Problemer med Moz. og Opera. !!!!
Fra : Steffen Holm

Dato : 01-07-03 13:46

Hej NG.

Efter at have fået meget ris i "d.e.i.w.ris+ros" for at designe v.hj.a.
tabeller, er disse nu droppet, og alt design foregår i CSS med Div's. Dette
giver også et flot resultat i IE, og det er sgu nemt at ændre lidt på
designet - MEN. I Mozilla 1.3.1 og Opera 7.11 ser siden sgu hæslig ud. Jeg
har valideret siden uden fejl, og CSS'et validerer næsten, med kun en fejl.
(Overflow-y eksisterer ikke?) Når denne fejl rettes, går siden dog kold i
IE, og bliver nestemt ikke bedre i Moz. + Op.

Er der nogen kloge mennesker her, der kan forklare mig hvad der er gået
galt, siden Moz. og Op. ikke kan tolke siden rigtigt.

http://steffenholm.dyndns.dk/immergeil/layout/layout.htm

På forhånd tak for hjælpen.

--
Steffen Holm

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-07-03 13:56

On Tue, 01 Jul 2003 14:46:15 +0200, Steffen Holm wrote:

> [...]
>
> Er der nogen kloge mennesker her, der kan forklare mig hvad der er gået
> galt, siden Moz. og Op. ikke kan tolke siden rigtigt.

Det ser fint ud her i Mozilla 1.3 og Galeon 1.2.10. I Opera 7.11 ser det
mindre heldig ud, men Opera og CSS er ikke den allerbedste konstellation.
--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-07-03 14:18

Michael Rasmussen <mir@datanom.net> writes:

> men Opera og CSS er ikke den allerbedste konstellation.

Her er jeg så ganske uenig. Operas CSS-understøttelse er på højde med
Mozillas. De har begge enkelte småfejl, men ellers er de meget tro mod
specifikationen. IE er til gengæld rædselsfuld dårlig til CSS.

/L

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-07-03 15:31

Michael Rasmussen <mir@datanom.net> posting:

>men Opera og CSS er ikke den allerbedste konstellation.

Den var ny.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-07-03 14:11

"Steffen Holm" <mail@skibumsen.dk> writes:

> [...]
> (Overflow-y eksisterer ikke?) Når denne fejl rettes, går siden dog kold i
> IE, og bliver nestemt ikke bedre i Moz. + Op.

"går kold" er lidt vagt. Hvis du ændrer "overflow-y" til "overflow", virker
det så ikke, og hvis ej, hvordan ser det så ud?

> Er der nogen kloge mennesker her, der kan forklare mig hvad der er gået
> galt, siden Moz. og Op. ikke kan tolke siden rigtigt.

Min erfaring siger mig, at det er IE der ikke fortolker siden rigtigt
(altså som CSS-specifikationen siger). Hvis både Mozilla og Opera (som
begge har langt bedre CSS-understøttelse end IE) er enige, så har de
nok ret.

Du bruger float, som er IE specielt dårlig til.

Forslag:
Skift "overflow-y:auto;" til "overflow:auto;".
Tilføj "clear:both;float:left;" til #bund.
Tilføj "float:left;" til #logo.

Fra : Steffen Holm

Dato : 01-07-03 14:52

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev:

> [...]
> (altså som CSS-specifikationen siger). Hvis både Mozilla og Opera (som
> begge har langt bedre CSS-understøttelse end IE) er enige, så har de

I mit tilfælde ser det bare rigtigt ud i IE, og forkert ud i Moz. & Op., men
hvis de er bedre til CSS har jeg jo lavet en fejl....

> Forslag:
> Skift "overflow-y:auto;" til "overflow:auto;".
> Tilføj "clear:both;float:left;" til #bund.
> Tilføj "float:left;" til #logo.

Når disse forslag udføres bliver resultatet følgende:

Moz.: Det bliver noget bedre, men stadig ikke brugbart.
Opera.: Ingen ændring.
IE.: Vises som jeg ønsker det.

Jeg har lagt et screenshot op, som viser siden som jeg vil have den (og som
den vises i IE.):

http://steffenholm.dyndns.dk/immergeil/layout/perfekt.jpg

Jeg håber på flere hjælpsomme forslag.

--
Steffen Holm

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-07-03 18:10

"Steffen Holm" <mail@skibumsen.dk> writes:

> Opera.: Ingen ændring.

Hvilken Opera? Det virker i min Opera 7.11.

> IE.: Vises som jeg ønsker det.

Hvilken IE? (jeg gætter på IE6)

/L

Fra : Steffen Holm

Dato : 01-07-03 22:12

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev:

> Hvilken Opera? Det virker i min Opera 7.11.

Opera 7.11, jeg har prøvet at reload siden, men måske ligger det "grimme"
design i chachen, hvem ved?

> Hvilken IE? (jeg gætter på IE6)

Dit gæt var rigtigt.

Hvis det på din virker i Opera 7.11, så er det nok hos mig at fejlen ligger.
Har du en idé til hvad fejlen er i Mozilla ?

Tak for din hjælp.

--
Steffen Holm

Fra : pepss

Dato : 01-07-03 23:18

"Steffen Holm" skrev

> Opera 7.11, jeg har prøvet at reload siden, men måske ligger det "grimme"
> design i chachen, hvem ved?

det er nok rigtig! prøv at gå ind i filer ==> slet privat data der kan du
slette chachen

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Steffen Holm

Dato : 02-07-03 20:47

Tak for hjælpen til jer der har hjulpet, og sørget for at min side nu kan
ses i Opera og IE, samt næsten perfekt i Moz.

--
Steffen Holm