Erfaringer m. soltek SL-75FRN2-L
Fra : Allan Eriksen

Dato : 01-07-03 20:14

Hej,

jeg ville lige høre om nogen herinde har gode erfaringer med dette
bundkortet (soltek SL-75FRN2-L). Jeg har bestilte selv et for fjorten dage
siden hos SHG..det ville ikke poste. Så fik jeg det byttet, og i dag fik jeg
så mit board nr. 2....det ville heller ikke poste!!!! Er der andre der har
haft denne oplevelse - eller er det bare mig der er vildt uheldig? Har
prøvet alle delene hos en kammerat, og de virker fint, så det er ikke fordi
jeg bare stener :)
Er der måske et eller andet hemmeligt træk som jeg ikke kender, for at få
disse boards til at virke?

Håber nogen har nogle erfaringer?

mvh...holst, den ulykkelige bundkort ejer

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 01-07-03 21:58

"Allan Eriksen" <holst@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse boards til at virke?
>
> Håber nogen har nogle erfaringer?
>
> mvh...holst, den ulykkelige bundkort ejer

hmm hos mig kørte det fra 1ste sekund.
Tjek at jumper Jp2 til FSB100/133 ikke står til FSB 166 !!! Svarer til
overclocket cpu !!!

Fra : John Bodilsen

Dato : 02-07-03 07:34

Hej

Jeg har selv haft problemer med dette bundkort.
Det viste sig at være strømforsyningen på mit gamle Aopen Tower.
Det er godt nok 300 W, men den manglede P4 stikket.
En kammerat har samme kabinet og strømforsyning, og samme bundkort,
her kørte det uden problemer. Derfor tænkte jeg ikke over det.
Da jeg satte en Q-tec 350 W m/P4 stik i PCén var der ingen problemer.
Har kørt uden problemer i 3 uger. XP 2400@2160Mhz.

John

Fra : Atcox

Dato : 02-07-03 22:29

> hmm hos mig kørte det fra 1ste sekund.
> Tjek at jumper Jp2 til FSB100/133 ikke står til FSB 166 !!! Svarer til
> overclocket cpu !!!

Det kommer så an på hvilken CPU det er...
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577999

Kører selv med et FRN2-L med en 1700+ JIUHB @2600+ på 166 Mhz FSB
(har dog ikke pillet ved MOBOet, men bare sat FSBen i BIOS),
2 x 512 MB ussel klon ram og et Soltek Geforce 4 4200 på en gammel 300 Watts
Codegen PSU. Stabilt, køligt og lydsvagt forresten ;)

Fra : JK

Dato : 02-07-03 08:26

On Tue, 1 Jul 2003 21:14:00 +0200, "Allan Eriksen" <holst@nork.auc.dk>
wrote:

> [...]
>jeg bare stener :)
>Er der måske et eller andet hemmeligt træk som jeg ikke kender, for at få

Man kan prøve, som beskrevet i manualen under reset cmos, at holde
insert knappen nede før man tænder, og holde den nede indtil
boot-billede starter.

Ellers: er grafikkortet helt nede.

Omtalte jumper for 133/166, bør stå på auto (vigtigt husk auto).

Ellers kan det måske være strømforsyning eller ram, der ikke er
kompatibel.

Jeg bruger selv det bundkort, med chieftech 300 w psu og twinmos ram.

hilsen

John

Fra : holst

Dato : 02-07-03 08:55

On Wed, 02 Jul 2003 07:25:42 +0000, JK wrote:

> [...]
> kompatibel.
>
> Jeg bruger selv det bundkort, med chieftech 300 w psu og twinmos ram.

Jumperne har jeg tjekket - de står rigtig nok! RAM, CPU og gfx er også
tjekket hos en kammerat, der selv har et soltek board. Jeg kan kun se at
det enten kan være bundkortet eller min strømforsyning som er problemet.
Der blev nævnt at en strømforsyning med P4 kunne være en løsning, men
hvorfor? Det forstår jeg ikke, hvad har P4 stikket med et AMD bundkort at
gøre?

mvh
Allan Eriksen

Fra : John Bodilsen

Dato : 02-07-03 11:36

> [...]
> Der blev nævnt at en strømforsyning med P4 kunne være en løsning, men
> hvorfor? Det forstår jeg ikke, hvad har P4 stikket med et AMD bundkort at

Der er stik på dit bundkort til P4 stikket, ved siden af det "normale".
Så vidt jeg har forstået er det fordi bundkortet ikke kan trække nok strøm
fra det "normale".
Nok mest med hensyn til de nyere grafikkort osv.
Men det hjalp altså mig.

John

Fra : JK

Dato : 02-07-03 16:42

On Wed, 02 Jul 2003 07:54:35 +0000, holst <holst@control.auc.dk>
wrote:

> [...]
>Der blev nævnt at en strømforsyning med P4 kunne være en løsning, men
>hvorfor? Det forstår jeg ikke, hvad har P4 stikket med et AMD bundkort at

FRN2-L har altså både alm. ATX stik og det 4 polede stik, der også
kaldes for P4-power, så vidt jeg har forstået.

Hvis ikke din strømforsyning har begge tilførsler, er den helt gal.

mvh

John

Fra : Allan Eriksen

Dato : 02-07-03 17:14

"JK" <johnknuhtsen@FJERNmail.dk> wrote in message
> [...]
> kaldes for P4-power, så vidt jeg har forstået.
>
> Hvis ikke din strømforsyning har begge tilførsler, er den helt gal.

Skal man bruge begge stik...troede en alm. atx strømforsynign på 300 W var
nok. Det kører min kammerat da men, men det kan muligvis godt være et soltek
SL-5FRN-L og ikke 2'eren - gør det nogen forskel??

mvh Holst

Fra : Atcox

Dato : 02-07-03 22:22

> [...]
soltek
> SL-5FRN-L og ikke 2'eren - gør det nogen forskel??

Overhovedet ikke. Kører et FRN2-L med en gammel 300 Watts PSU.
Ingen problemer overhovedet.

Fra : Mads

Dato : 02-07-03 16:15

"Allan Eriksen" <holst@nork.auc.dk> wrote in message
> [...]
> disse boards til at virke?
>
> Håber nogen har nogle erfaringer?
>
> mvh...holst, den ulykkelige bundkort ejer

Prøv at chekke at din(e) ram kan fungere med bundkortet.

Her er en liste, godt nok fra Abit, men det kan måske give et clue:
http://www.abit-usa.com/products/mb/tested/nf7s/nf7s01.php

Mads