ASUS A7N8X Deluxe
Fra : Martin Schou

Dato : 01-07-03 18:37

Hej NG
Jeg undrer mig lidt over en ting ved dette bundkort. Kan man slå den
funktion fra som lukker pc'en ned hvis cpu'en bliver for varm ?
Fordi hvisjeg går ind i bios og kigger så er temperaturen en del højere end
asus probe viser. og hvad skal man så regne med ? og hvis bios viser en for
høj temp så er den jo ikke særlig varm når pc'en lukker ned af sig selv.

Håber nogen har et godt råd.

Martin

Fra : OZ

Dato : 02-07-03 10:05

"Martin Schou" <goopaemiji@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en for
> høj temp så er den jo ikke særlig varm når pc'en lukker ned af sig

Hej Martin..
Fandt lige dette på nettet, som fortæller, at der faktisk er en
kredsløb på dit motherboard, som lukker din PC ned, hvis "hjernen"
bliver overophedet..
Og det beskriver jo lige netop det, du eftelyser noget om.
http://usa.asus.com/mb/socketa/a7n8x/overview.htm
Hvis jeg var dig, ville jeg se i manualen over biosindstillinger, som
eventuelt kunne disable det omtalte kredsløb.
Håber det lykkes for dig.

PS. Jeg skal lige understrege, at jeg ikke pt. har haft et ASUS mellem
mine hænder, men at det nok meget snart sker.
Så det er godt, at du kommer med det indlæg. Man ved jo ikke, om man
selv skulle stå i en lignende situation.

Mvh. OZ.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 03-07-03 23:49

Ville ikke slå den feature fra for den virker somregel upåklageligt også er
den jo lavet for ikke at brænde din CPU af.
Og du skulle nødigt komme op på temperature hvor den er ved at lukke ned
hvis du har monteret køler osv korrekt.

Mvh. KIM