D-Link DI-614+ og ftp server
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 30-06-03 20:38

Hej

Jeg har investeret i en D-Link DI-614+ wireless router.

Den er sat op, og min bærbare er tilsluttet og på nettet.

Dog har jeg et problem.
En gang imellem starter jeg en ftp server, så jeg kan komme i kontakt med
min PC fra arbejdet.
Da jeg satte kablet fra mit kabel modem direkte i PC'en virkede alt.

Nu kører jeg min PC via min nye router og nu kan jeg ikke komme på.
Jeg har fast IP fra min udbyder, som jeg har givet min router.

I min router har jeg åbnet for Virtuel Server Ftp, som derved skulle
forwarde til min maskines IP (192.168.0.100).
I samme ombæring er der kommet en firewall åbning på port 21 på alt udefra
til min maskine internt (192.168.0.100).

Men der sker intet.

Er der nogen der har prøvet det før ?

Michael

Fra : jens

Dato : 30-06-03 21:04

"Michael Vilhelmsen" <Mivi@Hunderupnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har prøvet det før ?

Du skal også køre aktivt udefra.
En indstilling i klienten, eller der skal åbnes en 50porte til ftpserveren
at køre passivt på.

Det letteste er at køre aktivt med klienten.

Mvh jens

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 01-07-03 14:59

Tak for svaret.

Jeg har opgraderet min firmware, så nu virker alt.