Design patterns og PHP
Fra : Jacob Atzen

Dato : 29-06-03 23:51

Hej NG,

Jeg faldt i dag over følgende site:

<http://www.phppatterns.com/>

Og efter at have bladret lidt rundt og læst et par artikler har jeg
fået lyst til meget mere! Så er der nogen, der kender nogen gode sites
med design patterns, både specifikt rettet mod PHP og mere generelle?

- Jacob Atzen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-06-03 02:11

On Mon, 30 Jun 2003 00:50:42 +0200, Jacob Atzen wrote:

> [...]
> fået lyst til meget mere! Så er der nogen, der kender nogen gode sites
> med design patterns, både specifikt rettet mod PHP og mere generelle?
For at læse om alle design patters mødre (Design Patterns Elements of
Reusable Object-Oriented Software), skal du gå her til:
http://hillside.net/patterns/DPBook/DPBook.html

--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 30-06-03 09:02

Michael Rasmussen <mir@datanom.net> writes:

> For at læse om alle design patters mødre (Design Patterns Elements of
> Reusable Object-Oriented Software), skal du gå her til:
> http://hillside.net/patterns/DPBook/DPBook.html

Det kan da godt være jeg bare skulle gå direkte til kilden. Men er der
ikke sket noget på området siden '94, hvor den er skrevet?

- Jacob Atzen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-06-03 12:31

On Mon, 30 Jun 2003 10:02:02 +0200, Jacob Atzen wrote:

> Det kan da godt være jeg bare skulle gå direkte til kilden. Men er der
> ikke sket noget på området siden '94, hvor den er skrevet?
Jo, der er skrevet masser sidenhen, men de grundlæggende patterns fra
denne bog anvendes stadigvæk i dag. Hvis vi skal lave en sammenligning
til matematik, hvor matematikkens fundament er talsystemet, er det ligeså
med denne bog: Den er fundamentet for design patterns. Det er utænkeligt
at studere matematik uden kendskab til talsystemer.

En anden bog, jeg kan anbefale, er: Fowler, Martin (1997): Analysis
patterns - reusable object models. Addison-Wesley. ISBN 0-201-89542-0

Fra : Jacob Atzen

Dato : 30-06-03 17:33

> [...]

> med denne bog: Den er fundamentet for design patterns. Det er utænkeligt
> at studere matematik uden kendskab til talsystemer.

Fint nok.

> En anden bog, jeg kan anbefale, er: Fowler, Martin (1997): Analysis
> patterns - reusable object models. Addison-Wesley. ISBN 0-201-89542-0

Kan være jeg vender tilbage til den. Fowler er så vidt jeg kan forstå
et kendt navn på området.

> En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
> lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Og en un*x admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en cli - for nu
at sætte det lidt på spidsen

- Jacob Atzen

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-06-03 13:03

Michael Rasmussen skrev:

> For at læse om alle design patters mødre

Pamela Anderson?

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Marge, it takes two to lie. One to lie and one to listen."

Fra : Kasper Birch Olsen

Dato : 01-07-03 21:09

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Pamela Anderson?

tjaa... designer patter ihvertfald... ikke at der er noget galt i det,
men hun er nok ikke så spændende at diskutere datalogi med