CSS på <form>
Fra : Jesper Holm

Dato : 30-06-03 12:43

Hej NG. Håber I kan hjælpe mig med mit spørgsmål!

Hvordan definerer man css på form-felter? Jeg har lavet filen
style.css hvor disse skal defineres.

Hvordan definerer jeg font-familt, font-size, color osv.??

Jeg er stadig i begynderstadiet, så I må gerne være MEGET
forklarende - på den måde får jeg jo også mest ud af det

Super mange tak

/ Jesper Holm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Holm

Dato : 30-06-03 12:47

> Hvordan definerer man css på form-felter? Jeg har lavet filen
> style.css hvor disse skal defineres.

Også størrelsen (dvs. LÆNGDEN) af formfelterne!! Både til submit,
reset, text, textarea osv.

Fra : pepss

Dato : 30-06-03 13:05

"Jesper Holm" <holmidk2003@holm.mail.dk> skrev

> Også størrelsen (dvs. LÆNGDEN) af formfelterne!! Både til submit,
> reset, text, textarea osv.

der er et eks. på http://www.html.dk/scripts/css/00005/
men det kan se sådan ud:
input.style {
background-color: #000000;
border: 1px solid #FF0000;
color: #FF00FF;
font-family: Trebuchet, Arial, verdana;
scrollbar-base-color:#FF00FF;
width: 300px;

}

i din html fil skal du så skrive:
<input class="style" type="text" name="noget" value="noget" size="2">

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jesper Holm

Dato : 30-06-03 13:08

> width: 300px;

> i din html fil skal du så skrive:
> <input class="style" type="text" name="noget" value="noget" size="2">

Du skriver i .css-filen 'width: 300px;' og i formelementet 'size="2"'.
Hvad gør det ene og hvad gør det andet??

Skal man så definere længden i selve formelementet??

Ellers RIGTIG MANGE TAK !!

Fra : Ryan

Dato : 30-06-03 14:08

> Du skriver i .css-filen 'width: 300px;' og i formelementet 'size="2"'.
> Hvad gør det ene og hvad gør det andet??
>
> Skal man så definere længden i selve formelementet??

Du SKAL ikke definere længden i formelementet, men det er altid en god idé
at tænke på dem, der har en ældre browser, som ikke forstår css. - Eller dem
der selv har slået css fra.
Hvis css virker benytter browseren størrelsen defineret der, ellers benytter
den sig af det der er defineret i formelementet. - Og hvis der ikke er noget
der, så bruger den browserens default.

--
Ryan

Fra : Jesper Holm

Dato : 30-06-03 18:18

OK.

Jeg har bare et sidste spørgsmål:

Jeg har også lavet en tekstboks med "<textarea>".

Når jeg bruger denne css-kommando på <textarea> virker det ikke. Hvad skal jeg
i stedet skrive?

input.mincelle {
font-family: verdana;
}

Tak for hjælpen!

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-06-03 18:42

Jesper Holm <holmidk2003@holm.mail.dk> writes:

> Jeg har også lavet en tekstboks med "<textarea>".

> Når jeg bruger denne css-kommando på <textarea> virker det ikke. Hvad skal jeg
> [...]

Den CSS-erklæring virker kun på elementer af typen "input" (altså
lavet med <input>-tagget) og med klassen "mincelle".
For at matche textarea, er
textarea { font-family:verdana;}
et godt gæt.

/L