Nokia 6310 låst
Fra : peg

Dato : 30-06-03 06:05

Hej NG

Jeg har købt og betalt fuld pris for en Nokia 6310 og fik ved samme
lejlighed et Sonofon abonnement. Nu efter et år vil jeg skifte abonnement,
men finder ud af at telefonen er låst, er det normalt når man køber til fuld
pris?

Fra : Max[DK]

Dato : 30-06-03 10:27

> [...]
> men finder ud af at telefonen er låst, er det normalt når man køber til

Hvad mener du med fuld pris?

Uanset hvad er det jo ikke et problem når du har haft den ét år, du kan jo
bare ringe ind og få koden.

Mvh Max

Fra : peg

Dato : 30-06-03 11:53

"Max[DK]" <maxses@hotmail.comFJERN> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med fuld pris?
>
> Uanset hvad er det jo ikke et problem når du har haft den ét år, du kan jo
> bare ringe ind og få koden.
>
> Mvh Max
>
> Jeg går ud fra at fuld pris = den pris telefonen koster uden diverse rabat
ordninger kombineret med et eller andet abonnement.

Jeg vil prøve at ringe til Sonofon, men når man betaler 2000-3000 kr. for en
telefon kan det da ikke være rigtigt at Sonofon forhandlerern låser den.

Peg

Fra : Max[DK]

Dato : 30-06-03 12:00

> [...]
en
> telefon kan det da ikke være rigtigt at Sonofon forhandlerern låser den.

Tja...jeg forstår bare ikke hvorfor du betalte fuld pris hvis du i samme
åndedræt tegner et abb... telefon priser er jo uden relevans for en
firmaerne låser dem...

Hvad ville telefonen have kostet med abb. og uden?

/MAx

Fra : Christian Poulsen

Dato : 30-06-03 13:58

> at ringe til Sonofon, men når man betaler 2000-3000 kr. for en telefon
> kan det da ikke være rigtigt at Sonofon forhandlerern låser den.

Selvfølgelig er det da det.

Nokia 3650 til kr. 2499,- er låst, ligeledes den spritnye SonyEricsson
T610 til kr. 2999,-

Så det altså godt have sin rigtighed.

Fra : Max[DK]

Dato : 30-06-03 14:21

> Så det altså godt have sin rigtighed.

Ja men tildels kan jeg godt se hans point, hvis han troede at han havde købt
en telf. uden abb., så ville jeg i hvert fald heller ikke regne med at den
var låst ...

/Max

Fra : Nielsen

Dato : 30-06-03 17:52

Det er i følge nokia (har jeg fået at vide af min kammerat der har arbejdet
hos nokia danmark) ikke tiladt for en forhandler at sælge deres telefoner
til retail pris og så låse dem. Så SKAL de være oplåst når man får dem.

Men sjovt nok købte jeg en Nokia 3510i som gave med TDC abbonement og den
var sjovt nok ikke låst selv om jeg gave 500,- for den.

Så det er vel at melde det til Nokia men jeg ved ikke hvor meget du får ud
af det. Der skal nok være flere sager på ham hvis de skal gøre det store.

Mvh
Simon

Fra : Nielsen

Dato : 30-06-03 17:53

Men giv mig IMEI nummer (findes ved at taste *#06#) og telefon operatør, så
skal jeg låse den op for dig på et minut.

Mvh
Simon

Fra : peg

Dato : 30-06-03 20:17

hej igen
Problemet er løst ringede til Sonofon og talte med en meget behagelig
telefonsvarer som ved hjælp af IMEI nummeret kunne løse problemet.
Nu er det bare sådan at når man køber en telefon uden abonnement forventer
man jo ikke den er låst, det svare jo lidt til at købe en bil med tanken
fuld af benzin og når den så er kørt tør skal men hen til forhandleren for
at på nøglen til tankdækslet for igen at fylde benzin på.

peg

Fra : Nielsen

Dato : 01-07-03 01:24

Rigtigt. Jeg yder ellers en gratis service på nokia med nummer over 3510,
dem kan jeg unlocke. Med support fra www.gratisunlock.dk

Men det er jo okay at du kunne få den åbnet. Det lyder som om at
forhandleren har taget en bundlet telfon og solgt den som almindelig. Det er
svinsk og i følge Nokia ikke tilladt.

Mvh
Simon