Her er data til manuel opsætning af GPRS t~
Fra : Palle Preben-Hansen

Dato : 01-07-03 10:38

Telmore og TDC kender kun til automatisk opsætning af GPRS. Hvis man har en
telefon der ikke er på deres liste over automatisk opsætning eller hvis man
vil gøre det selv har jeg fundet frem til følgende data:

Følgende virker på TDCmobil's net på en Siemens MC35 tilsluttet en bærbar:

Modeminit streng i advanced parm: AT+CGDCONT=1,ip,Internet

Opkaldstelefonnummer: *99***1#

Username og password skal ikke defineres

Primary DNS: 194.239.134.83

Secondary DNS: 193.162.153.164

IP address ikke nødvendigt. Gateway er oplyst af TDCmobil til
194.182.251.015, men den har jeg ikke tastet ind.

TDCmobil oplyser ikke noget om Software compression eller IP header
compression. Det virker uden kompression, selvom jeg får fejl i loggen med
'Error: Compression off or unknown'.

Telmore linker til TDC's sider så det er sandsynligt at ovenstående også
virker hos Telmore. Det gør det nu ikke hos mig selvom jeg netop har
tilmeldt mig GPRS hos Telmore - hvorfor det skal tage 24 t er underligt.

Er der nogen som kan supplere ovenstående data?

Mvh. Palle/Roskilde
www.oz1rh.com

Fra : cooleee

Dato : 01-07-03 19:24

"Palle Preben-Hansen" skrev d. 01-07-03 10:38 dette indlæg :
> [...]
> tilmeldt mig GPRS hos Telmore - hvorfor det skal tage 24 t er
underligt.

> Er der nogen som kan supplere ovenstående data?

Jeg havde samme problem.. du skal skrive +cgdcont=1,"IP","internet"
auto ip og autp dns.. ingen Software compression eller IP header
compression. Det virker ved mig..

/Lars

http://www.kandu.dk/