Tak TDC Mobil!!!
Fra : Susanne

Dato : 01-07-03 20:42

Så nu er jeg vågnet fra Roskilde Festival igen!
Og vil benytte lejligheden til at rose TDC Mobil som var så geniale at være
tilstede på pladsen og give os mulighed for at lade telefonen op gratis!
Det var der styr på og dejligt at se at der er et selskab som forstår hvad
kunderne har behov for (ud over billige priser ..naturligvis :D)

TAK!

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 21:01

"Susanne" <ingenting@ingenting.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det var der styr på og dejligt at se at der er et selskab som forstår hvad
> kunderne har behov for (ud over billige priser ..naturligvis :D)

Det er da rart at høre, at TDC er begyndt at blive kundebevidste. Ros for
det.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : H-J M

Dato : 01-07-03 21:13

> [...]
> Det var der styr på og dejligt at se at der er et selskab som forstår hvad
> kunderne har behov for (ud over billige priser ..naturligvis :D)

Intet mindre end GENIALT :)

Mvh.
Hans-Jacob

--
Nokia:1x5110, 4x3210 m. vibrator, ekstra spil og andet sjov, 3x6210,
1x8210, 1x8850, Siemens: 1xC45, SE, T68i

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-07-03 21:17

Susanne skrev:

> [...]
>Det var der styr på og dejligt at se at der er et selskab som forstår hvad
>kunderne har behov for (ud over billige priser ..naturligvis :D)

De sidste par år har jeg set dem på Skanderborg Festival, og det
fungerede ganske effektivt - selvom der var ventetid.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Peter

Dato : 01-07-03 21:19

"Susanne" <ingenting@ingenting.dk> skrev i

> Og vil benytte lejligheden til at rose TDC Mobil som
> var så geniale at være tilstede på pladsen og give os
> mulighed for at lade telefonen op gratis!

Jeg forstår din begejstring over for dette.

> Det var der styr på og dejligt at se at der er et
> selskab som forstår hvad kunderne har behov for
> (ud over billige priser ..naturligvis :D)

Skal "ud over" forstås som "pånær" - eller har du måske
ikke været forbi http://www.teleprisguide.dk for nyligt?

Fra : Susanne

Dato : 01-07-03 21:38

"Peter" <peter_usenet5@hotmail-fjern.com> skrev i en meddelelse
> "Susanne" <ingenting@ingenting.dk> skrev i

> Jeg forstår din begejstring over for dette.

> Skal "ud over" forstås som "pånær" - eller har du måske
> ikke været forbi http://www.teleprisguide.dk for nyligt?

Det har jeg netop gjort og ser til min begejstring at TDCs Mixit m/ Zone
kommer ud som det billigeste abbonnement når jeg indtaster 900 min /
kvartal - SMS/uge: 50 .. det er jo dejligt eftersom det er det jeg bruger!

Måske du selv skulle tage et smut forbi www.teleprisguide.dk?

:)

Fra : Peter

Dato : 01-07-03 22:24

> [...]

> m/ Zone kommer ud som det billigeste abbonnement når jeg
> indtaster 900 min/kvartal - SMS/uge: 50 .. det er jo dejligt

Først kunne jeg ikke få samme resultat som dig på
www.teleprisguide.dk - 12 andre abonnementer var billigere
end TDC's. Så fjernede jeg hakket i "Jeg bruger også fastnet-tlf."
og så har du umiddelbart ret. Men det forudsætter en *temmelig*
høj andel af opkald fra hjemmezonen, og man blive heller ikke
ligefrem billig at ringe til. Med disse nuancer medgiver jeg dog,
at mit første svar på dit indlæg var lidt forhastet.

> Måske du selv skulle tage et smut forbi www.teleprisguide.dk?
> :)

Hehe. Med mit behov og forbrugsmønster er Telmore stadig
lige i øjet, også ifølge www.teleprisguide.dk

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-07-03 23:50

>Hehe. Med mit behov og forbrugsmønster er Telmore stadig
>lige i øjet, også ifølge www.teleprisguide.dk

Med mit forbrug kan telmore ikke engang være med *G* Der er det kun
Orange Match der kan klare den ved at være billigst.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Peter

Dato : 02-07-03 01:14

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> skrev i

> Med mit forbrug kan telmore ikke engang være med *G*
> Der er det kun Orange Match der kan klare den ved at være billigst.

Tja, uanset hvor billige Orange nogensinde skulle blive, er der intet,
der kan få mig til at blive kunde hos dem igen. Som også antydet i
http://groups.google.com/groups?threadm=b9m0di%247ma%241%40sunsite.dk
har Orange ganske enkelt for meget at lære, når det gælder dansk
lovgivning og almindelig hæderlighed.

Herudover er Oranges kundeservice generelt ikke imponerende,
og jeg oplever Oranges dækning som dårligere end andre selskabers,
men det sidste er selvfølgelig individuelt afhængigt af hvor man
færdes.

Hvor er nummerportabilitet dog bare godt - inspireret af subject for
denne tråd: tak til Folketinget og Telestyrelsen m.fl.!

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 02-07-03 12:14

> [...]
>http://groups.google.com/groups?threadm=b9m0di%247ma%241%40sunsite.dk
>har Orange ganske enkelt for meget at lære, når det gælder dansk

Jeg har til gengæld ingen problemer med Orange, men nok også fordi at
jeg er erhverskunde. Men Jeg håber da ikke at jeg får de problemer som
du har fået når at jeg ikke vil være kunde der mere hvis at det
overhovedet sker.

> [...]
>og jeg oplever Oranges dækning som dårligere end andre selskabers,
>men det sidste er selvfølgelig individuelt afhængigt af hvor man

Jeg har så ikke andet end Ros til Oranges kundeservice. Jeg får altid en
høflig og hurtig betjening imodsætning til hos nogle af de andre
selskaber.

Fra : Peter

Dato : 02-07-03 01:54

> [...]

> ligefrem billig at ringe til. Med disse nuancer medgiver jeg dog,
> at mit første svar på dit indlæg var lidt forhastet.

I beregningen af, om det kan betale sig at droppe den faste telefon er
man også nødt til at tage hensyn til evt. ADSL. Har man alligevel et
fastnet-abonnement, har jeg svært ved at se, at Mixit med/uden zone
eller andre TDC-abonnementer skulle være konkurrencedygtige.

Fra : Thomas²°°³

Dato : 02-07-03 10:07

> I beregningen af, om det kan betale sig at droppe den faste telefon er
> man også nødt til at tage hensyn til evt. ADSL. Har man alligevel et

Det er ikke nødvendigt med en fast telefon for at få ADSL ...

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Peter

Dato : 02-07-03 11:30

"Thomas²°°³" <flash4@it.invalid> skrev i

> "Peter" <peter_usenet5@hotmail-fjern.com> skrev

> Det er ikke nødvendigt med en fast telefon for at få ADSL

Det er muligt, at jeg ikke er helt ajour - men da jeg fik tilbudt
en billig medarbejderbredbåndsordning fra TDC, var der
ingen vej uden om enten et abonnement eller en "bærelinje"
til ca. samme pris. Hvis dette er ændret for TDC hhv. andre
udbydere, må du gerne bringe et par links, der beskriver dette.
Jeg er da nysgerrig, selv om jeg nok beholder både den faste
telefon og Telmore.

Fra : Johnny

Dato : 02-07-03 19:07

Peter wrote:

> [...]
> udbydere, må du gerne bringe et par links, der beskriver dette.
> Jeg er da nysgerrig, selv om jeg nok beholder både den faste

Man kan sagtens få ADSL uden en fastnet telefon. Jeg har aldrig ejet en
fastnet telefon, men har Cybercity ADSL. Det samme har fire af mine
venner - ADSL hos cybercity uden fastnet.

Men ringer du til TDC, så får du svaret, at det ikke kan lade sig gøre
uden fastnet... Hos Cibercity er det intet problem.

--
/ Johnny

I love my Sony-Ericsson T310!

Fra : Peter

Dato : 02-07-03 19:25

"Johnny" <johnny_fjern_alt_efter_navnet@inpulse.dk> skrev i

> [...]
> Men ringer du til TDC, så får du svaret, at det ikke kan lade sig
> gøre uden fastnet... Hos Cibercity er det intet problem.

Jeg er klar over, at Cybercity m.fl. har tilbudt dette, men efter
som min arbejdsgiver har valgt at tilbyde medarbejderbredbånd
fra TDC, ville det være uøkonomisk for mig at vælge andet.
Og da TDC mig bekendt fortsat kræver fastnet (eller det
der ligner), bør jeg tage dette i betragtning når jeg vælger
mobilabonnement. Dermed er diverse hjemmezone-
mobilabonnementer helt irrelevante for mig.

Fra : Thomas²°°³

Dato : 03-07-03 09:26

> [...]
> mobilabonnement. Dermed er diverse hjemmezone-
> mobilabonnementer helt irrelevante for mig.

Se det er jo en helt anden snak, TDC leverer det ikke uden fastnet linie.
Men nogle af deres kolleger gør.

Fra : Peter

Dato : 03-07-03 12:58

> Se det er jo en helt anden snak [...]

Det svarer nu ret godt til, hvad jeg skrev i det tidligere indlæg:

1) "I beregningen af, om det kan betale sig at droppe den faste
telefon er man også nødt til at tage hensyn til evt. ADSL."

Det er rigtigt, at relevansen heraf afhænger af, hvilken ADSL-udbyder
man har. TDC har mig bekendt en stor andel af ADSL-markedet, og
derfor er udsagnet relevant for ganske mange.

2) "Har man alligevel et fastnet-abonnement, har jeg svært ved at se,
at Mixit med/uden zone eller andre TDC-abonnementer skulle være
konkurrencedygtige."

Udsagn nr. 2) er der vel ingen, der er uenige i.

Uanset ovenstående finder jeg det personligt befriende med et
mobilabonnement, hvor prisen er den samme uanset hvor, hvornår
og til hvem man ringer.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 21:51

Susanne skrev Tirsdag den 1. juli 2003 21:42 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Og vil benytte lejligheden til at rose TDC Mobil som var så geniale
> at være tilstede på pladsen og give os mulighed for at lade telefonen
> op gratis!

Det er da flere år siden at jeg så Sonofon havde deres mobile mast ude
på Langelandsfestivalen, også med mulighed for at man kunne få opladet
sin mobil,,,

Ivar Madsen

Fra : Susanne

Dato : 01-07-03 22:04

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er da flere år siden at jeg så Sonofon havde deres mobile mast ude
> på Langelandsfestivalen, også med mulighed for at man kunne få opladet

Ja men Sonofon var ikke på Roskilde - de svævede bare rundt i en luft
ballon. Og helt oppe i luften gør de jo altså ikke kunderne nogen tjeneste.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 22:08

Susanne skrev Tirsdag den 1. juli 2003 23:03 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Ja men Sonofon var ikke på Roskilde - de svævede bare rundt i en luft
> ballon.

Med sendeudstyr til at udvide nettes kapasitet, eller bare som reklame?

> Og helt oppe i luften gør de jo altså ikke kunderne nogen
> tjeneste.

Hvis det er sendeudstyr de havde deroppe, så gør da da kunderne den
tjeneste, at de kan bruge deres mobil Men ok, det var jo nok nærmer
mht. opladning af mobilen du havde i tankerne,,,

Ivar Madsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-07-03 22:19

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message

> Med sendeudstyr til at udvide nettes kapasitet, eller bare som reklame?

Ja jeg har også tænkt lidt på det med kapasitet... For hvad jeg har hørt,
plejer der at være godt tryk på mobilnettet..

Men nu sidder der snart så meget lort i den sorte skorsten ved skolerne.. at
det nok er dækket pananemt

> Hvis det er sendeudstyr de havde deroppe, så gør da da kunderne den
> tjeneste, at de kan bruge deres mobil

Hehe ja, men tror nu nok det er en for stor mundfuld for Sonofon... For det
er måske ikke den nemmeste måde at fremskaffe mobildækning.... For hvad med
strøm osv.... ?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 22:35

Bjarke Hansen skrev Tirsdag den 1. juli 2003 23:18 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hehe ja, men tror nu nok det er en for stor mundfuld for Sonofon...

Det er noget der forskes seriøs på, dels til mobiltelefoni / data, og
dels som TV satalit erstatning. Om Sonofon har kræfter til det, og om
man er klar til det på nuværende tidspunkt, det ved jeg ikke.

> For det er måske ikke den nemmeste måde at fremskaffe
> mobildækning....

Nogle solide plykker i jorden, noget helum i balongen der skal bære
kassen med sendeudstyr, en lastbil med teknikken. Tja, det kan på sin
vis være letter end at skulle have en lastbil med teleskob mast, der
skal stå lodret.

> For hvad med strøm osv.... ?

Træker man op langs fortøjningskablet.

Ivar Madsen

Fra : Susanne

Dato : 02-07-03 06:33

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Susanne skrev Tirsdag den 1. juli 2003 23:03 i
> dk.teknik.telefoni.mobil:

> Med sendeudstyr til at udvide nettes kapasitet, eller bare som reklame?

Som reklame formoder jeg - de fløj kun forbi en enkelt gang om dagen

> Hvis det er sendeudstyr de havde deroppe, så gør da da kunderne den
> tjeneste, at de kan bruge deres mobil Men ok, det var jo nok nærmer
> mht. opladning af mobilen du havde i tankerne,,,

Der var fin dækning dernede ..