GPRS Hos telmore
Fra : Steffen Jensen

Dato : 01-07-03 16:39

hejsa
Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få gprs til at virke på
min SPV med mit telmore
jeg har telmeldt mig gprs på telmores side...

Fra : Karina[6000]

Dato : 01-07-03 16:43

"Steffen Jensen" <mouseman_16@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hejsa
> Nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få gprs til at virke

> min SPV med mit telmore
> jeg har telmeldt mig gprs på telmores side...

Hvis du har modtaget opsætningen på din telefon, skal du såmænd bare vente
på at det bliver aktiveret af telmore hos dig..

mvh

Karina

Fra : Steffen Jensen

Dato : 01-07-03 16:50

jeg har ikke modtaget nogen... de har jo ingen til spv'en
det er det der er problemet... jeg skal bruge en dns ip osv og det er ikke
til at finde

Fra : Karina[6000]

Dato : 01-07-03 17:12

> jeg har ikke modtaget nogen... de har jo ingen til spv'en
> det er det der er problemet... jeg skal bruge en dns ip osv og det er ikke
> til at finde

hmm.. det jeg har fået er:

Wap-indstillinger (GPRS)

Indstillingsnavn: TDC Mobil
Startside: http://wap.tdcmobil.dk
GPRS-adgangspunkt: wap
Ip-adresse: 194.182.251.15

MMS-indstillinger (GPRS)

Indstillingsnavn: Telmore MMS
Startside: http://192.168.241.114:8002
GPRS-adgangspunkt: mms
Ip-adresse: 194.182.251.15

Det er stort set det jeg har fået ud af det tror jeg... min fon er en 6100,
så jeg ved ikke om du kan bruge det til noget.

mvh

Karina

Fra : klh

Dato : 01-07-03 16:53

"Karina[6000]" <FJERNkwh@foxylady.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hvis du har modtaget opsætningen på din telefon, skal du såmænd bare vente
> på at det bliver aktiveret af telmore hos dig..

.... Og der kan gå langt før det bliver aktiveret. Har nu ventet siden kl 11
i formiddags og
venter stadig....

mvh klh

Fra : Fischer

Dato : 01-07-03 17:11

> ... Og der kan gå langt før det bliver aktiveret. Har nu
> ventet siden kl 11 i formiddags og venter stadig....

Du er ikke alene. Jeg bestilte GPRS til 2 numre før kl. 11 og her er heller
ingen gevinst endnu.
Og nu er de jo sikkert gået hjem i sofa'en, så jeg regner ikke med at der
sker mere før i morgen.

*Fischer

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-07-03 17:18

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ingen gevinst endnu.
> Og nu er de jo sikkert gået hjem i sofa'en, så jeg regner ikke med at der

Det kan jeg hverken be/afkræfte, der er totalt pres på systemerne, og køen
er steget siden lancering.
Der er folk på arbejde til langt ud på aften (og for nogle til inat), vi gør
alt hvad vi kan for at få køen
afviklet ASAP.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Hien Quoc Do

Dato : 01-07-03 17:28

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message
> [...]
> er steget siden lancering.
> Der er folk på arbejde til langt ud på aften (og for nogle til inat), vi

Hej Frank,

Hvad er din umiddelbare kommentar til problemet med GPRS hos CBB?

--
Mvh,
Hien

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-07-03 17:34

"Hien Quoc Do" <hien@FJERNDETTE-hien.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Frank,
>
> Hvad er din umiddelbare kommentar til problemet med GPRS hos CBB?

Det syntes jeg er et mellemliggende imellem CBB & Sonofon. Der er
tilsyneladende dyb uenighed om
hvad man har aftalt.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : mlynek

Dato : 01-07-03 17:35

"Telmore - Frank Rasmussen" skrev d. 01-07-03 17:18 dette indlæg :

> [...]
køen
> er steget siden lancering.
> Der er folk på arbejde til langt ud på aften (og for nogle til inat),

Hvad med en GPRS opsætning til SPV'er. Hvornår regner i med at have
denne færdig, eller bare et indlæg med brugeroplysninger, så man selv
kan sætte sin SPV op???

http://www.kandu.dk/

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 18:03

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

> Der er folk på arbejde til langt ud på aften (og for nogle til inat), vi
gør
> alt hvad vi kan for at få køen
> afviklet ASAP.

God arbejdslyst, og sov godt ... når du/I kommer så langt Det bliver
sikkert tiltrængt med noget søvn på et tidspunkt.

PS: Synes umiddelbart det går godt for jer, udfra de meldinger jeg kan læse
mig til på nettet. Hvis nogen forventer man kan lancere noget nyt, der bare
løber som som smurt, så er de da naive. Ja, faktisk ikke bare godt, men
rigtig godt. Håber, for jer, det bliver ved sådan.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-07-03 18:06

"KGB" <kgbnsa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> løber som som smurt, så er de da naive. Ja, faktisk ikke bare godt, men
> rigtig godt. Håber, for jer, det bliver ved sådan.

Tak. Jeg kan sige at vores medarbejdere har ydet en KANON indsats, og
faktisk
allerede har leveret langt mere end vi i bedste fald kunne forvente. Der er
en "spirit"
der virkelig brænder for at få tingene til at køre hurtigst muligt, måske
ikke helt perfekt,
men ihvertfald bedre/hurtigere.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 18:28

> [...]
er
> en "spirit"
> der virkelig brænder for at få tingene til at køre hurtigst muligt,

Ingen tvivl om at I har formået at skabe en holdånd på arbejdspladsen. Det
lader det, i det mindste, til. Må lave en rapport om TMs HRM og succesårsag
en dag. Håber da den forsætter.

> måske
> ikke helt perfekt,
> men ihvertfald bedre/hurtigere.

Ingen tvivl om I har formået at levere et længeventet produkt. Og "nørder"
(positivt ment), som man finder herinde, er altid svære at tilfredsstille.
Alt skal bare ske _her_og_nu og være perfekt i første forsøg. Men de kan
også være meget lærerige at sparre med. Så længe man forstår at holde
overblikket i sidste ende.

God vind.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Jacob Riis

Dato : 01-07-03 18:28

> [...]
> en "spirit"
> der virkelig brænder for at få tingene til at køre hurtigst muligt, måske

I kunne måske have ladet folk tilmelde sig fra midten af juni. Så ville
Telmore stille og roligt kunne lave den administration der tilsyneladende er
nødvendig når en kunde tilmelder sig GPRS. Jeg får næsten helt ondt af
Telmore folkene der har travlt . Det ville måske også have gjort det muligt
at ens mobiltelefon bare virkede med GPRS fra 1. juli. (I stedet for at man
skal vente flere timer på at det virker)

--
Jacob (der ikke har forstand på administration af mobiltelefoni og alligevel
giver gode råd

Fra : Claus Nielsen

Dato : 01-07-03 20:55

On Tue, 1 Jul 2003 19:02:34 +0200, "KGB" <kgbnsa@hotmail.com> wrote:
> [...]
>løber som som smurt, så er de da naive. Ja, faktisk ikke bare godt, men
>rigtig godt. Håber, for jer, det bliver ved sådan.

Jeg er meget imponeret over hvor godt det kører. OK, det tager nogle
timer fra tilmeldingen til man kan bruge GPRS (3-4 timer for mit
vedkommende). Det er bare lang tid at vente når det kribler i
fingrene, men stadigt acceptabelt, synes jeg

Men når man så har fået "hul igennem" med Telmore's GPRS, så kører det
altså også bare! Jeg er lidt overrasket over, at det kun tog 15 min at
få sat email via GPRS/POP3 op på min T68i. Og at det bare kører uden
problemer, både med at sende og modtage. Så efter min opfattelse kører
det allerede som smurt. I hvert fald efter en halv dags brug.

Det eneste der skuffer mig, er udmeldingen om, at GPRS kommer til at
koste 40 kroner i måneden og kr. 18,75/MB. Det synes jeg ikke er
"yderst konkurrencedygtige priser", som der blev nævnt i en tidligere
pressemeddelelse fra Telmore. Det er jo stort set identisk med
priserne hos de andre selskaber. Jeg havde regnet med/håbet på noget
hen af en tyver om måneden og kr. 10-15/MB.

Men nu må jeg se hvor afhængig jeg bliver af GPRS, og om jeg med glæde
slipper 40 kroner i måneden når den tid kommer. Indtil videre er jeg
meget begejstret

Mvh Claus

PS: Husk at fjerne bogus. fra min mail-adresse, hvis du besvarer pr.
mail.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 21:40

Claus Nielsen skrev Tirsdag den 1. juli 2003 21:54 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> vedkommende). Det er bare lang tid at vente når det kribler i
> fingrene, men stadigt acceptabelt, synes jeg

Mit kom igang på omkring 2 timer her til aften

> Men når man så har fået "hul igennem" med Telmore's GPRS, så kører
> det altså også bare! Jeg er lidt overrasket over, at det kun tog 15
> min at få sat email via GPRS/POP3 op på min T68i.

Jeg kan ikke få min maildel til at virke, det kan ikke finde server

> Og at det bare
> kører uden problemer, både med at sende og modtage. Så efter min
> opfattelse kører det allerede som smurt. I hvert fald efter en halv
> dags brug.

WAP virker derimod ganske udmærket, og den er igang med at sende nogle
hundere K MMS til min e-mail, som jeg har været for nærig til at
betale Sonofon for (GPRS2GO)

> [...]
> priserne hos de andre selskaber. Jeg havde regnet med/håbet på noget
> hen af en tyver om måneden og kr. 10-15/MB.

Ja, jeg vil heller ikke kalde det "yderst konkurrencedygtige priser"
Havde forventet noget ligende Ingen abb (det køre Telmore jo på at de
ikke har) og så også noget ligende de 10-15/MB.

> Men nu må jeg se hvor afhængig jeg bliver af GPRS, og om jeg med
> glæde slipper 40 kroner i måneden når den tid kommer. Indtil videre
> er jeg meget begejstret

Ja, vi får at se hvor forvente man bliver.

Måske der også kommer noget mere at bruge WAP til end der findes idag,
GPRS er jo blevet tilgængligt for Sonofon's Variant kunder uden
abonnent, og Telmore og snart også CBB kunderne har det, så ,,,

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 21:46

Ivar Madsen skrev Tirsdag den 1. juli 2003 22:39 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> email via GPRS/POP3 op på min T68i.
> Jeg kan ikke få min maildel til at virke, det kan ikke finde
> server

Fandt udaf at det er fordi jeg brugte samme GPRS opsætning som til WAP,
det skal man ikke, APN skal være internet når det er e-mail eller fra
PC / PDA man skal have adgang,,,

> WAP virker derimod ganske udmærket, og den er igang med at sende
> nogle hundere K MMS til min e-mail, som jeg har været for nærig til
> at betale Sonofon for (GPRS2GO)

Hmm, den kom ikke fram, fik ikke set fejlmelling, men når jeg forsøger
at send igen, så siger den at der er fejl på nettet, eller ligende

Ivar Madsen

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-07-03 23:25

> [...]
>priserne hos de andre selskaber. Jeg havde regnet med/håbet på noget
>hen af en tyver om måneden og kr. 10-15/MB.

Jeg skal så slippe 200 i oprettelse, 28 Kr i måneden i abb samt 18 kr pr
MB op til 50 Hvorefter at prisen pr MB så falder.

Men synes ikke at det er en pris der er værd at betale, men skal da også
sidde og lege med GRPS på min 3510 når at jeg får mit telmore Simkort
her engang i Juli når t mit andet nr er blevet flyttet til telmore.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-07-03 18:07

Thunderbird[7100] skrev Onsdag den 2. juli 2003 00:24 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> også sidde og lege med GRPS på min 3510 når at jeg får mit telmore
> Simkort her engang i Juli når t mit andet nr er blevet flyttet til

Vær lige opmærksom på, at såframt Frank ikke besinder sig, så skal du
have kortet inden d. 15/7 for at kunne nå at tilmælde dig inden det er
for sent til gratis perioden.

Frank, kan du ikke godt lade os der har en overførsel under vejs få lov
til at være med, også selvom vi ikke kan nå at tilmælde os inden 15/7
selvom vi gerne vil?

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 18:53

Telmore - Frank Rasmussen skrev Tirsdag den 1. juli 2003 18:17 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Der er folk på arbejde til langt ud på aften (og for nogle til inat),
> vi gør alt hvad vi kan for at få køen
> afviklet ASAP.

Kræver det manuelt arbejde fra Telmore's side, for hver enkelt der
tilmælder sig?

Ivar Madsen

Fra : Peter S

Dato : 01-07-03 19:54

Noget kunne tyde på det. Jeg meldte mig til kl. 10.45 i formiddags, og er
stadig ikke online på mobilen. Ikke at det gør så meget, men man bliver jo
lidt forventningsfuld.

Mvh
Peter S

Fra : Dennis Enøe

Dato : 01-07-03 19:59

"Peter S" <peter@skadhaugeNOSPAM.com> wrote in message
> Noget kunne tyde på det. Jeg meldte mig til kl. 10.45 i formiddags, og er
> stadig ikke online på mobilen. Ikke at det gør så meget, men man bliver jo
> lidt forventningsfuld.

Mit virkede ikke før jeg var inde og lave det hele manuelt som det står
skrevet i tdcmobil.dk manualerne for min mobil, prøv det engang

Dennis

Fra : Peter S

Dato : 01-07-03 20:21

> Mit virkede ikke før jeg var inde og lave det hele manuelt som det står
> skrevet i tdcmobil.dk manualerne for min mobil, prøv det engang

Tak, jeg har læst dine udmærkede og grundige hints og fulgt dem, idet jeg
går ud fra som givet at opsætningen af Telmore er magen til opsætningen af
TDC's mobilabonnementer.

Jeg har gået det efter flere gange. Når jeg tænder for mobilen, kommer der
et GPRS-symbol som forsvinder efter ca. 7 sekunder. Så er der vel ikke andet
at gøre end at sætte sig ned og vente, og slukke og tænde en gang imellem.

Mvh

Peter

Fra : klh

Dato : 01-07-03 20:29

"Peter S" <peter@skadhaugeNOSPAM.com> skrev i en meddelelse

> [...]
andet
> at gøre end at sætte sig ned og vente, og slukke og tænde en gang imellem.

Du er ikke alene - meldte mig til kl 11 i formiddags - har samme symptom
som dig
når jeg tænder mobilen. Derefter siger status 'GPRS ikke tilladt' (en
Ericsson phone)

Mvh klh

Fra : Peter

Dato : 01-07-03 21:25

"klh" <klhNSPAM@FJERNmail.tele.dk> skrev i

> Du er ikke alene - meldte mig til kl 11 i formiddags - har
> samme symptom som dig når jeg tænder mobilen. Derefter
> siger status 'GPRS ikke tilladt' (en Ericsson phone)

Samme her: Jeg tilmeldte i formiddags og ændrede samtidigt
alle nødvendige indstillinger i min T39m. Siden har status cyklet
rundt mellem "ingen adgang", "ikke tilladt" og "ikke registreret",
uanset hvor mange gange jeg har slukket og tændt telefonen.
Gad vide hvad disse status-ændringer skyldes?

Men der er jo i øvrigt kun gået ca. 10 timer siden min tilmelding,
så Telmore har stadig 14 timer at løbe på...

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-07-03 23:11

> [...]
> dk.teknik.telefoni.mobil:

> Kræver det manuelt arbejde fra Telmore's side, for hver enkelt der

Ja, de pågældende systemer fra TDC var ikke klar til tiden, men vi VILLE
lancere. Så
det har vi gjort, men det betyder hårdt slid for en masse mennesker, indtil
vores API er
færdigt.

Mvh

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 23:20

Telmore - Frank Rasmussen skrev Onsdag den 2. juli 2003 00:11 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> VILLE lancere. Så
> det har vi gjort, men det betyder hårdt slid for en masse mennesker,

OK. Det havde også været et præstigenederlag ikke at komme i luften
idag. Og det forklare så også hvorfor i ikke havde startet med
tilmellinger for et par uger siden så det var på plads idag.

BTW så for et par uger siden fik jeg mig et SIM kort til min
reservetelefon, men som du kan læse om i en anden tråd så er jeg raget
uklar med sonofon, og har derfor valgt at overflytte mig telefonnummer
til Telmore, har Tirsdag fået kontrakten fra Telmore, som så ryger
afsted i Onsdag.
Det kan godt tage en lille månedestid, siges det.
Hvordan med tilmelling til GPRS på det nummer hvordan gør jeg det inden
15/7?

Dem der ringer mest til mig har fået min nye nummer, og så har jeg sat
viderstilling fra Sonofon nummeret, men det er jo ikke nogen optimal
løsning, så snart nummeret er overflyttet så skal det jo også tages i
brug,,,

Ivar Madsen

Fra : Ras

Dato : 02-07-03 00:24

> [...]

> min SPV med mit telmore
> jeg har telmeldt mig gprs på telmores side...

Tjek http://smartphone.modaco.com/viewtopic.php?t=67969

Min SPV virker fint med GPRS og telmore!!

MSN messenger på mobilen gratis i 3 måndere!!! god lir! :0)

nu mangler jeg bare MMS opsætningen..!