Hvilken GPS?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 30-06-03 16:04

Hejsa
Jeg skal til at anskaffe mig en GPS der skal anvendes til søs. Jeg aner
mildest talt ikke en "pind" om GPS'ere

Hvad har i af forslag til en "begynder"?

Kravene til GPS'en:
Skal være vandtæt
Bærbar med mulighed for fastmontering vha. beslag
Skal "køre" på batterier
Skal være med "kortdisplay" (altså hvor displayet ikke bare viser et kompas)
Må gerne være brugt
Skal kunne anvendes sammen med "Det Levende Søkort"

Max pris 1200,-

Mvh
Carsten

Fra : Jan T Pharo

Dato : 30-06-03 21:08

Mon, 30 Jun 2003 17:03:57 +0200, Karen Stricker & Carsten Axelsen;
<3f00515e$0$24615$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>; <dk.fritid.sejlads>:

>Jeg skal til at anskaffe mig en GPS der skal anvendes til søs. Jeg aner
>mildest talt ikke en "pind" om GPS'ere
(se svar og tilbud på dk.teknik.satellit.navigation)

--
Jan T Pharo, Hvaler
59°01N, 11°01E

Fra : Ole Pagh

Dato : 01-07-03 17:52

Karen Stricker & Carsten Axelsen wrote:
> Hejsa
> Jeg skal til at anskaffe mig en GPS der skal anvendes til søs. Jeg
> aner mildest talt ikke en "pind" om GPS'ere

Her er lidt 'læse let' information om GPS:
http://www.topdane.dk/Information.htm

Hvis du vil mere i dybden og det ikke afskrækker at det er på Engelsk:
http://gpsinformation.net/

eller
http://vancouver-webpages.com/peter/index.html

Der er tonsvis af sider om GPS på nettet og foruden den danske nyhedsgruppe:
dk.teknik.satellit.navigation
er der på usenet:
sci.geo.satellite-nav
og
alt.satellite.gps

På disse grupper myldrer det også med 'hvad-skal-jeg-købe' spørgsmål som dit
og masser af svar og lige så mange holdninger ...

> [...]
> kompas) Må gerne være brugt
> Skal kunne anvendes sammen med "Det Levende Søkort"

prøv at se her:

Garmin Geko 201 http://gpsbutik.dk/product.asp?product=65&page=1
+ noget tilbehør. så det kan næppe gøres for 1200,- med mindre du køber i
England.
Kig også i Den Blå Avis

mvh Ole Pagh

Fra : Torben

Dato : 02-07-03 00:24

Garmin geko kan kraftigt anbefales, jeg har haft meget glæde af min, kører
dog kun ca 12 timer på 2 batterier(AAA)
men kan tilsluttes bådens 12 v
og så flyder den hvis den ryger i vandet

Fra : m32

Dato : 03-08-03 23:52

Hej Carsten,

Hvis du har en bærbar PC er der jo mulighed for en simpel løsning med en
såkaldt GPS-mus med enten USB eller RS232 interface. Så kan du jo bruge
PC'en direkte som "navigator" med "Det Levende Søkort". Jeg har set den
på siden http://billiggps.dk til 795,- . Så kan det vist ikke gøres
billigere

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" skrev d. 30-06-03 16:04 dette indlæg
:

http://www.kandu.dk/