for, at du bliver spurgt, om du vil fortsætte efter
> gratisperioden. Det bør du huske i september, så du *selv* kan
> tage initiativ til en evt. opsigelse af GPRS, hvis du ikke er blevet
> afhængig inden da...
Kunne jeg godt hænde at blive ;) Det går da tilpas stærkt, ihvertfald :D
// Troels
| |
Peter S (01-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter S |
Dato : 01-07-03 23:31 |
|
> Men selv om det ville være en god service, er der absolut ingen
> garanti for, at du bliver spurgt, om du vil fortsætte efter
> gratisperioden.
Den vurdering deler jeg 100 %, og mit synspunkt som jeg angav ovenfor er
bedre dækket ind med tilføjelse af denne kommentar. Det må så være op til
Telmore at præcisere vilkårene.
Peter S.
| |
Peter (02-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 02-07-03 00:01 |
|
"Peter S" <peter@skadhaugeNOSPAM.com> skrev i
news:SZnMa.153$wD2.22@news.get2net.dk...
> Det må så være op til Telmore at præcisere vilkårene.
Strengt taget behøver Telmore ikke at præcisere vilkårene, men det
vil nok være i selskabets egen interesse, hvis de vil undgå en masse
spørgsmål om det.
Og selv om Telmore med god ret kan opkræve GPRS-abonnement
hos dem, der glemmer at framelde sig, vil det nok give dårlig omtale,
hvis de ikke sender en "advarsel", når gratisperioden er ved at være
slut.
Men mon ikke Telmore allerede har tænkt på alt dette?!
| |
Peter S (02-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter S |
Dato : 02-07-03 00:21 |
|
"Peter" <peter_usenet5@hotmail-fjern.com> skrev i en meddelelse
news:bdt3qp$mbj$1@sunsite.dk...
> Og selv om Telmore med god ret kan opkræve GPRS-abonnement
> hos dem, der glemmer at framelde sig, vil det nok give dårlig omtale,
> hvis de ikke sender en "advarsel", når gratisperioden er ved at være
> slut.
>
> Men mon ikke Telmore allerede har tænkt på alt dette?!
>
Det har de sikkert, og det var også tanken bag mit første svar til Troels
9000.
En anden ting er at GPRS-ordningen lægger op til en lidt anden
betalingsstruktur end den hidtidige på Telmore. De kommer til at operere med
et fast månedligt gebyr, og selvom det ikke er voldsomt stort, så vil der
være flere konti der ryger i minus end før. Dette forstærkes af at en
uopmærksom bruger let vil kunne komme til at hente et betragteligt antal MB,
ikke mindst hvis telefonen bruges som opkobling for en bærbar PC. Så hvis
hovedreglen fortsat er, at folk selv holder øje med deres forbrug og
indsætter en hundredekrone eller to en gang imellem, så vil der på den ene
eller anden måde komme lidt mere knas i maskineriet. Derimod, hvis alle
storforbrugere vælger automatisk optankning, så vil man fortsat kunne opleve
et "flinkt" selskab med et minimum af konfliktsituationer mellem selskab og
kunde.
Peter S
| |
Peter (02-07-2003)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 02-07-03 00:42 |
|
"Peter S" <peter@skadhaugeNOSPAM.com> skrev i
news:7JoMa.164$243.13@news.get2net.dk
> Så hvis hovedreglen fortsat er, at folk selv holder øje med deres
> forbrug og indsætter en hundredekrone eller to en gang imellem,
> så vil der på den ene eller anden måde komme lidt mere knas i
> maskineriet. Derimod, hvis alle storforbrugere vælger automatisk
> optankning, så vil man fortsat kunne opleve et "flinkt" selskab
> med et minimum af konfliktsituationer mellem selskab og kunde.
For mit vedkommende er "hovedreglen" automatisk optankning.
Jeg kunne aldrig acceptere et abonnement, der kun fungerede med
"manuel" optankning, og hvis Telmore dropper den automatiske
optankning, er jeg ikke længere kunde hos selskabet. Der er andre
ting, der interesser mere, end at holde øje med en taletidssaldo.
Med den automatiske optankning fungerer Telmores løsning som
et almindeligt gammeldags abonnement - bare uden kredit - og
det passer mig fint.
| |
Andersen (02-07-2003)
| Kommentar Fra : Andersen |
Dato : 02-07-03 10:17 |
|
"Peter S" <peter@skadhaugeNOSPAM.com> skrev i en meddelelse
news:7JoMa.164$243.13@news.get2net.dk...
>
> "Peter" <peter_usenet5@hotmail-fjern.com> skrev i en meddelelse
> news:bdt3qp$mbj$1@sunsite.dk...
> > Og selv om Telmore med god ret kan opkræve GPRS-abonnement
> > hos dem, der glemmer at framelde sig, vil det nok give dårlig omtale,
> > hvis de ikke sender en "advarsel", når gratisperioden er ved at være
> > slut.
> >
> > Men mon ikke Telmore allerede har tænkt på alt dette?!
> >
>
> Det har de sikkert, og det var også tanken bag mit første svar til Troels
> 9000.
>
> En anden ting er at GPRS-ordningen lægger op til en lidt anden
> betalingsstruktur end den hidtidige på Telmore. De kommer til at operere
med
> et fast månedligt gebyr, og selvom det ikke er voldsomt stort, så vil der
> være flere konti der ryger i minus end før. Dette forstærkes af at en
> uopmærksom bruger let vil kunne komme til at hente et betragteligt antal
MB,
> ikke mindst hvis telefonen bruges som opkobling for en bærbar PC. Så hvis
> hovedreglen fortsat er, at folk selv holder øje med deres forbrug og
> indsætter en hundredekrone eller to en gang imellem, så vil der på den ene
> eller anden måde komme lidt mere knas i maskineriet. Derimod, hvis alle
> storforbrugere vælger automatisk optankning, så vil man fortsat kunne
opleve
> et "flinkt" selskab med et minimum af konfliktsituationer mellem selskab
og
> kunde.
>
Det kunne være at Frank er med på en kigger og ville give
sit be7 med............... Hva' Frank??
| |
|
|