Telmore sucess?
Fra : Tom

Dato : 01-07-03 10:38

Tja

Så skulle GPRS jo køre i flg. telmores hjemmeside.
Har tilmeldt mig GPRS som gik smertefrit, fik tilsendt en konfigurationsfil
til min 7650. Bagefter ville jeg tilmelde mig MMS og fik også tilsendt en
konfigurationsfil til denne.
Går jeg ind på min personlige side hos telmore kan den ikke sætte fluebenet
til ved MMS og bliver ved med at skrive at jeg allerede er tilmeldt.

Nå men så prøver jeg at sende MMS til en ven og bagefter til mig selv. men
de bliver ikke sendt

Så prøver jeg lige at wappe. Hmmm så skriver telefonen at GPRS er ikke
tilgængelig

Kanon....der er jo intet af det som virker og det har jeg gået og ventet på
i 1 år nu.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-07-03 10:41

Tom skrev:

> [...]
>tilgængelig
>
>Kanon....der er jo intet af det som virker og det har jeg gået og ventet på

Og du har husket at slukke telefonen efter tilmelding?

Der står desuden der kan gå op til 24 timer, der gik nu kun 10-15
minutter hos mig - det virker fint.

Telefonen skal slukkes når GPRS er blevet aktiveret - det er ikke helt
til at vide hvornår det sker, så prøv med ½ times mellemrum eller
noget i den dur - (kommer an på din tålmodighed, som det ikke tyder på
du har meget af lige nu

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- låsesmeden til din mobiltelefon!

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 01-07-03 10:46

Er der ikke inde på siden, mulighed for at få tilsendt indstillingerne igen
? det klokkede lidt for mig nemlig...

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 01-07-03 10:57

Jeg har prøvet at hente gprs indstillinger fra tdc til min 6610 og når jeg
nu prøver at koble op til wap, skriver den "ingen forb. til gateway"

Nogen løsning ?

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 01-07-03 11:49

Så virker mit

Fra : MadsD

Dato : 01-07-03 10:47

> [...]
> til at vide hvornår det sker, så prøv med ½ times mellemrum eller
> noget i den dur - (kommer an på din tålmodighed, som det ikke tyder på

Gælder det også med MMS? Det er jo også via GPRS.

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : MadsD

Dato : 01-07-03 11:03

> Gælder det også med MMS? Det er jo også via GPRS.

Det ser det ud til... da jeg slukkede og derefter tændte både min kærestes
og min telefon, så kunne vi sørme sende MMS'er til hinanden... og modtage
dem kunne vi også... hvor herligt.

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : Tom

Dato : 01-07-03 11:45

> Og du har husket at slukke telefonen efter tilmelding?

Har prøvet og der hjalp ikke

> [...]
> til at vide hvornår det sker, så prøv med ½ times mellemrum eller
> noget i den dur - (kommer an på din tålmodighed, som det ikke tyder på

Nej jeg har ikke tålmodighed mere, som sagt har jeg ventet et helt år og
Telmore har haft tid nok til at forberede det, så jeg har en klar
forventning til at det også virker i dag.

Fra : Fischer

Dato : 01-07-03 11:50

> Har prøvet og der hjalp ikke

Du skal ikke være ked af det.
Jeg har selv tilmeldt GPRS på 2 Telmore numre, men der er ikke sket noget
endnu.
Slukker og tænder hver 15. minut.

*Fischer

Fra : Tom

Dato : 01-07-03 12:01

> Du skal ikke være ked af det.
> Jeg har selv tilmeldt GPRS på 2 Telmore numre, men der er ikke sket noget
> endnu.
> Slukker og tænder hver 15. minut.

Nu kan jeg wappe men stadig ikke sende MMS og e-mail :o/

Fra : klh

Dato : 01-07-03 12:02

Heller ikke her
Hvorfor er det lige at telefonen skal slukkes efter tilmeldingen?
Har gjort det et par gange, men den siger stadig at GPRS ikke er tilladt ;-(
(Viser ikke engang at GPRS er indenfor rækkevidde, selvom det er aktiveret

telefonen - er det normalt?)

/klh

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 12:12

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Nej jeg har ikke tålmodighed mere, som sagt har jeg ventet et helt år og
> Telmore har haft tid nok til at forberede det, så jeg har en klar
> forventning til at det også virker i dag.

Hvorfor tror du det er gratis, i starten ?? Netop fordi man kan påregne
ustabillitet, i starten !!

Fra : Tom

Dato : 01-07-03 12:14

> Hvorfor tror du det er gratis, i starten ?? Netop fordi man kan påregne
> ustabillitet, i starten !!

Jeg tror det er gratis fordi man vil gerne have det udbredt i starten.
Ustabilitet kan jeg som kunde ikke bruge til noget. Så må man teste før man
udgiver noget.

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 12:48

> Jeg tror det er gratis fordi man vil gerne have det udbredt i starten.
> Ustabilitet kan jeg som kunde ikke bruge til noget. Så må man teste før
man
> udgiver noget.

Du er med testfasen. Kan du ikke lide det, så vent 3 måneder.
--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Tom

Dato : 01-07-03 13:12

> Du er med testfasen. Kan du ikke lide det, så vent 3 måneder.

I alt det materiale som står på deres hjemmeside står der intet om testfase
eller andet. Jeg er for ca. ½ år siden blevet lovet at det fungerer fra 1.
Juli osv osv.

Fint nok at du er tilfreds med at være testperson.

Jeg vil bare have noget der virker. (jeg stiller altid krav til mine
leverandører uanset pris)

Fra : Michael Holm

Dato : 01-07-03 14:34

Nå.

Fra : Max[DK]

Dato : 01-07-03 14:41

> Jeg vil bare have noget der virker. (jeg stiller altid krav til mine
> leverandører uanset pris)

Godt nok...hvad er så problemet? så skift operatør.

/M

Fra : Tom

Dato : 02-07-03 08:48

> Godt nok...hvad er så problemet? så skift operatør.

Tja det kunne man jo gøre hvis ens operatør ikke kan opfylde de krav man
har.
Jeg skanner da også markedet da jeg bestemt ikke synes at Telmores GPRS
bliver særlig billig efter 3 mdr.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 20:49

KGB skrev Tirsdag den 1. juli 2003 13:11 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvorfor tror du det er gratis, i starten ??

For at du og jeg og alle andre kunder skal vænne os til at bruge det,
således at når de 3 måneder er gået, så vil vi ikke undvære det, og
Telmore kan tjene penge på os.

> Netop fordi man kan
> påregne ustabillitet, i starten !!

Hvor står det? Jeg kan ikke finde noget om det nogen steder,,,

Ivar Madsen

Fra : Peter

Dato : 01-07-03 21:20

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i

> For at du og jeg og alle andre kunder skal vænne os til at
> bruge det, således at når de 3 måneder er gået, så vil vi
> ikke undvære det, og Telmore kan tjene penge på os.

Dvs. den gode gamle narkopushermetode - første gang er
det gratis, men så...

Og for nu ikke at blive misforstået: Jeg har selvfølgelig
intet imod den gratis prøveperiode - tværtimod!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 22:16

Peter skrev Tirsdag den 1. juli 2003 22:20 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Dvs. den gode gamle narkopushermetode - første gang er
> det gratis, men så...

Ja.

> Og for nu ikke at blive misforstået: Jeg har selvfølgelig
> intet imod den gratis prøveperiode - tværtimod!

Det er klart, du ville også være tilfres hvis det ikke var en
prøvepriode på 3 måneder, men at det var for altid

Ivar Madsen

Fra : Peter

Dato : 01-07-03 22:33

> Peter skrev

> Det er klart, du ville også være tilfres hvis det ikke var en
> prøvepriode på 3 måneder, men at det var for altid

Selvfølgelig, men jeg har svært ved at se, at det kunne være
en god forretning for noget teleselskab.

For mit eget vedkommende må jeg nok bedrøve Telmore med,
at jeg har så meget viljestyrke, at jeg sagtens kan stå imod,
når de begynder at opkræve betaling - i al fald så længe
betalingen bliver på det relativt høje niveau, der ind til videre
har udmeldt. Så der bliver ingen "narkogæld" at opkræve hos
mig, for nu at blive i metaforen.

Fra : Tom

Dato : 02-07-03 08:51

> Og for nu ikke at blive misforstået: Jeg har selvfølgelig
> intet imod den gratis prøveperiode - tværtimod!

Gratis?
Helt ærlig hvem tror du skal betale for denne "gratis" periode?
Der er kun EN som telmore sender regningen til og det er os forbrugere.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-07-03 09:07

Hej

>Gratis?
>Helt ærlig hvem tror du skal betale for denne "gratis" periode?
>Der er kun EN som telmore sender regningen til og det er os forbrugere.

Ja ! - og jeg har allerede fået min ! - Er blevet "bonget" normal
minutpris for samtlige GPRS forsøg igår !, ialt omkring et halvt
hundrede kr. - Jeg formoder selvfølgelig at der er tale om en fejl, og
vil ta' kontakt til Telmore senere idag, men indtil videre har jeg
ihvertfald frameldt mig GPRS igen, så der ikke sker yderligere
'ulykker'.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Peter

Dato : 02-07-03 12:42

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i

> [...]
> Telmore senere idag, men indtil videre har jeg ihvertfald
> frameldt mig GPRS igen, så der ikke sker yderligere 'ulykker'.

Kan det mon skyldes, at du ikke har rettet opsætningen af din telefon
på *alle* nødvendige punkter? Dvs. at du fx til WAP-brug både har

1) oprettet en GPRS-datakonto med APN=wap,
2) oprettet en GPRS-WAP-profil, der bruger GPRS-datakontoen, og
3) sat denne GPRS-WAP-profil som standard-WAP-profil?

Jeg har anvendt Ericssons terminologi, da jeg ikke har den ringeste
anelse om hvad det hedder på andre telefoner. Måske bruger du i
virkeligheden fortsat CSD, og så er det ikke sært, at du bliver
afkrævet minuttakst.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 02-07-03 16:08

Hej Peter

"Peter" <peter_usenet5@hotmail-fjern.com> wrote:

> [...]
>2) oprettet en GPRS-WAP-profil, der bruger GPRS-datakontoen, og
>3) sat denne GPRS-WAP-profil som standard-WAP-profil?

Ja, det mener jeg at ha' - Telefonen, som er næsten ny, har ikke
tidligere været opsat til nogen form for datatransmission, ej heller til
WAP, så der lå altså ikke nogen 'gammel' opsætning i den. - Og jeg har
konfigureret den efter de anvisninger der fremkom hos Telmore, og
tilmelding m.m. gav ingen problemer eller fejlmeldinger.

Men du har ret, ifølge min fakturaspecifikation er alle opkald gået via
det nr. der anveds til SMS.

Piller dog lidt videre med dét, nu kan jeg da sende/modtage mail via
GPRS, men stadig ikke "komme på nettet", indtil videre af ukendt årsag.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Fischer

Dato : 01-07-03 10:43

> Kanon....der er jo intet af det som virker og det har jeg gået og ventet
> på i 1 år nu.

Jeg har hørt rygter om at der kan gå op til 24 timer før det bliver
aktiveret.
Så du må nok stampe endnu mere tålmodighed op!

*Fischer

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-07-03 10:57

Mit køre fint nu :D

Fra : Michael Holm

Dato : 01-07-03 12:51

Det tog 3 timer for GPRS virkede for mig. Sluk og tænd telefonen indimellem.

//M

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 01-07-03 14:23

"Michael Holm" <email@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det tog 3 timer for GPRS virkede for mig. Sluk og tænd telefonen
indimellem.

Mit virker også nu - ca 2 timer efter, og med 4-5 genstart af telefonen...
og det er IKKE ustabilt eller hvad der nu blev klaget over længere oppe i
tråden... Hav dog lidt tålmodighed folkens... :)

Hilsen
Jonas - en glad GPRS bruger fra Telmore

Fra : Karina[6000]

Dato : 01-07-03 14:55

> [...]
> og det er IKKE ustabilt eller hvad der nu blev klaget over længere oppe i
> tråden... Hav dog lidt tålmodighed folkens... :)

Jeg har ventet i 4 timer, og stadig siger min telefon (6100)
GPRS-forbindelsen er ikke tilgængelig. Jeg har prøvet at slukke/tænde min
fon flere gange, men det virker stadig ikke... hmm..
Jeg må vel bare vente?

mvh

Karina

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 01-07-03 15:19

"Karina[6000]" <FJERNkwh@foxylady.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> GPRS-forbindelsen er ikke tilgængelig. Jeg har prøvet at slukke/tænde min
> fon flere gange, men det virker stadig ikke... hmm..

Jaah, det er mit råd - der er nok enormt mange der tilmelder sig hele dagen
i dag, og derfor er tålmodighed nok en god ting - en ting er sikkert - du
kommer på - bare rolig! :)
Og en anden ting - den mail som folk snakker om kommer når det er aktiveret,
den er ikke kommet til mig endnu, så det er altså ikke noget man skal sidde
og vente på - telefonen kan sagtens være aktiveret før den mail kommer (hvis
den kommer) - jeg har ikke læst noget om den mail på telmore's side...

/ Jonas

Fra : Tom

Dato : 02-07-03 08:53

> Mit virker også nu - ca 2 timer efter, og med 4-5 genstart af telefonen...
> og det er IKKE ustabilt eller hvad der nu blev klaget over længere oppe i
> tråden... Hav dog lidt tålmodighed folkens... :)

Mit virker også hvis man da kan leve med en ½ times ventetid før en MMS
bliver modtaget.