Tætning af gaskasse - indvendigt!
Fra : Jock Iuel

Dato : 29-06-03 21:52

Hej NG
Gaskassen i vores Knaus er "foret" med vinyl i bunden og på siderne. Det
er nu begyndt at "slippe" i siderne og revne hist og her, og da vi har
friskvandstanken herinde - og dermed lidt "drypperi" - vil jeg gerne
tætne/fore med en gang ny vinyl el. lign. Er der nogen her som har
forslag til hvordan det kunne gøres og evt. hvilke materialer jeg skal
bruge.

Jock Iuel - Annisse/Helsinge

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 29-06-03 23:18

> [...]
> tætne/fore med en gang ny vinyl el. lign. Er der nogen her som har
> forslag til hvordan det kunne gøres og evt. hvilke materialer jeg skal

Husk at gaskassen ikke må være alt for tæt, i tilfælde af udsivende gas.

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Jock Iuel

Dato : 30-06-03 23:06

Gaskassen er rent faktisk delt i 2 "rum" - gas i det ene og vand i det
andet - og det er rummet til vand jeg vil tætne. Og der er der også
udluftning og dem lader jeg selvfølgelig være.
Tak for indsparket.

Jock Iuel - Annisse/Helsinge

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 04-07-03 02:25

Hejsa..

Det ligger ikke sådan, at du har mulighed for at lægge
en gang glasfiber ned?

Det ville jeg nemlig havde gjort på min gamle Sprite.
Nu har jeg godt nok solgt vognen, men det tror jeg da jeg ville
gøre. Det holder godt og er taknemligt at arbejde med.

Mvh.
Martin

Jock Iuel <jislet@myrealbox.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3F00B452.3000909@myrealbox.com...

Fra : Jock Iuel

Dato : 04-07-03 23:11

Kanon idé - men jeg har til min rædsel opdaget at skaden allerede er
sket. Da jeg hev lidt at det gamle vinyl af, som var sluppet, kunne jeg
mærke, at det var lidt fugtigt - og kunne også mærke, at panikken bredte
sig! Det viser sig nu, at et område på størrelse med 2 cigarkasser er
mere eller mindre angrebet af råd - værst er det i hjørnet og i
kanterne, hvor bunden er helt svampet. Er der andre med Knaus som kender
til dette??
Nu er jeg jo så lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre.... Bunden i
gaskassen er "bare" brædder såvidt jeg kan se og er meget tyndere end
resten af bunden. Kan de skiftes ud eller skal de bare tørres og
derefter "forsegles"?????
HJÆLP!!!!

Jock Iuel - Helsinge

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-07-03 14:53

> [...]
> gaskassen er "bare" brædder såvidt jeg kan se og er meget tyndere end
> resten af bunden. Kan de skiftes ud eller skal de bare tørres og

Har lige skiftet CC , Knaus Azur, her i foråret. Det viste sig at, da
forhandleren fik vognen ind på værkstedet, var bunden i gaskassen rådden og
måtte skiftes. Der blev brugt den slags plade, som anvendes i bunden af
trailere.
Efter forhandlerens udsagn er det en meget almindelig "fejl" i Knaus vogne
som bare er få år gamle, vores var fra 1992. Men hvis det er så almindeligt,
og skyldes konstruktionen af gaskassen kan dt jo være at bundpladen kan fås
som reservedel. Og hvis ikke var det måske en ide at unskifte pladen med
noget mere uforgængeligt, f.eks. alu. dørkplade ???.
Hilsen
Per Rasmussen