Tantra sex...
Fra : Michael

Dato : 01-07-03 21:26

Hej gruppe.

Jeg har hørt lidt om det. Er der ikke nogen der kan fortælle mig en lille
smule om det?? Bare så jeg i det mindste hvad det er jeg laver research om
hvis det kommer så langt.

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh
Michael

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-07-03 16:15

On Tue, 1 Jul 2003 22:25:32 +0200, "Michael"
<Michael_hopla@hotmail.com> wrote:

> [...]
>smule om det?? Bare så jeg i det mindste hvad det er jeg laver research om

ØH jes Betelsen har skrevet en fortrinelig bog om emnet !

>Håber I kan hjælpe mig.

ja det var hvad jeg fik ud af det :

"Tantra er en meditasion form der finder sted inder samlej men dog
ikke som man med sædvane
betragtes coitus - da pointen jo netop er at , ikke opnå sædafgang
eller orgasme af nogen art men på så forunderlig vis opnår en
asimilasion af animus & anima , der - der på skulle føre til den så
eftragtede rejse fra jeg til selv eller mao. et kvate spring i
bevistheden til ikke bare at sanse men sandeligt også være bevist om
det kolektive *ubevidste*."

I praksis så foregård det på den måde at man sætter sig i samleje
stiling kvinde oven på mand også meditere man i en cirkulasion i
tankerne på den andens hendholdsvis ægge stokke og testikler fra
venstre til højre ....

sådan er Tantra !!

der er slået en masse new age plat crap på det her - hvor man kan få
hyben Te og hånds pålægelse massage i skeden osv. osv.
det er bare platen schlageri fordi folk har hørt ordet også er der
nogen der forsøger at spinde guld på det og det er nemt - er man go
nok til det så kan man jo bilde folk hvad som helst ind - det er
selvføligt belastene når man nævner for new age idioten at der ikke
rigtigt er noget historisk substans i derres forehavene.

det er foriøvrigt skide svært - du skal være ret afklaret med dig selv
og have en del viden i forvejen om mange ting i almindelighed hvis du
skal have nogen gavn af det .....

Mv.
Bo M Mogensen

--
"I can't feel you anymore, I can't even touch the books you've read
Every time I crawl past your door, I been wishin' I was somebody else instead.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-07-03 20:37

"Michael" <Michael_hopla@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> smule om det?? Bare så jeg i det mindste hvad det er jeg laver research om

Dengang sexfrigørelsen var ny, påstod buddhistiske typer en langvarig
samleje med få bevægelser var særlig meditationsagtigt højdepunktoplevelse
og de kaldte det tantrasex

Det er kedeligt for de fleste, tror jeg. Mænd vil have udløsning, og nok kan
det gå for hurtigt, men jeg tvivler på at mange kan holde rejsningen, hvis
de bare ligger sammen med pik i skede.

Nogle kan gejle sig op til at de særeste ting er spændende - men jeg tror
tantrasex er et blindspor for de allerfleste.

Fra : Michael

Dato : 02-07-03 22:27

> det gå for hurtigt, men jeg tvivler på at mange kan holde rejsningen, hvis
> de bare ligger sammen med pik i skede.

Jeg synes det er rart at ligge "med pik i skede"....

Og udforskning af sexlivet med min kæreste er en dejlig ting.

Mvh
Michael

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-07-03 02:09

On Wed, 2 Jul 2003 21:37:22 +0200, "Bo Warming"
<ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

>"Michael" <Michael_hopla@hotmail.com> wrote in message

>Dengang sexfrigørelsen var ny, påstod buddhistiske type

det er ukorekt den var taoistsk !
og taosimen er angiveligt 3000 år ældre ind budismen !

>r en langvarig
>samleje med få bevægelser var særlig meditationsagtigt højdepunktoplevelse
>og de kaldte det tantrasex

dette er så korekt !

>Det er kedeligt for de fleste,

ja så burde de ikke indlade sig på det og vil næppe have
forusætningerne !

>tror jeg. Mænd vil have udløsning, og nok kan
>det gå for hurtigt, men jeg tvivler på at mange kan holde rejsningen, hvis
>de bare ligger sammen med pik i skede.

ja ok nu nærmer du dig jo de 60 år så jeg skal ikke kunne sige men jeg
er tæt på 40 og kan fint holde rejsning i 2½-3 timer af gangen - men
kan dog ikke komme af den grund !

>Nogle kan gejle sig op til at de særeste ting er spændende - men jeg tror
>tantrasex er et blindspor for de allerfleste.

det tror jeg også er rigtigt - den er faktisk selv anerkendt af Harry
krisna som legitim meditasions form dog ikke i en inkarnasion som vi
kender den nu !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-07-03 12:49

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> mælte sligt:
>"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

>det er ukorekt den var taoistsk !
>og taosimen er angiveligt 3000 år ældre ind budismen !

Det er hamrende ukorrekt. Taoismen og buddhismen er stort set lige gamle, rent
historisk set.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Hvor er nu den harniskklædte slægtsfylgie, alle de venlige ansigter,
der plejede at titte os i møde i skovbrynet? Vievandets syre har ætset

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 03-07-03 19:11

On Thu, 03 Jul 2003 13:49:29 +0200, Rasmus Underbjerg Pinnerup
<pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote:

>Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> mælte sligt:

>Det er hamrende ukorrekt. Taoismen og buddhismen er stort set lige gamle, rent
>historisk set.

nej det er de ikke budismen er ca 500 åt ældre ind kristendomen -
taoismen og konfuismen var de 2 førene tros retninger i Kina før
Budismen kom !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-07-03 19:15

Bo M Mogensen <chokmah@spamcop.net> mælte sligt:

>nej det er de ikke

Jo, det er de.

>budismen er ca 500 åt ældre ind kristendomen -

Hvorfor drager du nu kristendommen ind i det?

>taoismen og konfuismen var de 2 førene tros retninger i Kina før
>Budismen kom !

Det er da rigtig nok, men buddhismen havde nu eksisteret en rum tid, førend
den kom til Kina. Buddha levede i det sjette århundrede før Kristus. Det samme
gælder Lao-tse, der grundlagde taoismen. Ergo er det ganske absurd at påstå,
at taoismen skulle være 3000 år ældre end buddhismen. Så skulle taoismen
datere tilbage til 3500 før Kristus - det er før man overhovedet havde
skriftsprog i Kina.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Oh yeah. Well, Peter Griffin is no loser. When I'm through with our
schools, our students will be so smart they will be able to program

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-07-03 00:15

On Thu, 03 Jul 2003 20:14:53 +0200, Rasmus Underbjerg Pinnerup

>Jo, det er de.

Hmmm

det kan faktisk godt være du har ret eller det har du :

http://www.sadhana.dk/taichi/tekster/tekst_tao.htm

"Taoismen blev grundlagt af Lao-Tse, som blev født i Kina i året 604
f. Kr. Lao-Tse var Confucius' ældre samtidige. Lao-Tse og Confucius
prædikede deres lære i Kina, på samme tid som Mahavira og Buddha
prædikede deres i Indien, og Sokrates forkyndte sin filosofi i
Grækenland. Således levede fem af verdens store mænd i det samme
århundrede. Lao-Tse var statsansat historiker og bestyrede de
hemmelige arkiver ved den kongelige ret i Chorc.!

http://www.sadhana.dk/taichi/tekster/tekst_confusius.htm

http://www.sadhana.dk/taichi/tekster/tekst_buddha.htm
Denne leder finder vi i Gautama eller Buddha. Buddha blev født i 620
f. Kr. og døde i 543 f. Kr. Han prædikede ren Jnana-Kanda
(fornufts-religion).

*********************************

>Hvorfor drager du nu kristendommen ind i det?

Nå det var bare for at ha en målestok !

> [...]
>at taoismen skulle være 3000 år ældre end buddhismen. Så skulle taoismen
>datere tilbage til 3500 før Kristus - det er før man overhovedet havde

yeps det der så ligger det hænd i forvring er hvad helved var der i
kina før budismen ?
kulturelt er kina på alder med jødedommen er jeg såmænd ret så sikker

og de indsike veder eller hvad helved de nu her er mig bekendt også
omkring 6000 år gamle ?

beklager fejltagelsen det er alderen jeg ved ved blive en smule
dement!

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 04-07-03 13:43

Hejsa Bo

> [...]
Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote:

>yeps det der så ligger det hænd i forvring er hvad helved var der i

Buddhismen begyndte at vinde indpas i Kina omkring vor tidsregnings begyndelse
- forud for dette var der som sagt taoisme og kungfutsianisme, som går tilbage
til ca. 6. århundrede fvt. Før disse to store filosofier opkom var der en
kinesisk folkereligion, som ikke kendes indgående, men som bl.a. inkluderede
forfædredyrkelse og dyreofre. Denne lod sig i nogen omfang integrere med de
nyopståede religiøse filosofier og der findes stadig folkereligiøsitet i rigt
mål i Kina.

>kulturelt er kina på alder med jødedommen er jeg såmænd ret så sikker
>på

Det er svært at sammenligne. Der har boet mennesker i det geografiske Kina i
længere tid, end det giver mening at tale om kultur. Jødedommen kan (med
ekstremt god vilje) vel siges at datere til 1200 fvt. (hvor "Moses fik
åbenbaringen ved Sinai"), men på det tidspunkt var der fuld gang i Kinas andet
store dynasti, Shang-dynastiet, der spænder fra ca. 1600 fvt. til ca. 1100
fvt.

>og de indsike veder eller hvad helved de nu her er mig bekendt også
>omkring 6000 år gamle ?

Normalt siges de ældste dele af vedaerne, dvs. de første ni bøger af Rigveda,
at have fået deres form ca. 1400 fvt., altså for ca. 3400 år siden. De blev
dog først nedskrevet langt senere.

Men nu er vi vist kommet langt væk fra seksualitet, så jeg krydser lige over
dk.videnskab.religion med FUT til samme.

FUT: dk.videnskab.religion

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Dersom nogen mener at kende noget,
han kender endnu ikke således, som man bør kende."