Hurtig hjælp ønskes vedr. High Peak Villat~
Fra : Kaj Holm Pedersen

Dato : 30-06-03 13:59

Er der nogen der kan hjælpe os med en opstillingsvejledning til et villatelt
af typen High Peak Simex Sport 5 pers. (3+2).

med venlig hilsen
Kaj Holm

Fra : Renee Christensen

Dato : 30-06-03 14:25

"Kaj Holm Pedersen" <kajhp@skovparknet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan hjælpe os med en opstillingsvejledning til et
villatelt
> af typen High Peak Simex Sport 5 pers. (3+2).

Først samler du alle stængerne, derefter monterer du teltdugen ?

mvh
Renee

---

Fra : Kaj Holm Pedersen

Dato : 30-06-03 15:00

Til Renee
Jeg havde fået den opfattelse at det var et seriøs sted jeg søgte
oplysningen. Min fejl. Sorry.
Forsøger at finde mit sted hvor man ikke skal lægge øre til den slags.

mvh
Kaj

Fra : Bjørn Foss Gravingen

Dato : 30-06-03 15:24

I njus: (3f0034f8$0$249$bc7fd3c@news.sonofon.dk),
tastet Kaj Holm Pedersen <kajhp@skovparknet.dk> :

> Er der nogen der kan hjælpe os med en opstillingsvejledning til et
> villatelt af typen High Peak Simex Sport 5 pers. (3+2).

Hvordan ser teltet ut? Finner du modellen på
http://www.simexsport.com/highpeak/uk/tende.htm?

Glassfiberstenger eller rørsystem?

Generelt samler du alle glassfiberstenger for å dobbeltsjekke lengden, og
trer dem inn i tilhørende kanaler.

Rørsystem: Monter rørene. Om de ikke er fargekodet med tape, kan det bli
puzzlespill første gang. Benene monteres "umontert" i øverste ledd
___
\__ før teltduken trekkes over, og festes. Deretter løftes teltet
innefra, og benene monteres i full høyde.

Håper dette kunne hjelpe. Har sett noen finner som nesten knakk samtlige
ben ved å forsøke å dra duken opp på et sjellett i full høyde.

Bjørn

Fra : Kaj Holm Pedersen

Dato : 02-07-03 08:55

Tak for svaret.
Teltet er af ældre årgang og jeg kan ikke finde det på den vedlagte
hjemmeside.
Teltet er med rør og ved hjælp at din vejledning har vi fået teltet rejst
men nu kan vi ikke få placeret de to sovekabiner
og de skal åbenbart placeres bestemt for at kunne passe.
Men igen mange tak for hjælpen.
Rart med hjælpsomme mennesker til vi dumme der ikke kan finde ud af at samle
et telt første gang.

Med venlig hilsen
Kaj Holm Pedersen

"Bjørn Foss Gravingen" <crazybear@sensewave.com.FJERNES> skrev i en
meddelelse news:6KXLa.2940$os2.44220@news2.e.nsc.no...

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-07-03 09:42

Kaj Holm Pedersen wrote:

> Teltet er med rør og ved hjælp at din vejledning har vi fået teltet
> rejst men nu kan vi ikke få placeret de to sovekabiner
> og de skal åbenbart placeres bestemt for at kunne passe.

Siden vi gik bort fra spidstelte med én stang i hver ende er det blevet mere
og mere nødvendigt med en vejledning til første opstilling. De nye
kuppeltelst med 3-4 stænger er ikke altid lige til at gå til.

> Rart med hjælpsomme mennesker til vi dumme der ikke kan finde ud af
> at samle et telt første gang.

Hjælpsomme - bestemt... Dumme - nej, det er som ovenfor skrevet ikke let at
samle og opstille alle telte.

Det er lidt ligesom nyhedsgrupperne - de er lette og ligetil at bruge men
der er enkelte ting man bør iagttage. Det kan du se meget mere om når du
følger de links der er i min signatur nedenfor...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og gør det under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

Fra : Bjørn Foss Gravingen

Dato : 02-07-03 18:16

I njus: (3f0290f4$0$253$bc7fd3c@news.sonofon.dk),
> [...]

> Men igen mange tak for hjælpen.
> Rart med hjælpsomme mennesker til vi dumme der ikke kan finde ud af

Hei

Det teltet jeg hadde (husker ikke navnet), hadde seks ben hvorav 2 var litt
kortere enn de andre. Disse to skulle stå i enden med de to soverummene.
Første gang skjellettet sto oppe, merket jeg alle skjøter med farget tape i
forskjellige "koder".
__ __
/ | \ Rør set forfra, men det er en svak vinkel på taket fra midten
og ut. To soverom (som var sydd sammen) var plassert fra høre hjørne bak,
i høyre del av teltet sett forfra.

______________
| | sov |
| | sov |
| | kjøk |
------------------- Rør sett ovenfra.

Tegning med tastatur er ikke lett, håper den blir forståelig. For-veggen
(----) med dør og vinduer. Husker ikke om det var vinduer på de andre
veggene. Er ikke helt sikker på hvor lange soverommene var i forhold til
stuen, men de var ca. halvparten, og var opphengt i midtrøret og takrør bak
og høyre. Det var forskjellig størrelse, og totalt var de smalere enn
teltet, da "resten" var kjøkkenet.

Bjørn
--
Muslimer og mormonere kan ha flere koner samtidig,
vi må klare oss med en og en og en og en og ........