vpn, pptp, linux og windows, passwords
Fra : Leif Neland

Dato : 31-03-01 18:03

Hjemme har jeg win98 og win-me maskiner, samt en FreeBSD, der er isdn-router
og samba-server.

På arb har jeg en linux med fast internet på den ene side, og det interne
netværk med NT'er mm på den anden side.

Jeg logger på min samba-server med et brugernavn.

Så har jeg installeret Microsoft's vpn på win-me'en herhjemme og pptpd på
linux på arb.

Jeg benytter så mit arbejds-brugernavn og kan logge på via vpn'en og pinge
maskiner på indersiden, bl.a NT'serveren, men windows netværk kan ikke se
arbejds-netværket, og hvis jeg taster "//192.168.0.15" (nt'ens ip) i
"start -> kør" popper der et vindue op, hvor der spørges om password til
//192.168.0.15/ipc$

Men det password, der passer til mit arbejdsbrugernavn godkendes ikke.
Der bliver ikke spurgt om et brugernavn; benyttes måske det brugernavn, jeg
loggede på windows med?

Så skal jeg måske sørge for at mit hjemmebrugernavn er det samme som mit
arbejdsbrugernavn?

Leif

Fra : Kristian Jensen

Dato : 30-03-01 22:44

Slå brugerkontoen "Guest"/"Gæst" til i din windows NT..

Fra : Anders Lund

Dato : 01-04-01 19:33

Oprat en bruger på nt'en der har samme navn som din pcers.