Spænding...
Fra : OZ

Dato : 30-06-03 12:04

Jeg håber, at dette er den rigtige gruppe at spørge i, ellers flytter
jeg den til den rette, måske noget med PSU.
Jeg har installeret et windøws-baseret program, som viser spændingen
de forskellige steder på bundkortet.
Jeg kan imidlertid observere, at mine negative spændinger ligger på
hhv. -12,45V og -5,5V, hvor der skulle have været hhv. -12V og -5V.
Hvor stor en afvigelse må der i grunden være på disse spændinger.
De øvrige spændinger kan jeg acceptere.

Og så et sidste spm.; Er en hvile-temp. på 35 ok? Og en arbejds-temp.
på 51 ok?

Mvh. og på forhånd tak.

OZ.

--
"If you could see, what I could see,
when I´m cleanin´ Windows"

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 30-06-03 12:25

Den Mon, 30 Jun 2003 13:03:40 +0200, "OZ" <None@host.com> skrev:

/KLIP/
> [...]
>hhv. -12,45V og -5,5V, hvor der skulle have været hhv. -12V og -5V.
>Hvor stor en afvigelse må der i grunden være på disse spændinger.

De steder jeg har læst om det, angives 10% afvigelse. Din PSU holder sig
lige inden for dette område.

>Og så et sidste spm.; Er en hvile-temp. på 35 ok? Og en arbejds-temp.
>på 51 ok?

Ja. det er helt fint.

Generelt kan siges at hvis systemet er stabilt, er temperaturen ok. Jeg
foretrækker dog under 60 grader, bare for at være sikker.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard.

Fra : KH

Dato : 30-06-03 12:49

"Michael Pilgaard" <mipi@image99.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> foretrækker dog under 60 grader, bare for at være sikker.

Fremstående og glimragende..
Vi takker..

OZ.

--