hjælp til køb af router
Fra : inferno

Dato : 30-06-03 19:26

hejsa

jeg står og skal til at købe en router men ved ikke hvilken jeg skal vælge
så derfor vil jeg gerne høre jeres mening !!!

Mine krav.

Åbning af TDP og UDP Porte ...

Jeg har Boomtown aDSL så jeg gamer en del CS...

Hilsen

inferno

Fra : Søren Emig

Dato : 30-06-03 21:01

"inferno" <inferno_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Mine krav.
>
> Åbning af TDP og UDP Porte ...
>
> Jeg har Boomtown aDSL så jeg gamer en del CS...

Tja... D-link 604. Billig og nem.

Fra : jens

Dato : 30-06-03 21:06

"Søren Emig" <soren@robtech.dk> skrev i en meddelelse

> Tja... D-link 604. Billig og nem.

Billig nem og ubugelig hvis der er et par venner på besøg som også skal
spille.

Enhver router med det flotteste ydre kan bruges, hvis den opfylder
budgetkravet.

Den billigste har en grund til at være billigst.

Mvh Jens

Fra : Søren Emig

Dato : 30-06-03 22:42

"jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> Billig nem og ubugelig hvis der er et par venner på besøg som også skal
> spille.

Ubrugelig?

> Enhver router med det flotteste ydre kan bruges, hvis den opfylder
> budgetkravet.
>
> Den billigste har en grund til at være billigst.

enig!!

Fra : jens

Dato : 30-06-03 22:46

"Søren Emig" <soren@robtech.dk> skrev i en meddelelse

> Ubrugelig?

Det heddet det når en dims ikke dur.

Den af Bilka solgte Topcom foretrækker jeg frem for Di604.

BR204 hedder den vist, se den på www.topcom.de , Bilka vil dog gerne have
500 for den når den ikke er på tilbud til 450.

Mvh jens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-07-03 16:02

In dk.edb.netvaerk, jens <mkg@jellingnet.dk> says...
> Det heddet det når en dims ikke dur.

Nærmere begrundelse...?!

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : jens

Dato : 01-07-03 21:09

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Nærmere begrundelse...?!

Bliver meget varm, nem at overbelaste så den går i sort med bare 3
pcèr,firmwaren er ikke færdig, eller i bedste fald bare mangelfuldt
lavet.....etc...

Mvh Jens

Fra : Søren Emig

Dato : 02-07-03 07:39

> Bliver meget varm, nem at overbelaste så den går i sort med bare 3
> pcèr,firmwaren er ikke færdig, eller i bedste fald bare mangelfuldt
> lavet.....etc...

Der hvor jeg arbejder, har vi solgt de første 50. Tror vi har fået klager
fra 2-3 stk, hvor enheden var defekt.

Fra : jens

Dato : 02-07-03 09:24

> Der hvor jeg arbejder, har vi solgt de første 50. Tror vi har fået klager
> fra 2-3 stk, hvor enheden var defekt.

Er det ikke en ret høj % ?

Dertil skal også siges at de som bare bruger den som den er, og har 2
maskiner på som kun henter mail og ser www sider giver den ikke problemer,
men er der noget ftp, mail og webserver går den i "stykker".

Mvh Jens

Fra : Søren Emig

Dato : 02-07-03 14:40

> Er det ikke en ret høj % ?

Næh, faktisk ikke. Før vi gik over fra IBM til Maxtor harddiske, havde vi
en fejlprocent på ca. 10-15 %

Meget hardware har stor fejlprocent. Ms. Platinum trådløs mus ca. 50%. Gæt
hvad vi ikke sælger mere?!

Logititech ca. 0,10 %

> Dertil skal også siges at de som bare bruger den som den er, og har 2
> maskiner på som kun henter mail og ser www sider giver den ikke problemer,
> men er der noget ftp, mail og webserver går den i "stykker".

Den har sikkert en meget lille CPU, men folk ser ud til at være glade for
den.

Fra : jens

Dato : 02-07-03 16:31

"Søren Emig" <soren@_nospam_robtech.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, faktisk ikke. Før vi gik over fra IBM til Maxtor harddiske, havde vi
> en fejlprocent på ca. 10-15 %

Diske er i modsætning til routere ikke bare lidt passivt ellektronk, det er
enhedder med bevægelige dele, og den høje fejlprocent på netop de IBMdiske
kan nemt skyldes en hårdhændet fragtmand.
Det er lidt svært at få til at passe på en Dlink, den er bare for billigt
produceret.

> Meget hardware har stor fejlprocent. Ms. Platinum trådløs mus ca. 50%. Gæt
> hvad vi ikke sælger mere?!

Det kan være en forkert driver, men også en fejl i elektronikken, platinum
er jo heller ikke et navn i den dyre ende.

> Logititech ca. 0,10 %

Se de er ikke i deen billige ende, og der kommer konstant nye drivere,
Logitech har åbenbart vanskeligt ved at få softwaren færdig på samme tid som
hardwaren, ligesom det ser ud til med Dlink......

> Den har sikkert en meget lille CPU, men folk ser ud til at være glade for
> den.

Den opfylder jo 2 for mange væsentlige krav, den er nem og billig.
Og som sagt til folk med moderate trafikkrav er den udemærket til
prisen......

Mvh Jens