Den gyldne middelvej !?
Fra : Ditte Rod

Dato : 29-06-03 23:33

Hej,
Vi er i en stor krise mht. destinationen for vores ferie i år. Vi kommer fra
Århus området og har 2 unger på hhv. 2 og 5 år. Vi har en dejlig
campingvogn, som vi selvfølgelig gerne vil ud at lufte et par uger. Men hvor
skal vi tage hen !?!

Manden vil gerne til Lido'en, for varmens skyld, men også for at opleve et
nyt land, ny valuta o.l. Jeg gider bare ikke at køre så langt mens ungerne
er "små". Jeg ved godt at mange synes at det er dejligt og at det er en del
af ferien.med køreturen...men jeg føler det ikke sådan lige pt.
Jeg selv ville gerne besøge et par pladser på Fyn, da det er en del af DK,
som vi ikke har set så meget af endnu. Dette velvidende at vi har stor
risiko for at bruge ferien i regnvejr ligesom sidste år.

Er der nogen der har et forslag til en gylden middelvej...evt. nogle dejlige
pladser udenfor DK, men som ikke er længere end at vi kan køre dertil i ét
stræk, fra Århus. Det skal siges at vi godt kan lide de lidt større pladser,
hvor der er lidt sjov for ungerne.

Jeg håber at der er én der har løsningen, så ferien kan reddes :)
Mvh. Ditte Rod

Fra : Carsten Bo Laursen

Dato : 30-06-03 06:07

Hartzen -
Der er i og omkring Hartzen - rigtig mange pladser med svømmebassinner -
badelande - store legepladser
hoppeborge og alt der hører til at børn får en oplevelse - og lærer nye
mennesker og børn og kende.

Der er altid mange danske - og mange forretninger forstår Dansk.

Så er der i omegnen - en mængde at opleve
Drypstenshuler - Huler og grotter - Enhjørningens vinterhi - En naturlig
hule - der er rigtig sjov at besøge

Der er museer, hobby tog Märklin tog - og meget mere......

Naturen er helt vidunderlig - med plads til gåture og skønne vandreture i
bjergene.

En togtur med veteranbanen til Bloksbjerg - Jamen Jamen -

Jeg er bare dansk turist med så mange positive oplevelser fra Hartzen - at
det er det ideelle sted

Kort køretur - Udlandet - Bjerge - og alt i vin og øl - og afslapning

Blot en idé - Mange venlige hilsner fra
Carsten
og god ferie.

Fra : Bjørn Foss Gravingen

Dato : 30-06-03 06:39

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> skrev i melding
> [...]
> badelande - store legepladser
> hoppeborge og alt der hører til at børn får en oplevelse - og lærer nye

Interessant for flere. Finnes det noen linker til noe av dette?

Bjørn

Fra : Kenneth T

Dato : 30-06-03 15:19

> Interessant for flere. Finnes det noen linker til noe av dette?

http://www.harz-camp.de/
Den Plads jeg var på i sidste uge, svømmepøl, kæmpe badeland 900meter væk,
8km med bus til Goslar eller Bad Harzburg, hvor der er masser at se på.

http://harz.de
Generel turistinfo om området.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 30-06-03 18:23

"Carsten Bo Laursen" <cabola@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> det er det ideelle sted
>
> Kort køretur - Udlandet - Bjerge - og alt i vin og øl - og afslapning

Og så bruger de samme valuta i Harzen som de gør i Italien

Desuden er der nok stadig en sommerrodelbahn - jeg ka' bare ikke huske ved
hvilken by den lå/ligger.
Fra Hahnenklee er der også kabinelift til Boksberg - med lidt held har
restauranten på toppen stadig deres lækre lagkager.
Og forresten også en god restaurant i fericenteret.
Goslar behøver vel ikke nærmere præsentation - i 50'erne og lidt fremefter
var det jo nærmest danmark's første Mallorca. Det siges da at den danske
charter-turisme havde sin vugge her.
Længere syd på er der garanteret lige så meget at se - jeg har bare været
mest i den nordlige ende.
Og forresten må det da være muligt at finde en campingplads med en god
pool - og slippe for de myg, mange klager over i Italien.
Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....