Dæksgennemføring til TV/Radio-antenne
Fra : ThomasT

Dato : 29-06-03 19:43

Jeg skal have en "ufo"-antenne i masten og skal have en dæksgennemføring.

Det stik jeg skal have til antennekabel, er det bare den der hedder 2-polet
(den til lanterner), eller findes der en der er beregnet til antenne?

Kan man evt. bruge den 2-polede?

Med Venlig hilsen
Thomas Thomsen

E-mail: thth@teliamail.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-06-03 19:50

Nej, det er højfrekvente signaler, så der skal bruges skærmede kabler og
tilsvarende stik. Du skal mere over i noget a'la VHF stikket.

Du skal iøvrigt gøre dig ualmindeligt umage når du laver en
skroggennemføring for at det bliver tæt (altså tæt ift kablet). Overvej om
det er muligt bare at lave en tylle og så have samlingen på indersiden.

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-03 20:30

"ThomasT" <FJERN_DETTEthth@teliamail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det stik jeg skal have til antennekabel, er det bare den der hedder 2-polet
> (den til lanterner), eller findes der en der er beregnet til antenne?

Der findes en gennemføring, der er beregnet til vhf radioer. Den er sikkert en
del dyrere. Men jeg er (næsten) villig til at æde min hat på, at du næppe kan
se nogen som helst forskel på de to stiktyper

Du kan roligt bruge den billige..

Claus

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-06-03 21:41

Måske det er nemmere at montere en "svanehals" hvor du kan stikke alle
kabler direkte igennem... Ja, de er ikke helt billige, men det er jo en
engangs investering
Jan Rasmussen

Fra : Simon Pape

Dato : 02-07-03 20:41