T3 - manglende billetsalg
Fra : Jacob Gunness

Dato : 01-07-03 18:33

Hej!

Med mindre jeg har set totalt forkert, ser det ikke ud som om, der er ret
meget forsalg til T3. Jeg havde regnet med, at der ville være bare lidt mere
run på. Er det bare mig, eller er der stadig en pæn sjat billetter til
premieren?

Mvh.
Jacob

Fra : PerX ...

Dato : 01-07-03 18:49

In article <3f01c517$0$97201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
jmgunness@oncable_punktum_dk says...
> [...]
> run på. Er det bare mig, eller er der stadig en pæn sjat billetter til

Jeg ved ikke hvor slet det står til. Et par kik på Biobooking viser ikke
det store run endnu, men måske er det ikke gået op for folk man kan købe
dem, måske er de på ferie. Eller måske er det sådan lidt la la for de
fleste. Jeg kender flere som da nok lige vil se den, men det er ikke
noget som for dem helt op at køre. Måske en formodning om at det bare er
endnu en letvægter film fra Hollywood hvor man brugte en femmer på
manuskriptet og en milliard på effekterne.

Kommentarer fra folk som har set prescreenings i udlandet er ellers ikke
så negative. (Jo yngre jo mere begejstring ser det ud til at være,
"Terminatrixen er bare sååååååååååå lækker") de beskriver lidt en film
som ikke er det store vilde, men som ikke er helt elendig heller. Som
måske ikke er den vilde fortsættelse men som egentlig godt kan gå an,
hvor maskinerne egentlig ikke er særligt uhyggelige eller farlige (og
nogle politiske korrekte vinkler) og måske går lidt for meget op i sjove
kommentarer mens man smadre alt omkring sig. Efter sigende skal man have
lagt en dæmper på computer grafikken til fordel for en del "gammeldags"
effekter.

En ting der dog siges fra alle kanter er at slutningen skulle være helt
overraskende (nogen kalder den endog modig) og have en vis wow effekt.
Jeg ved ikke hvad det er fordi folk har ikke ønsket at spoile den
("You'll thank me later") - men det kan være man skal til at være lidt
forsigtig med hvad man læser de næste par uger *G*

Fra : Jacob Gunness

Dato : 01-07-03 19:03

> [...]
> endnu en letvægter film fra Hollywood hvor man brugte en femmer på
> manuskriptet og en milliard på effekterne.

Nej, ok - men jeg havde regnet med, at der ville være mere interesse for en
film, der skulle være engang så populære Arnolds store comeback, som
filmselskaberne angiveligt har kæmpet om at måtte distribuere, og som efter
sigende har kostet over 150 mio. dollars. Vi kan vist hurtigt blive enige
om, at vi ikke taler om T2-eurofiske tilstande her

Selv om en del folk er på sommerferie, burde filmselskabet måske nok få bare
en smule sved på panden

Mvh.
Jacob

Fra : Per Moreau

Dato : 01-07-03 18:58

"Jacob Gunness" <jmgunness@oncable_punktum_dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mere
> run på. Er det bare mig, eller er der stadig en pæn sjat billetter til

Folk er slet ikke engang klar over at forsalget er startet.
Jeg har f.eks lige nu bestilt til Cinemaxx Rosengaard.
Guess what ? Jeg er sgu den første der har bestilt overhovedet.
Så d. 23´ende kl 18:45 sidder jeg lige i smørhullet i sal 1
(lige nøjagtig i centrum af salen).

Mvh
Per M.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 01-07-03 19:14

"Per Moreau" <gndsplitting@OHNOhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Guess what ? Jeg er sgu den første der har bestilt overhovedet.
> Så d. 23´ende kl 18:45 sidder jeg lige i smørhullet i sal 1

Her i Randers var der desværre nogen der havde lugtet lunten lidt før mig -
så de nuppede smørhullet - men den 23ende klokken 00.03 sidder min bror, jeg
selv og min far (der i nattens anledning sætter taxaen på pause et par
timer) lige ved siden af smørhullet til første forestilling her i byen.

Mvh Tina

--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-07-03 20:42

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> writes:

> Her i Randers var der desværre nogen der havde lugtet lunten lidt før mig -
> så de nuppede smørhullet

Personligt fatter jeg ikke rigtig Nordisk Films billetfolk.

"Jeg har nogle pladser på række 23, nogle på række 17 og nogle på
række 11"

"Har du ikke noget på række 9?"

"Øhh.. Jo.."

"SÅ GIV MIG DEM, FOR POKKERDASPASSERNAR, det er de bedste pladser i
salen."

--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : ML-78

Dato : 01-07-03 21:00

> "Har du ikke noget på række 9?"
>
> "Øhh.. Jo.."
>
> "SÅ GIV MIG DEM, FOR POKKERDASPASSERNAR, det er de bedste pladser i
> salen."

Du har selv lige givet forklaringen. De vil hellere sælge de dårligere pladser
til dig, da de andre pladser alligevel bliver besat. Det er ligesom da jeg
engang som knægt skulle sælge postkort af forskelligt udseende. Når folk kiggede

dem og derefter valgte selv, blev det altid de samme motiver. Når folk bare
ville
have tre og lod mig vælge, fik de dem som var sværest at komme af med.

ML-78

Fra : PerX ...

Dato : 02-07-03 10:27

In article <m3vfum2fwt.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> "SÅ GIV MIG DEM, FOR POKKERDASPASSERNAR, det er de bedste pladser i
> salen."

Det er jo nok subjektivt.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 02-07-03 10:45

PerX ... wrote:

> Det er jo nok subjektivt.

Så vidt jeg er informeret er lydsystemet indstillet efter netop den
række så det er nok der du får den bedste lyd om ikke andet.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-07-03 10:58

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Så vidt jeg er informeret er lydsystemet indstillet efter netop den
> række så det er nok der du får den bedste lyd om ikke andet.

Det er vist indstillet efter række 12, men THX-gejlet betyder jo, at
det ikke må gøre den store forskel.

Næh, det der gør række 9 ultimativ er, at det er den bageste af de
billige rækker og den er langt nok tilbage til at dem, der ikke
forstår, at et lærred ikke skal ligne en TV-skærm, kan holde ud at
sidde der, mens jeg, der elsker at se film fra 4. række, stadig kan se
lærredet.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Torben Simonsen

Dato : 02-07-03 11:30

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Det er vist indstillet efter række 12, men THX-gejlet betyder jo, at
> det ikke må gøre den store forskel.

Det er indstillet med en mikrofonmultiplekser med fire målemikrofoner
fire forskellige steder i salen. Sådan gør man altid i THX-sale.
Equalizingen foretages, således at middelværdien af disse fire
målepositioner optimeres. Kalibreringen af lydtryk foretages dog kun
med den ene af mikrofonerne i drift (den bageste - ca. 2/3 tilbage i
salen og lidt forskudt i forhold til salens centerlinje).

--
-- Torben.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-07-03 10:56

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

> Det er jo nok subjektivt.

Nope.

Det er sandhedEN.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : PerX ...

Dato : 04-07-03 15:54

In article <m3isql2qxg.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Nope.
>
> Det er sandhedEN.

Lille ven.

Fra : CybaMerc

Dato : 02-07-03 19:14

A long time ago in a galaxy far, far away....
Peter B. Juul wrote:

[snip]

>"SÅ GIV MIG DEM, FOR POKKERDASPASSERNAR, det er de bedste pladser i
>salen."

Idioten, jeg snakkede med i første omgang kunne ikke engang finde ud
af at betjene computeren. Jeg ringer op kl. 9:30 mandag og spørger, om
der er en midnatspremiere, og om der i så fald er ledige billetter til
forestillingen. Til det svarer fjoget, at den første forestilling er
kl. 10:30, og jeg bestiller derefter nogle billetter til kl. 19:00.
Ved frokost ser jeg så en annonce fra NF i én af gratis-aviserne, hvor
forsalget til T3 reklameres med tilhørende tider - første forestilling
er sat til tirsdag kl. 23:59. Nu brugte jeg ganske vist ordet
"midnatspremiere", hvilket vel godt kan tolkes som 00:00 sharp; men
det er vel ikke forbudt at tænke selv.

Heldigvis var der stadig ledige billetter tilbage, fordi folk er
åndssvage (det er Arnold i en efterfølger til to af hans sejeste film
for fanden!).

Fra : Martin Møller

Dato : 02-07-03 01:08

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3f01cf50$0$13244$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> selv og min far (der i nattens anledning sætter taxaen på pause et par
> timer) lige ved siden af smørhullet til første forestilling her i byen.

Hvem gider dog se en film i Grand i Randers, hvor man kan risikerer at sidde
på række 1 med snuden helt oppe i læredet og så til en dårlig stereolyd. Næ,
jeg slkal sgu ikke se film i Randers før om 2 år for så er Grand nemlig
lukket og der er bygget en ny og federe biograf Men indtil videre bliver
det Århus.

Martin

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 02-07-03 01:33

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvem gider dog se en film i Grand i Randers, hvor man kan risikerer at
sidde
> på række 1 med snuden helt oppe i læredet og så til en dårlig stereolyd.

Det risikerer man nu altså kun hvis man er spade nok til at tro at de gode
pladser stadig er ledige en time eller to før forestillingen begynder - hvis
man gør som mig så er man forudseende og bestiller på deres hjemmeside i god
tid - og så kan du vælge frit mellem alle (de ledige) pladser - også række 1
hvis nogen har den præference Og jeg har egentlig ikke noget at udsætte
på lyden i de to største sale - hvis man sidder godt midtfor det hele
fungerer det rigtigt godt - de største problemer opstår når fyren i døren
ikke tager sig tid til at lade filmen begynde før han indstiller lydstyrke
mm. og forlader salen.

> [...]
> jeg slkal sgu ikke se film i Randers før om 2 år for så er Grand nemlig
> lukket og der er bygget en ny og federe biograf Men indtil videre

Forhåbentlig er Grand stadig åben selvom vi får en ny biograf - byen kunne
godt bruge lidt konkurrence på det punkt - og her tæller KGBio på Værket
altså ikke med i min bog.
Og så gider jeg for resten ikke smide 86 kroner oveni billetprisen for at
komme til Århus og se filmen i en "bedre" biograf - det er min dagpengesats
ikke til.

Mvh randrusianeren Tina - der for første gang i sit liv overvejer at tage
til København for at se en film på det store lærred - LOTR3 til december -
og måske krydre turen med en Tivoli/Midgård tur og lidt juleshopping.

Fra : PerX ...

Dato : 02-07-03 10:26

In article <MVydne3_WYpzVpyiXTWJiA@giganews.com>,
gndsplitting@OHNOhotmail.com says...

> [...]
> Guess what ? Jeg er sgu den første der har bestilt overhovedet.
> Så d. 23´ende kl 18:45 sidder jeg lige i smørhullet i sal 1

Helt alene ;)

Fra : Per Moreau

Dato : 02-07-03 10:43

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <MVydne3_WYpzVpyiXTWJiA@giganews.com>,
> gndsplitting@OHNOhotmail.com says...

> Helt alene ;)

Nok ikke alene i HELE salen
Men ingen af dem jeg kender gidder at se Arnold som Terminator´en,
så må man jo gå ind og se den alene, men så slipper man også for evt
dumme kommentarer til filmen fra vennerne, som de er ret slemme til.
Men faktisk HAR jeg prøvet ved en premiere at have salen næsten helt for mig
selv.
Vi var kun 4 i salen da jeg var inde og se Galaxy Quest, man skulle jo lige
se hvordan at "Tim The Toolman Taylor" klarer en hel spillefilm.

Mvh
Per M.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 02-07-03 10:46

Per Moreau wrote:
> [...]
> Vi var kun 4 i salen da jeg var inde og se Galaxy Quest, man skulle jo lige
> se hvordan at "Tim The Toolman Taylor" klarer en hel spillefilm.

Og det gjorde han jo heldigvis ganske godt :)

Tenz.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-07-03 19:11

On Wed, 2 Jul 2003 11:42:37 +0200, "Per Moreau"
<gndsplitting@OHNOhotmail.com> wrote:

> [...]
>dumme kommentarer til filmen fra vennerne, som de er ret slemme til.
>Men faktisk HAR jeg prøvet ved en premiere at have salen næsten helt for mig

Jeg tvivler på, at salen er tom til T3! Jeg skal ind i se den i
eftermiddag, og jeg regner med at, der er masser af mennesker.

>Vi var kun 4 i salen da jeg var inde og se Galaxy Quest, man skulle jo lige
>se hvordan at "Tim The Toolman Taylor" klarer en hel spillefilm.

Galaxy Quest er herlig, faktisk en af mine yndlingskomedier

Lars Ehlers, San Francisco
Arbejde: http://www.digitalpersona.com
Fritid: http://pages.sbcglobal.net/sanfranehlers/mustang.htm