PCskærm i sollys
Fra : Per Christiansen

Dato : 29-06-03 20:34

kan man se den i sol/dagslys

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-06-03 22:30

Det afhænger af hvilken en det er.

Typisk er TFT skærme gode at se i daglys og PSTN skærme dårligere. Men selv
inden for de kategorier er der forskelle i lysstyrken og kontrasten.

Bjarke

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 03-07-03 11:48

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> wrote in message news:<bdnlp2$1ao9$1@news.cybercity.dk>...
> Det afhænger af hvilken en det er.
>
> Typisk er TFT skærme gode at se i daglys og PSTN skærme dårligere. Men selv
> inden for de kategorier er der forskelle i lysstyrken og kontrasten.

Der findes rigtige "daylight" TFT skærme.....de koster for en 15" ca.
8.000,00 plus moms.....fåes bla hos Metrics.

Desuden kan du nu få 15" TFT med tuner, således at du kan se video/TV
om aftenen og bruge skærmen til navigation om dagen......ca. 3.500
plus moms.

Der findes desuden nogle ret smarte beslag således at du har skærmen
vendt ind i båden til video kigning og skærmen kan desuden vendes ud
mod cockpit åbningen til navigation.

/Svend

Fra : Ole Pagh

Dato : 06-07-03 16:11

Svend Brandt Jensen wrote:

> Der findes rigtige "daylight" TFT skærme.....de koster for en 15" ca.
> 8.000,00 plus moms.....fåes bla hos Metrics.

Mener du Metric (uden s) i Albertslund. ?
Det jeg kan finde hos på deres hejmmeside er deres industrielle computere og
skærme.
Det ser lidt dramatisk ud til en mindre sejlbåd.
Hhhhmmm.. måske OK til større både

> Desuden kan du nu få 15" TFT med tuner, således at du kan se video/TV
> om aftenen og bruge skærmen til navigation om dagen......ca. 3.500
> plus moms.

Hvor købes den ?

> Der findes desuden nogle ret smarte beslag således at du har skærmen
> vendt ind i båden til video kigning og skærmen kan desuden vendes ud
> mod cockpit åbningen til navigation.

Også her interesseret i en forhandler.

mvh Ole Pagh

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 07-07-03 13:00

"Ole Pagh" <ole.pagh@mail.tele.dk> wrote in message news:<be9e6v$m0v$1@sunsite.dk>...

> [...]
> skærme.
> Det ser lidt dramatisk ud til en mindre sejlbåd.

Ja det er korrekt......og de har også vandtætte TFT daylight skærme
til ca. kr 12.000 plus moms...:)

> Hvor købes den ?

Ring til MPS systemer på Søren Frichsvej i Århus, og hils fra mig.

> Også her interesseret i en forhandler.

Arbejder på sagen.....vender tilbage

/Svend