GPRS og Telmore?
Fra : Michael Holm

Dato : 29-06-03 21:32

Jeg har lige købt en 3510i, og vil gerne prøve GPRS og se hvad muligheder
der er med det.

Jeg bruger Telmore, og der står ikke noget om GPRS på deres web side.

Hvordan får jeg billigst GPRS?

--Michael

Fra : John

Dato : 29-06-03 21:37

On Sun, 29 Jun 2003 22:31:46 +0200, "Michael Holm" <Michael@Holm.org>
wrote:

> [...]
>der er med det.
>
>Jeg bruger Telmore, og der står ikke noget om GPRS på deres web side.

Telmore lancerer GPRS om to dage.

Og i de første par måneder er det tilmed den billigste løsning, da det
tilbydes gratis.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-06-03 21:42

John skrev Søndag den 29. juni 2003 22:36 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Og i de første par måneder er det tilmed den billigste løsning, da
> det tilbydes gratis.

Øhe er det ikke 3 måneder?

Ivar Madsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-03 23:58

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote in

> Øhe er det ikke 3 måneder?

Jo, det er vel også "et par måneder" :)

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-06-03 06:25

Henrik Stidsen skrev Mandag den 30. juni 2003 00:58 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jo, det er vel også "et par måneder" :)

Nej, et par måneder er to måneder.

Ivar Madsen

Fra : Michael Holm

Dato : 29-06-03 21:49

hehe, fantastisk...!

Kan jeg bruge GPRS til at surfe på min bærbare computer?

--Michael

newsjufvcs3o5aspukkvhgl24nnh0bhmnuin@4ax.com...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-06-03 22:15

Michael Holm skrev Søndag den 29. juni 2003 22:48 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Kan jeg bruge GPRS til at surfe på min bærbare computer?

Ja, og hastigheden skulle være 30 - 50 Kb. Omend GPRS standarten
tillader op til 100Kb, så har TDC sat gransen på 50, og jeg formoder
at Telmore vil hænge på den,,,

Ivar Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-06-03 22:17

Ivar Madsen skrev Søndag den 29. juni 2003 23:14 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Ja,

Glemte lige at nævne at det er den frie kapasitet i nettet der udnyttes
til GPRS, dvs. at hvis der er høj belastning til samtaler SMS osv. så
er det GPRS der må vige, så det er ikke noget der er godt at spille
med, det kan have høje ping tider.
Nogen der har opkoblet en computer, og kan komme med eksempler fra den
virkelige verden på PING tider?

Ivar Madsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-06-03 15:24

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> wrote in message

> Nogen der har opkoblet en computer, og kan komme med eksempler fra den
> virkelige verden på PING tider?

Jeg har da tidligere pinget en mobilbruger som brugte GPRS... Det var
omkring 1-2 sekunder.. SÅ lige meget hvad, kan det aldrig bliver hurtigt at
surfe... om så hastigheden var 100Kbit..

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 29-06-03 22:20

Ivar Madsen wrote:
> Ja, og hastigheden skulle være 30 - 50 Kb. Omend GPRS standarten
> tillader op til 100Kb, så har TDC sat gransen på 50, og jeg formoder
> at Telmore vil hænge på den,,,

Hvilke telefoner har modemer, der understøtter disse hastigheder?

\Mandal

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-06-03 22:26

Brian Fisker [8900] skrev Søndag den 29. juni 2003 23:19 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvilke telefoner har modemer, der understøtter disse hastigheder?

Jeg ved det ikke, det var hvad jeg fandt fram til tiderliger i dag på
tdcmobil, og iøvigt også hvad jeg mener at jeg tiderliger har fundet
på sonofon.dk

Ivar Madsen

Fra : Fischer

Dato : 30-06-03 08:04

> Telmore lancerer GPRS om to dage.

Ja, og nu er det jo i MORGEN!
Og det må vel sige i aften kl. 24.00 - og det vil da ikke undre mig hvis det
blev aktiveret i løbet af dagen. Så nu sidder jeg bare og glor på mobilen og
venter på at GPRS symbolet dukker op.

--
*Fischer
Nu kun 1 dag til gratis GPRS og MMS hos Telmore!

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 30-06-03 08:25

Fischer wrote:
> Og det må vel sige i aften kl. 24.00 - og det vil da ikke undre mig
> hvis det blev aktiveret i løbet af dagen. Så nu sidder jeg bare og
> glor på mobilen og venter på at GPRS symbolet dukker op.

Anvender du blot TeleDK's GPRS indstillinger? Og hvilke indstillinger
til MMS?

\Mandal

Fra : Fischer

Dato : 30-06-03 09:13

> Anvender du blot TeleDK's GPRS indstillinger? Og hvilke indstillinger
> til MMS?

Jeg har slet ikke sat det op endnu. Og det er GPRS jeg venter på - MMS
forstår min telefon ikke, og det interesserer mig desuden heller ikke.
Så snart GPRS blive tilgængeligt på ens nummer, vil der komme et symbol i
displayet så man kan se det er aktivt. Før dette sker, kan man ikke bruge
det.

Skulle der komme et GPRS net før Telmore frigiver logon-oplysninger, ville
jeg nok forsøge med TDC's opsætning.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 30-06-03 09:29

Fischer wrote:
> [...]
> Så snart GPRS blive tilgængeligt på ens nummer, vil der komme et
> symbol i displayet så man kan se det er aktivt. Før dette sker, kan

Okay, hvilken telefon er der tale om? Såvidt jeg er informeret viser
Nokias telefoner kun det lille "G" (for GPRS), når man anvender GPRS. Og
for at anvende GPRS skal man have sat dette op.

\Mandal

Fra : Fischer

Dato : 30-06-03 10:18

> Okay, hvilken telefon er der tale om? Såvidt jeg er informeret viser
> Nokias telefoner kun det lille "G" (for GPRS), når man anvender
> GPRS. Og for at anvende GPRS skal man have sat dette op.

Det er en Motorola Timeport 260.
Der står GPRS i displayet når dette er tilgængeligt. Jeg har indtil for 1
uge siden haft GPRS hos Sonofon, og jeg er ret sikker på at den skriver GPRS
når dette er tilgængeligt uanset om der er opsat en profil til det eller ej.
Jeg har lige lagt TDC's GPRS opsætning ind som min primære Wap-profil, og
når jeg forsøger at gå på, siger telefonen: "System ikke tilgængeligt".

Så jeg venter videre.

Fra : Jesper Winding

Dato : 30-06-03 11:34

Er der nogen der har nogle links til opsætning af det her Telmore GPRS
opsætning - Har selv en Ericson T610 og jeg ikke den svageste idé om, om den
viser noget symbol eller ej?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-06-03 19:47

Jesper Winding skrev Mandag den 30. juni 2003 12:33 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Er der nogen der har nogle links til opsætning af det her Telmore
> GPRS opsætning - Har selv en Ericson T610 og jeg ikke den svageste
> idé om, om den viser noget symbol eller ej?

T68i har nederst i venstre hjørne nogle bjælker der viser
signalstyrken, lige over de bjælker er der en grøn kile der viser om
der er GPRS adgang.
Desuden i standby så når man vipper på volume knappen, så skriver den
| GPRS: GPRS ikke tilladt
når der ikke er GPRS adgang. Og vistnok
|GPRS: GPRS ikke mulig
hvis der er adgang til GPRS, men GPRS ikke er tilgænglig.
Og T610 er jo T68i's storebror, så mon ikke den har noget ligende?

Ivar Madsen

Fra : Max[DK]

Dato : 30-06-03 13:00

> [...]
> Jeg har lige lagt TDC's GPRS opsætning ind som min primære Wap-profil, og
> når jeg forsøger at gå på, siger telefonen: "System ikke tilgængeligt".

Ja jeg må sige at jeg begynder at blive lidt nervøs over at de slet ikke er
kommet med noget officielt...

Det kunne snart være rart med en udtalelse fra Hr. Frank R.

/Max

Fra : Fischer

Dato : 30-06-03 13:16

> Ja jeg må sige at jeg begynder at blive lidt nervøs over at de slet ikke
er
> kommet med noget officielt...

Ja, de kunne jo godt have offentliggjort opsætning m.m.

Under 'Hjælp' på Telmore.dk er der nu et punkt der hedder GPRS.

Der står bl.a.:
"Det er dog vigtigt, at din mobiltelefon er sat op til at køre GPRS, efter
du har tilmeldt dig."
Så noget tyder på at man skal tilmelde sig GPRS ..... altså når engang det
bliver muligt - det er det ikke endnu.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 30-06-03 13:23

"Max[DK]" <maxses@hotmail.comFJERN> skrev i en meddelelse

> Ja jeg må sige at jeg begynder at blive lidt nervøs over at de slet ikke
er
> kommet med noget officielt...
>
> Det kunne snart være rart med en udtalelse fra Hr. Frank R.

Vi er klar til tiden, ikke fordi vi rent teknisk har den smukkeste løsning,
men vi har priorteret lancering
til tiden, fremfor "look". Sidstnævnte bliver pudset op i ASAP..... Men
lancering sker i morgen, det er
fortsat meldningen.

Mvh

Frank Rasmussen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-06-03 19:29

Telmore - Frank Rasmussen skrev Mandag den 30. juni 2003 14:23 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> løsning, men vi har priorteret lancering
> til tiden, fremfor "look". Sidstnævnte bliver pudset op i ASAP.....

Hvornår "i morgen"? Bliver det ved starten af døgnet, eller en gang
langt op af dagen?

Skal vi sætte op med TDCmobil's opsætning?
Også SMTPserver?

Og så til den gamle slaver, noget ala. det du engang for mange år siden
grinede af, inde i Forum til edb-messe, siden tog mere seriøst.

Man kan gøre 2 ting når man vil læse e-mail fra ens mobiltelefon, man
kan koble op og se om der er nogen, sådan engang imellem, i starten
vil jeg nok sætte min til at gøre det en gang i timen, eller også så
kan man sætte noget op så man får en SMS med From: og Subj: men den
gatway er jo lukket, så spørgsmålet er om Telmore kan overtales til at
sætte en op, om nødvendigt som betalings funktion, så man betaler for
modtagelse af SMS'en jeg er villig til at give de 20 øre stykket.

Eller skal jeg invistere i et kabel til mig gamle Siemens C35 hvor
displayet er gået i udu, og så sætte GNOKII op på min Mandrake,,,

Ivar Madsen

Fra : Rumpnissa

Dato : 30-06-03 19:42

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår "i morgen"? Bliver det ved starten af døgnet, eller en gang
> langt op af dagen?

Det finder du ud af inden længe ...

> Skal vi sætte op med TDCmobil's opsætning?
> Også SMTPserver?

Vent dog lige lidt.

> Eller skal jeg invistere i et kabel til mig gamle Siemens C35 hvor
> displayet er gået i udu, og så sætte GNOKII op på min Mandrake,,,

Mit gæt: god ide

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-03 13:16

Hjælpesiderne hos Telmore har nu fået punkterne GPRS og MMS!

Henrik

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-03 16:51

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in

> Så snart GPRS blive tilgængeligt på ens nummer, vil der komme et
> symbol i displayet så man kan se det er aktivt. Før dette sker,
> kan man ikke bruge det.

Kommer vist an på telefonen OG om man har slået det til - Siemens
telefoner søger slet ikke efter GPRS før man har bedt den om at
aktivere det.

Fra : Nielsen

Dato : 30-06-03 17:45

> [...]
> .: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
> "Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Har lige haft Telmore i røret da jeg skulle spørge om noget andet. Og i
morgen kan man læse flere oplysninger om dette fænomen.

Mvh
Simon

Fra : tyi

Dato : 30-06-03 19:45

"Nielsen" <mobjerg@FJERNtdcadsl.dk> wrote in message

> Har lige haft Telmore i røret da jeg skulle spørge om noget andet. Og i
> morgen kan man læse flere oplysninger om dette fænomen.

Snydepelse. Vi vil da ha' det fra kl.:00:01
De 3 måneder skal da udnyttet til fulde *GGG*

Fra : Nielsen

Dato : 30-06-03 19:59

"tyi" <fsdhg@dgth.gu> skrev i en meddelelse
> "Nielsen" <mobjerg@FJERNtdcadsl.dk> wrote in message

> Snydepelse. Vi vil da ha' det fra kl.:00:01
> De 3 måneder skal da udnyttet til fulde *GGG*

Vi vil have info NUUU.

Det er irriterende at vi ikke kan få at vide hvordan vi sætter det op. Men
vi er åbenbart nogle stykker der venter spændt

Mvh
Simon

Fra : Fischer

Dato : 30-06-03 20:21

> Snydepelse. Vi vil da ha' det fra kl.:00:01
> De 3 måneder skal da udnyttet til fulde *GGG*

Ja, naturligvis vil vi have det fra midnat.

Hvis der ikke er hul igennem der, så synes jeg at vi alle skal sende en mail
til kundeservice. Og ringe straks i morgen kl 8!

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 30-06-03 22:26

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, naturligvis vil vi have det fra midnat.
>
> Hvis der ikke er hul igennem der, så synes jeg at vi alle skal sende en
mail
> til kundeservice. Og ringe straks i morgen kl 8!

Ja, lad os endelig bruge tiden på kundeservice, fremfor at få det på plads
hurtigst
muligt ! Vi arbejder på tingene, vi har en meget hård deadline, og vi er
klar imorgen.
Men rent faktisk er vi langt fra tilfredse med tilmeldning m.m, men har
priorteret lancering
frem for "look". Men giv os nu lige en chance....

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : Jesper Winding

Dato : 30-06-03 22:35

Fair nok.

Hellere et godt produkt et par timer senere. Vi venter. Du siger til når i
er klar. Masser af test kunder her hvis i skal bruge nogen...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Peter S

Dato : 30-06-03 23:57

Mon ikke vi kommer til at tage den lidt med ro? Denne lancering med en 3
måneders gratis prøveperiode ligner i høj grad en foregribelse af den yderst
almindelige situation, at nogle ting skal rettes til de første uger, og at
der vil være nedetider, usammenhængende og flertydige
installationsvejledninger og den slags. Telmore afskriver den umiddelbare
profit ved nyhedens interesse, og satser til gengæld på at undgå det
ansigtstab der er når folk har indbetalt flere hundrede kroner for et halvt
års abonnement, og tingene måske kører under 70 % den første måned. Til
gengæld står de med et gennemtestet og i betydelig grad fejlrettet produkt i
oktober.

De skal sikkert starte den sidste test af systemet i morgen klokken 6.00 og
et par timer frem, eller hvor længe det nu tager. Med fornøden godkendelse
hos TDC kan det være vi hører noget ved middagstid.

Alligevel ser jeg da frem til at tage min bærbare med i sommerhus, uden at
jeg dermed har lyst til at bidrage til forrentningen af TDC's net mere end
højst nødvendigt ;)

Det er så også lidt spøjst at CBB på falderebet lover GPRS på samme vilkår
med samme starttidspunkt. Hmm, deres publikum virker ikke så
GPRS-orienteret. Og hvordan kan de stampe det produkt op af jorden. Men det
kan være jeg tager fejl.

/Peter S

Fra : Fischer

Dato : 01-07-03 05:18

> Ja, lad os endelig bruge tiden på kundeservice, fremfor at få
> det på plads hurtigst muligt !

Åh, ja Hr. Rasmussen. Bemærkede De den lille glade mand - også kaldet en
smiley.
Så slap dog lidt af!

> Vi arbejder på tingene, vi har en meget hård deadline, og vi
> er klar imorgen.

Hmmm.
Jeg mindes noget om en frisk Telmore direktør der i april måned lovede MMS
og GPRS lige efter påske og senest 1. maj.
Og nu er 1. juli så blevet en hård deadline?
Rolig, rolig ..... jeg driller bare.

> Men rent faktisk er vi langt fra tilfredse med tilmeldning m.m, men har
> priorteret lancering
> frem for "look". Men giv os nu lige en chance....

Måske skulle I have brugt lidt mindre krudt på jeres "fine" reklamekampagne.
Det her Telmore går sg* vist i den forkerte retning ...

--
*Fischer
Nu kun 0 dage til gratis GPRS og MMS hos Telmore!

Fra : Max[DK]

Dato : 01-07-03 06:42

> [...]
> priorteret lancering
> frem for "look". Men giv os nu lige en chance....

Jeg forstår ikke hvad du mener med at i er langt fra tilfredse med
tilmelding? har jeg kunne tilmelde sig GPRS?

/Max

--------
Administrere/ejer 3 kontoer hos Telmore.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-07-03 11:14

"Max[DK]" <maxses@hotmail.comFJERN> wrote in

> Jeg forstår ikke hvad du mener med at i er langt fra tilfredse med
> tilmelding? har jeg kunne tilmelde sig GPRS?

Tror han henviser til systemet der skal håndtere tilmeldingen - jeg
synes ikke der er noget at klage over der (ud over prisen!)