USB connectors på ASUS P4C800 Deluxe
Fra : rondo

Dato : 29-06-03 21:05

Jeg har lige købt et ASUS p4C800 Deluxe bundkort
(http://www.multimediaworld.dk/detaljer.asp?varevalg=2227566) samt et
Antec Performance Plus 660 AMG Kabinet. Kabinettet har to USB porte på
fronten, og det er i forbindelse med forbindelse af disse til
bundortet, at jeg er stødt i problemer. Den ene USB port på kabinettet
har 9 connectors:
   1 +5V, 1 Ground, 1 Ground, 1 -D, 1 +D, 2 Ground, 2 -D, 2 +D,
   2 +5V

og den anden har 6 connectors:
   TPA -, TPA +, TPB -, TPB +, VG, VP

På bundkortet er der 2 USB headers (USB56 og USB78) med følgende
connectors:

USB56 har
   USB+6V, USB_P6-, USB_P6+, GND, NC,
   USB+5V, USB_P5-, USB_P5+, GND.

USB78 har
   USB+8V, USB_P8-, USB_P8+, GND, NC,
   USB+7V, USB_P7-, USB_P7+, GND.

Jeg er helt på bar bund mht. hvordan jeg forbinder USB portene i
kabinettet til bundkortet, og da jeg ikke rigtig kan bruge min nye PC,
før dette er i orden, vil jeg være ekstremt taknemmelig, hvis der er
nogle, der kan hjælpe mig hurtigst muligt

Med venlig hilsen

rondo
______________________________
I'm the captain on this ship........
and I have my wife's permission to say so.....

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 29-06-03 22:15

Jeg har samme problem med samme bundkort blot med Chieftec kabinet - jeg
aner heller ikke hvordan de skal sættes sammen.

Chieftec har lavet en oversigt på deres hjemmeside:
http://www.chieftec.com/images/35-usb-02.pdf

DESVÆRRE uden P4C800

det kan være du kan finde ind på antec's hjemmeside

Fra : Falcon© [2635]

Dato : 29-06-03 22:47

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.chieftec.com/images/35-usb-02.pdf
>
> DESVÆRRE uden P4C800
>
> det kan være du kan finde ind på antec's hjemmeside

Hejsa...

Jeg skal selv ud og have mig et tilsvarende board i morgen mandag, men - har
dog ikke behov for umiddelbart at bruge USB i fronten foreløbig.

Dog har jeg set på billedet over Chieftec's billede og det ser da rimeligt
"nemt" ud, sådan at forstå at man kan "flette/sætte" stikkene de rigtige
steder... Der er jo osse på tegningen to forskellige tilslutnings
muligheder, og der af kan man se hvilket ben der skal tilsluttes det rigtige
sted.

Jeg håber nu at det alligevel vil lykkedes jer begge at få sat dem rigtig på
plads og at I kan få glæde af det, for helt umuligt kan det jo ikke være,
vel? *BLINK*

--
\!!/
@..@

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 29-06-03 23:55

> Jeg håber nu at det alligevel vil lykkedes jer begge at få sat dem rigtig

> plads og at I kan få glæde af det, for helt umuligt kan det jo ikke være,
> vel? *BLINK*

Åbenbart jeg har lige prøvet i en time igen - tjekket at lortet sad
ordetligt.

p.s. det var dette link, som er det rigtige:
http://www.arena-chieftec.com/pdf/USB%20Anschluss-uk.pdf

Det andet er vist til noget andet.

Jeg har overhovedet ikke brug for de usb i fronten, men jeg får pip, når jeg
ved der er noget i min pc som ikke virker.

Mvh

Jesper

Fra : Erling

Dato : 30-06-03 19:09

"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har 9 connectors:
> 1 +5V, 1 Ground, 1 Ground, 1 -D, 1 +D, 2 Ground, 2 -D, 2 +D,

Ovnnævnte stik er til USB. Den "ene USB port" du nævner er i virkeligheden
2 porte, deraf navnene 1 +5v, 2 +5v, 1 +D, 2 +D etc. Der er een jord for
meget efter min mening.

> og den anden har 6 connectors:
> TPA -, TPA +, TPB -, TPB +, VG, VP

.....ovennævnte er en firewire port

Erling

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 30-06-03 20:27

"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> ______________________________
> I'm the captain on this ship........
> and I have my wife's permission to say so.....

Fandt du ud af det?

mvh

Jesper

Fra : rondo

Dato : 30-06-03 22:11

On Mon, 30 Jun 2003 21:26:58 +0200, "Jesper Larsen \(Fjernxx\)"
<larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote:

>"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> wrote in message

>Fandt du ud af det?
>
>mvh
>
>Jesper

Ja, jeg fandt ud af det så langt som, at jeg har fået forbundet
pindene til bundkortet. Det var jo egentlig ret logisk, især da jeg
havde fundet ud af, at det ene stik var til FireWire porten. Jeg har
desværre ikke haft mulighed for at tjekke, om det virker, da jeg er
løbet ind i et nyt problem, som I kan læse om lidt længere nede i
gruppen. I skal have mange tak for hjælpen ind til videre, og hvis en
af jer også kan hjælpe mig med mit nye problem, så er vedkommende en
stjerne

Med venlig hilsen

rondo