php i uendelig løkke
Fra : Jimmy

Dato : 30-06-03 14:39

Hej

Jeg har et php-script, som skal køre i en uendelig løkke.
Jeg er med på at php ikke er designet til denne opgave.

Timeout er slået fra og det virkede også fint i et par timer.

Derefter døde maskinen fuldstændigt, og jeg formoder det er mit scripts
skyld.

Det trak ikke nævneværdigt CPU/hukommelse mens det kørte.

Alle MySQL-forbindelser blev lukket efter brug.

Skal man i dette tilfælde fjerne sine arrays efter brug eller er det OK at
de blot bliver nyinitialiseret ved næste gennemløb?

Hvad skal man ellers være opmærksom på?

Mvh
Jimmy

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 30-06-03 17:29

Jimmy wrote:
> [...]
>
> Timeout er slået fra og det virkede også fint i et par timer.
>
> Derefter døde maskinen fuldstændigt, og jeg formoder det er mit scripts

Du kan jo prøve igen og se om problemet gentager sig .. (og om maskinen
ellers kører fint når det ikke kører)

> Skal man i dette tilfælde fjerne sine arrays efter brug eller er det OK at
> de blot bliver nyinitialiseret ved næste gennemløb?

php burde jo garbagecollecte, men det må du jo også kunne se på
hukommelsesstørrelsen, hvis programmet bliver ved med at vokse er der
nok en leak et sted.

> Hvad skal man ellers være opmærksom på?

hm. ingen ide.. hvis du kører en betaversion af php kan det jo være
derfor det leaker, men det burde vel ikke dræbe din maskine..

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Jimmy

Dato : 30-06-03 21:28

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> wrote in message

> Du kan jo prøve igen og se om problemet gentager sig .. (og om maskinen
> ellers kører fint når det ikke kører)

Det er også planen.
Før det havde den en oppetid på 78 dage og de eneste to ting der er ændret
er at mit script er sat til 24 timers drift og MySQL 4.1 installeret.

> php burde jo garbagecollecte

Ja, og alle DB-forbindelser mv. lukkes efter brug, men svjv gb-collecter den
vel først når et script er færdigafviklet, hvilket mit aldrig er.

> hm. ingen ide.. hvis du kører en betaversion af php kan det jo være
> derfor det leaker, men det burde vel ikke dræbe din maskine..

Det var kernel panic
Derfor sikkert MySQL, men nu ser vi.

Mvh
Jimmy