Så er GPRS hos TELMORE "Available"
Fra : MTN

Dato : 30-06-03 20:19

Har lige checket min telefon...
Nu er GPRS tilgængelig på min....
Men har ikke nogen opsætning endnu....

Martin..

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-06-03 20:24

MTN skrev Mandag den 30. juni 2003 21:19 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Har lige checket min telefon...
> Nu er GPRS tilgængelig på min....
> Men har ikke nogen opsætning endnu....

Ikke på min, og iøvigt står der heller ikke noget om hvilken mast den
er tilsluttet, og cell info er slået til,,,

Ivar Madsen

Fra : MTN

Dato : 30-06-03 20:33

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke på min, og iøvigt står der heller ikke noget om hvilken mast den
> er tilsluttet, og cell info er slået til,,,

Hmm, her skriver min P800 at
Network: TELMORE
GPRS: Unattached

Og det gjorde den ikke for 20 mins siden... måske har der noget rent
geografisk med det at gøre.... jeg bor 5 mins gågang fra telmore..

Fra : Søren Blom

Dato : 30-06-03 20:44

"MTN" <888@-fjern-mig-it.dk> skrev
> jeg bor 5 mins gågang fra telmore..

og hvad skulle det lige have af betydning?

Her i Østjylland er GPRS stadig dødt med hensyn til GPRS, men det virker nok
imorgen, men vi har jo også noget mere tålmodighed end visse andre

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Søren C

Dato : 30-06-03 21:14

> [...]
nok
> imorgen, men vi har jo også noget mere tålmodighed end visse andre

Ja vi må bare vente.
Men min har stået med Gprs: Intet net. Normalt står der: Gprs: Gprs Ikke
tillladt

Venligst

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-06-03 21:16

Søren Blom skrev Mandag den 30. juni 2003 21:44 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> og hvad skulle det lige have af betydning?

Kunne være at de har fået aktiveret det nu, for teste, således at de
har mulighed for at fejlrette, hvis ikke det virker, og så er det
meget naturligt at det er masterne omkring Telmore der er åbnet. Og
som iøvigt også er lige så tæt på TDC Mobil, der næsten i bogstavligt
forstand kun bor et stenkast fra Telmore,,,
Det kunne lige så godt være fordi det skal aktiveres på hver en mast,
og så tager det tid at få aktiveret samtlige, og et sted skal man
starte, og et sted skal man slutte.
Det kunne også have flere andre grunde,,,

> Her i Østjylland er GPRS stadig dødt med hensyn til GPRS, men det
> virker nok imorgen, men vi har jo også noget mere tålmodighed end
> visse andre

Det har fra min side ikke så meget med utomlodelighed at gøre, men at
jeg skal bruge det seriøst, og godt vil have sat det op i aften, så
jeg kan bruge det så snart det er aktiveret.
Og jeg vil godt vide om det er fra morgenstunden så jeg kan sætte mit
Telmore kort i inden jeg køre hjemmefra, eller om det er langt oppe af
dagen, så jeg må have mit Sonofon kort i.
Om det virker fra midnat, eller først i morgen kl. 16.00 det betyder
ikke så meget, det betyder mere om jeg ved det,,,

Ivar Madsen

Fra : Christer \(6710\)

Dato : 30-06-03 23:06

Nogen der her lidt over midnat, der er blevet online på telmore gprs ?

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 30-06-03 23:07

Christer (6710) <nospam@christerholte.dk> wrote:
> Nogen der her lidt over midnat, der er blevet online på telmore gprs ?

Nej.
Århus N- Hinnerup

M.v.h
Niels

Fra : Stephan

Dato : 01-07-03 01:17

Nope ikke enndu

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-03 23:15

"MTN" <888@-fjern-mig-it.dk> wrote in message

> Og det gjorde den ikke for 20 mins siden... måske har der noget rent
> geografisk med det at gøre.... jeg bor 5 mins gågang fra telmore..

Ja, og jeg var der forbi for 5 minutter siden... Meen der var nu sort
derinde... tror nu ikke liiige det har noget at sige om man bor i nærheden

Men på min T-65 står der vist ikke noget om GPRS endnu.. og jeg er
tilsluttet "H Taast NV 4D"

Fra : Nielsen

Dato : 30-06-03 23:47

Det er ikke nået til Tønder endnu. Hulk.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 01-07-03 02:26

"MTN" <888@-fjern-mig-it.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige checket min telefon...
> Nu er GPRS tilgængelig på min....
> Men har ikke nogen opsætning endnu....

Hør lige her alle sammen!!!

Det virker ikke for man skal tilmelde sig. I morgen på et eller andet
tidspunkt er der kommet endnu et felt på
jeres personlige side og så er det bare med at tilmelde sig.

Desuden kan jeg oplyse at priserne foreløbigt bliver som følger (efter de 3
gratis måneder naturligvis) :

40 kr i abb. pr. md.
18 kr pr mb
2,50 ca pr mms

Jeg har fået at vide at de har prissat det for at finde ud af hvor mange der
vil bruge det så det er bare med at
knokle på folkens. Det skal rigtigt udnyttes så priserne falder yderligere
når den tid engang kommer.

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Fischer

Dato : 01-07-03 05:31

> Det virker ikke for man skal tilmelde sig. I morgen på et eller
> andet tidspunkt .......

Den 1/7 Telmore tid er vist i aften kl. 23.59.

> Desuden kan jeg oplyse at priserne foreløbigt bliver som følger
> (efter de 3 gratis måneder naturligvis) :
>
> 40 kr i abb. pr. md.
> 18 kr pr mb

Hvis det er rigtigt, så føler jeg mig lidt til grin.

Citat fra pressemeddelelse:
"Herefter vil vi prissætte begge dele yderst konkurrencedygtigt i forhold
til markedet, siger TELMOREs direktør Frank Rasmussen."

De priser er kun et mulehår under Sonofon, og "yderst konkurrencedygtigt" er
det i al fald ikke.
Jeg havde nok forventet at den øgede konkurrence allerede fra starten ville
kunne presse priserne på GPRS, men nej.

Men jeg vil da nyde de 3 måneder og så gå tilbage til alm. CSD opkald til
mail fra min bærbare PC.
Selv med 9.6 kbps er det billigere end de GPRS priser.

--
*Fischer
Nu kun 0 dage til gratis GPRS og MMS hos Telmore!

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-07-03 10:13

> [...]
>mail fra min bærbare PC.
>Selv med 9.6 kbps er det billigere end de GPRS priser.

Sad selv lige og regnede på det og kan fint følge dig i din betragtning

Ved almindelige CSD internet opkald ville jeg ligge mellem 48-60 kr pr
time (den billige pris er hos Orange og de 60 hos Telmore)

Ved Orange kan jeg ca overfører 4,21 Mb pr time, overført til GRPS ville
det blive 72 kr, ergo i denne situation er GRPS for dyrt såfremt at man
maks benytter sin forbindelse.

Ved Telmore med High Speed Data ville jeg ca kunne hente 13,18 Mb pr den
samem time og skulle ligge 60 kr for det. Skulle jeg have hentet det
samme via GRPS havde prisen været 364

Så jeg har samme konklusion, GRPS nej tak. Ihvertfald til de priser det
har lige nu.
Flemming Jacobsen
(Mulig mangel på mellemrum skyldes defekt tastatur)

Fra : Fischer

Dato : 01-07-03 10:32

> Ved Telmore med High Speed Data ville jeg ca kunne hente 13,18 Mb pr den
> samem time og skulle ligge 60 kr for det. Skulle jeg have hentet det
> samme via GRPS havde prisen været 364

Ja, det er helt ude i hampen.

> Så jeg har samme konklusion, GRPS nej tak. Ihvertfald til de priser det
> har lige nu.

Jeg havde håbet på helt andre priser, og især på en abonnementsfri løsning.
Det kunne have retfærdiggjort GPRS til Wap-brug.
Som jeg ser det er GPRS snart en død sild og de kan begrave den side om side
med Wap.

*Fischer

Fra : Peter Rongsted

Dato : 01-07-03 09:46

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote:

[snip]

> [...]
>det i al fald ikke.
>Jeg havde nok forventet at den øgede konkurrence allerede fra starten ville

Ja, så bliver jeg hos Orange. Der betaler jeg 26,50 kr/md i abo. og 6
kr/MB. Det er med Orange Matrix.

Peter

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-07-03 11:09

On Tue, 01 Jul 2003 08:45:40 GMT, nospam@rongsted.dk (Peter Rongsted)
wrote:

>"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote:
>
>[snip]

>Ja, så bliver jeg hos Orange. Der betaler jeg 26,50 kr/md i abo. og 6
>kr/MB. Det er med Orange Matrix.

Jeg skal så give 28 kr i måneden og 18 kr pr MB så jeg gider ikke GRPS.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 01-07-03 17:11

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Den 1/7 Telmore tid er vist i aften kl. 23.59.

Det er desværre de bedste priser v i kan komme op med i skrivende stund, men
vi presser hårdt på bedre priser til vores kunder.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 17:30

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

> Det er desværre de bedste priser v i kan komme op med i skrivende stund

Det tror jeg ikke på. Når man ved hvad det koster at foretage GPRS (hos
Orange i hvert fald, og der er nok ikke den store forskel i prisen hos dem
og jer), så har man svært ved at forstå undskyldninger som: "Vi gør det så
billigt vi kan..." og lignende.

Fortjenesten på sms-er er også enorm. Men her ligger prisen i det mindste på
et nogenlunde acceptabelt niveau, til at man kan få dækket sit behov (mit
indtryk) for rimelige penge.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Dennis Enøe

Dato : 01-07-03 17:34

"KGB" <kgbnsa@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> og jer), så har man svært ved at forstå undskyldninger som: "Vi gør det så

Du glemmer lige at Telmore skal smide penge til TDC og hvis TDC kræver
høje priser kan de jo ikke opkræve mindre, det vil de tabe penge på.

Dennis

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 01-07-03 17:57

On Tue, 1 Jul 2003 18:34:00 +0200, "Dennis Enøe"
<bluesy@spam.tiscali.dk> wrote:

>"KGB" <kgbnsa@hotmail.com> wrote in message

>Du glemmer lige at Telmore skal smide penge til TDC og hvis TDC kræver
>høje priser kan de jo ikke opkræve mindre, det vil de tabe penge på.

Men stadigvæk så ligegr TDC's mobil telefoni priser over Telmore nivea
så noget rabet må telmore da få.

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 18:22

"Dennis Enøe" <bluesy@spam.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemmer lige at Telmore skal smide penge til TDC og hvis TDC kræver
> høje priser kan de jo ikke opkræve mindre, det vil de tabe penge på.

Hej Dennis.

Nej, jeg glemmer skam ikke. Naturligvis kender jeg ikke den konkrete aftale
/ kontrakt TM har indgået med TDC. Om de skal have en vis betaling pr.
kunde, eller om det er forbrugsorienteret eller hvorledes de vælger at klare
afregningen, aner jeg af naturlige årsager ikke noget om. Her kan jeg kun,
ligesom du, gætte.

Men jeg ved nogle andre ting, mht. priser, omkostningsniveauer m.m. Og det
gør TM naturligvis også. Så lur mig, om ikke forhandlingerne der er truffet
baserer sig på nogle overordnede priser, og ikke individuel afregning.

Nå, jeg kunne skrive en 15 siders rapport om emnet, med "hvis --> så"
situationer og scenarier. Så en hvilken som helst form for - yderligere -
afkortning vil være utilstrækkelig. Derfor stopper jeg her. Jeg har ytret
min mening, og tro mig, den er kvalitativ. Hvis du vælger ikke at tro mig,
så er det skam også ok. Min mening vil i sidste ende ikke ændre priserne.

//EOD herfra.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Dennis Enøe

Dato : 01-07-03 18:28

> [...]
truffet
> baserer sig på nogle overordnede priser, og ikke individuel afregning.

Jeg har ingen anelse om hvad det koster Telmore eller hvordan aftalerne er
lavet,
men jeg tror på at Frank nok skal kæmpe lidt for os.

Jeg syntes især at GPRS prisen om måneden er alt for høj, især da de fleste
er
afhængig af det for at bruge MMS, MB prisen er nogle lunde, men den så jeg
da også gerne falde lidt mere, mest så vi kan grine af dem der har andre
selskaber

Dennis

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 22:24

KGB skrev Tirsdag den 1. juli 2003 19:21 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> pr. kunde, eller om det er forbrugsorienteret eller hvorledes de
> vælger at klare afregningen, aner jeg af naturlige årsager ikke noget

Prøv at gå ind på telestyrelsens side og se om du kan finde aftalen.

Ivar Madsen

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 22:43

> Prøv at gå ind på telestyrelsens side og se om du kan finde aftalen.

1) Hvorfor skulle jeg ?
2) Tror du selv du kan finde nogen konkret aftale / kontrakt (der eller
noget andet sted) ?
3) Hvor lang er din næse ?

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-07-03 22:44

KGB skrev Tirsdag den 1. juli 2003 23:43 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> 1) Hvorfor skulle jeg ?

Hvis du vil kende den,,,

> 2) Tror du selv du kan finde nogen konkret aftale / kontrakt (der
> eller noget andet sted) ?

Ja, det tror jeg faktisk. Det skulle undre mig hvis det ikke er
offentligt tilgænglige ligesom teleselskabernes aftraler på fastnettet
er det.

> 3) Hvor lang er din næse ?

Normal størelse, men hvad det med hvad at gøre?

Ivar Madsen

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 23:41

> Hvis du vil kende den,,,

Som jeg tidligere skrev: EOD, men alligevel bliver jeg fristet over evvne
til at svare

> Normal størelse, men hvad det med hvad at gøre?

Der er altid et treje spørgsmål

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Peter

Dato : 01-07-03 22:48

"KGB" <kgbnsa@hotmail.com> skrev i

> "Ivar Madsen" skrev

> Tror du selv du kan finde nogen konkret aftale / kontrakt
> (der eller noget andet sted) ?

Hvis du ikke prøver, bliver du jo ikke klogere, men her et par
mere direkte links:

http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95026604 og
http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=128207526 (PDF)

Jeg ved ikke, om der også ligger noget vedrørende GPRS.

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 23:44

"Peter" <peter_usenet5@hotmail-fjern.com> skrev i en meddelelse
> "KGB" <kgbnsa@hotmail.com> skrev i

Jeg tænkte her på GPRS, og tiden taget i betragtning tror jeg stadig ikke vi
finder nogen aftale, sorry.

> Hvis du ikke prøver, bliver du jo ikke klogere, men her et par
> [...]

Tak for dem. Men det sidste er, vidstnok, på ingen måde direkte relateret
til Telmore. Men i dit første link, kan man sagtens finde et til telmores
sms-prisaftale.

Men jeg må da sige, at du har gjort et flot stykke arbejde, ved at grave
dette materiale frem.

Nu skal jeg altså viselulle. Godnat og sov godt.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Peter

Dato : 01-07-03 23:45

"KGB" <kgbnsa@hotmail.com> skrev i news:bdt2eo$tpa$1@news.cybercity.dk

> Jeg tænkte her på GPRS, og tiden taget i betragtning tror jeg
> stadig ikke vi finder nogen aftale, sorry.

Du har nok ret i, at det kan tage tid, før der sker offentliggørelse.

> Tak for dem. Men det sidste er, vidstnok, på ingen måde direkte
> relateret til Telmore. Men i dit første link, kan man sagtens finde
> et til telmores sms-prisaftale.

Det var såmænd også blot eksempler på, at ganske mange aftaler er
offentligt tilgængelige, hvilket du vist i første omgang tvivlede på.

> Men jeg må da sige, at du har gjort et flot stykke arbejde, ved at
> grave dette materiale frem.

"Grave" er nok så meget sagt. Hvis man ved, hvor man skal lede,
tager det ikke mange sekunder.

> Nu skal jeg altså viselulle. Godnat og sov godt.

Tak, i lige måde.

Fra : Jacob Riis

Dato : 01-07-03 19:00

"KGB" <kgbnsa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> et nogenlunde acceptabelt niveau, til at man kan få dækket sit behov (mit

Du glemmer at prissætningen ikke sker efter hvor meget en ydelse koster men
er bestemt af udbud og efterspørgsel. Når en SMS fx koster 0,001 kr. for et
mobiltelefoni firma og den kan sælge for 0,25 kr. til kunderne er de da
godt dumme når de prøver at sælge dem billigere.

Ud over omkostningerne ved de forskellige services skal selskaberne jo også
have dækket deres faste omkostninger til løn, husleje og hvad de ellers har
af omkostninger. Et eller andet sted skal pengene jo tjenes, og det ser ud
til at mobilselskaberne gør dette på SMS.

Men ellers er jeg enig i at de gerne må sænke prisen på SMS og GPRS

--
Jacob

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 20:05

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> skrev i en meddelelse

> Du glemmer at ... [SNIP]

Tro mig, jeg glemmer INTET i mine kalkulationer. Firmaer betaler mig store
penge for at lave analyser for dem. Naturligvis kan selv de mest
professionelle glemme basale ting, men dog ikke så basale.

> Men ellers er jeg enig i at de gerne må sænke prisen på SMS og ... [SNIP]

Læs lige hvad jeg skrev om SMS igen.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Jacob Riis

Dato : 01-07-03 20:33

> [...]
> penge for at lave analyser for dem. Naturligvis kan selv de mest
> professionelle glemme basale ting, men dog ikke så basale.

Jeg troede at du "bare" var en almindelig bruger. Så jeg er vist gået helt
galt i byen da jeg filosoferede lidt over hvordan det hele hænger sammen.
Har nærlæst det du skrev om SMS em gang til og jeg kan se at jeg tog fejl at
du ønsker billigere SMS. Eller at du i hvert fald er villig til at betale en
relativ høj pris i forhold til udgifterne for selskabet. Jeg beklager
fejlene i mit indlæg, nogen gange får skrevet noget ned lidt for hurtigt.

--
Jacob

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 21:13

> Jeg troede at du "bare" var en almindelig bruger. Så jeg er vist gået helt
> galt i byen da jeg filosoferede lidt over hvordan det hele hænger sammen.

Nej, nej. Du filosoferede helt korrekt. I det mindste at de faktorer skal
huskes. Jeg var blot lidt doven, idet jeg hverkan gad, havde tid, eller så
nogen pointe i at skrive en meget lang redegørelse, hvori jeg netop
fremhæver plusser og minusser ved alle aspekter. Jeg hoppede istedet direkte
til konklusionen, i håb om at have ramt rigtigt.

[SNIP]

Fra : Fischer

Dato : 01-07-03 18:34

> Det er desværre de bedste priser v i kan komme op med i
> skrivende stund, men vi presser hårdt på bedre priser til
> vores kunder.

Jeg kan kun sige: Det er ikke godt nok.
Selv om jeg godt kan se at I sidder i lommen på TDC, så synes jeg det er
synd at hele markedet åbenbart har fastlagt en helt urimelig høj pris på
GPRS.
Hvorfor skal GPRS koste det samme som at køre med et dataopkald på 9600 bps
(for fuld kraft)?

Jeg er bange for at GPRS lige så stille vil dø ud så snart at nyhedens
interesse har lagt sig - akurat som det er sket med Wap.
Du kan godt argumentere for at I skal generere en masse trafik for at presse
prisen ned, men med den høje udgangspris tror jeg ikke at man kommer ud af
den onde spiral.

Jeg har lige prøvet at gå ind på BT Online's forside. Og herefter kigget 2
alm. artikler.
Trafikmængde = 0,65 Mb.
Med en Mb-pris på 18,75 kr. ville det koste mig 12,19 kr.
(endda uden at indregne noget til det faste abonnement).

Jeg ved godt at dette lille eksempel måske ikke siger så meget om samfundet,
men jeg synes alligevel godt man kan se at det er helt ude i hampen.

*Fischer

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 03-07-03 08:40

> [...]
presse
> prisen ned, men med den høje udgangspris tror jeg ikke at man kommer ud af

Min holdning er også at priserne skal længere ned. Hvis vi (branchen) for
alvor skal
have volume, kræver det simpelthen bedre priser. Vi har indledt
forhandlingerne med
TDC, bliver vi ikke enige, kommer Telestyrelsen m.fl. på banen.

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Thorbjørn

Dato : 03-07-03 10:36

Telmore - Frank Rasmussen skrev:

> [...]
> forhandlingerne med
> TDC, bliver vi ikke enige, kommer Telestyrelsen m.fl. på banen.

Jeg forstår glimrende hvorfor TDC ikke ønsker lave gprs-priser.

Bliver priserne lave, gider ingen betale formuer for UMTS, når det kommer.
Jeg mener, folk gider vel ikke at betale fem gange så meget for at kunne
tjekke mail fem gange hurtigere. Jeg tror vi skal langt frem i tiden før
almindelige mennesker er interesseret i at betale dyrt for en hurtig mobil
internetopkobling.

Selvom TDC ejer noget af Telmore, er TDC ikke interesseret i at det går
lavprisbranchen godt. Det undrer mig at de overhovedet vil levere gprs til
Telmore, men det var måske en del af aftalen ved aktiesalget (måske skulle
man også have aftalt nogle priser.). Eller det skyldtes måske frygt for at
Telmore finder en anden grossist.

Det er mit indtryk at myndighederne og de folkevalgte i stigende grad er
tilfredse med konkurrencen på telemarkedet, så jeg tror ikke de vil gribe
ind. Har jeg ret i det, kan Telmore kun få lavere priser fra TDC ved at true
med skift til anden grossist. De øvrige netindehavere i DK vil givet være
interesserede. Jeg vil imidlertid tro at truslen er en anelse hul da det
formentlig vil være ret besværligt (nye simkort, ændring af systemer,
kundeutilfredshed pga. besvær, ændret dækning osv.)

Så med mindre Telmore sænker avancen, tror jeg ikke på lavere gprs-priser
foreløbig.

-Thorbjørn

Fra : Max[DK]

Dato : 03-07-03 10:43

> [...]
> man også have aftalt nogle priser.). Eller det skyldtes måske frygt for at

Dog må jeg sige at jeg er imponeret over denne udtalelse som Frank kommer
med

Citat:
for

Hvis de hara tænkt sig at gå til telestyrelsen viser det jo at telmore ikke
er så styret af TDC som man kunne frygte.

Og ja Frank, det er vi jo nogen der frygter, desværre. Men så længe det
kører som det kører er jeg tilfreds kunde som telmore.

Mvh Max

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-03 11:06

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in

> Min holdning er også at priserne skal længere ned. Hvis vi
> (branchen) for alvor skal have volume, kræver det simpelthen bedre
> priser.

Det tror jeg du har fuldstændig ret i - det allerbedste vil være en
abonnementsfri løsning, så gør det ikke så meget at MB prisen er
forholdsvis høj.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 03-07-03 12:48

On Thu, 3 Jul 2003 10:06:25 +0000 (UTC), Henrik Stidsen wrote:

> Det tror jeg du har fuldstændig ret i - det allerbedste vil være en
> abonnementsfri løsning, så gør det ikke så meget at MB prisen er
> forholdsvis høj.

Jo det gør! Jo det gør! Jo det gør! Jo det gør! Jo det gør! Jo det gør!

Jeg har haft GPRS i næsten 3/4 år nu (Først hos Telia, nu hos Sonofon og om
30 dage hos Telmore) - og man kommer jo til at bruge det skidt! Jeg kan da
sagtens hente 10 Mb om dagen uden at anstrenge mig!

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-07-03 16:36

Lars Bo Wassini <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> wrote in

> [...]
> Sonofon og om 30 dage hos Telmore) - og man kommer jo til at
> bruge det skidt! Jeg kan da sagtens hente 10 Mb om dagen uden at

Forhåbentlig ikke direkte til mobiltelefonen ? - du bruger vel GPRS
som modemforbindelse fra din PC ikke ?

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 03-07-03 23:00

On Thu, 3 Jul 2003 15:35:34 +0000 (UTC), Henrik Stidsen wrote:

> Forhåbentlig ikke direkte til mobiltelefonen ? - du bruger vel GPRS
> som modemforbindelse fra din PC ikke ?

Nogle gange jo da! Når jeg henter mail er det sommetider dokumenter eller
andet med jeg lige skal se, men det bliver så slettet igen.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 03-07-03 23:04

On Thu, 3 Jul 2003 15:35:34 +0000 (UTC), Henrik Stidsen wrote:

> Forhåbentlig ikke direkte til mobiltelefonen ? - du bruger vel GPRS
> som modemforbindelse fra din PC ikke ?

Og forresten har Sonofon ikke en GPRS opsætning til P800, der gør at det
virker på en PC... Når jeg kobler op via PCen får jeg en gateway adresse
som er det samme som den IP jeg har fået tildelt på PCen og en netmasker på
4x255. Når man snakker med Sonofons "support" siger de bare at masken skal
være sådan og at de desuden ikke understøtter P800.

Derfor venter jeg også bare på at de får flyttet mit nummer over til
Telmore.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 04-07-03 09:34

> [...]

> forhandlingerne med
> TDC, bliver vi ikke enige, kommer Telestyrelsen m.fl. på banen.

Hej Frank.

Nu skal du lige høre en lille historie, som jeg håber får dig til at kæmpe
alt hvad du kan for at få billigere priser på GPRS:

Jeg mistede for ca. 1 måned siden min bedste telefon jeg nogensinde har
haft. Jeg er studerende. Det var en t68i, som forsvandt/glemt/er blevet
stjålet.... Jeg har nu ventet for at se om den ikke skulle være dukket op,
men nej. Den er væk.
Jeg havde ellers glædet mig til gratis GRPS i 3 måneder hos Telmore. Og nu
ser jeg så priserne på GPRS. Og under ingen omstændigheder, hopper jeg med
på den vogn. Det kan du godt regne med... Årsagen er at efter de 3 måneder
bliver prisen jo alt for dyr. Og 3 måneder, går som bekendt rimeligt
hurtigt... Jeg mener at man skal tænke langsigtet (og det har Telmore nok
også gjort, da i besluttede jer for at give gratis GPRS i 3 måneder).

Jeg troede ellers at GPRS priserne på Telmore ville være yderst
konkurrencedygtige, men det er de jo overhovedet ikke... Nu kan det jo ikke
engang betale sig for mig at købe en ny telefon som kan MMS og GPRS osv...
Øv...

Det mener jeg er et teknologisk tilbageskridt. Når mobilselskaberne ellers i
lang tid har givet tilskud til simlåste mobiltelefoner (og dumpet priserne)
så stiller jeg mig særdeles uforstående overfor at man åbenbart ikke kan
gøre det samme med GPRS. I mit eksempel (og nok også en del andres) ville
billige GPRS-priser få mig til at investere i en bedre telefon. Måske også
med digital-kamera (lettere sandsynligt). Der ville komme gang i
MMS-beskederne til teleselskabernes (og Telmore´s) glæde... Du snakker om
volumen. Hermed en opfordring til at få branchen til at sørge for billigere
GPRS-priser!

Og jeg håber at de billige priser kommer inden alt for længe. Jeg syntes i
forvejen at vi har ventet længe nok...

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Max[DK]

Dato : 01-07-03 06:27

> [...]
> vil bruge det så det er bare med at
> knokle på folkens. Det skal rigtigt udnyttes så priserne falder yderligere

hmm....hvordan kører opkrævningen på? pr. 0,1/0,5/1,0mb?

/Max

Fra : Michael Holm

Dato : 01-07-03 07:03

pr bit.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 01-07-03 08:00

Hvordan vil priserne være på GPRS i udlandet (Italien) her imens det er
gratis hos Telmore? gælder det også udlandet, eller skal jeg slå GPRS fra,
mens jeg er på ferie?

--
Mvh Thomas Buus
GSXR 250

Fra : jokum snusk

Dato : 01-07-03 08:11

> Hvordan vil priserne være på GPRS i udlandet (Italien) her imens det er
> gratis hos Telmore? gælder det også udlandet, eller skal jeg slå GPRS fra,
> mens jeg er på ferie?

Dine GPRS indstillinger virker slet ikke i udlandet, hvilket jo er meget
logisk når du roamer på et andet net,
hvor GPRS indstillingerne typisk vil være anderledes eller slet ikke til
stede.

JS

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 01-07-03 08:36

Hej Thomas!

Thomas Buus Andersen wrote:
> Hvordan vil priserne være på GPRS i udlandet (Italien) her imens det
> er gratis hos Telmore? gælder det også udlandet, eller skal jeg slå
> GPRS fra, mens jeg er på ferie?

Jeg går ud fra at TDC's roaming-priser gælder:

kr. 106,73/MB. Fandt ikke noget om takseringsprincipet.

GPRS-partneren hedder Vodafone-Omnitel.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Online GPRS/HSCSD"

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 01-07-03 10:10

Hej!

Steven Nybo Andersen wrote:
> Desuden kan jeg oplyse at priserne foreløbigt bliver som følger
> (efter de 3 gratis måneder naturligvis) :
>
> 40 kr i abb. pr. md.
> 18 kr pr mb

Jeg har nu tilmeldt mig GPRS, men efter testperioden vil jeg opsige GPRS, da det
er for dyrt i sammenligning med HSCSD (i mine øjne).

Så overraskende billigt HSCSD blev ved introduktionen, så overraskende dyrt er
nu GPRS.

Fjern månedlige abonnementspris, så bliver det okay, selvom MB-prisen er lidt
for høj.

> 2,50 ca pr mms

MMS interesserer mig ikke.

> Jeg har fået at vide at de har prissat det for at finde ud af hvor
> mange der vil bruge det så det er bare med at
> knokle på folkens. Det skal rigtigt udnyttes så priserne falder
> yderligere når den tid engang kommer.

Som allerede skrevet: Hvis Telmore ikke ændre prisstrukturen (=fast
abonnementspris), har de pr. 30/09-03 mindst én GPRS-kunde færre.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using o2 (Germany) GPRS

Fra : Fischer

Dato : 01-07-03 10:29

> Som allerede skrevet: Hvis Telmore ikke ændre prisstrukturen (=fast
> abonnementspris), har de pr. 30/09-03 mindst én GPRS-kunde færre.

Jeg er nr. 2 og er ret overbevist om at mange vil følge efter.

*Fischer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-03 11:17

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in

> Jeg er nr. 2 og er ret overbevist om at mange vil følge efter.

Ja jeg må så være nummer 3 - det er 100% sikkert at jeg ikke gider
betale 40kr/mnd i abonnement for GPRS. Så hellere end højere megabyte
pris. Jeg bruger jo knap nok 40kr/mnd på telefonregningen...

Fra : KGB

Dato : 01-07-03 13:03

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale 40kr/mnd i abonnement for GPRS. Så hellere end højere megabyte
> pris. Jeg bruger jo knap nok 40kr/mnd på telefonregningen...

Ville egentligt gerne have sagt, at jeg var med på den vogn ... Men jeg har
slet ikke tilmeldt mig GPRS endnu. Har ikke lige min GRPS tel. hjemme -
endnu.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB