sleep()
Fra : Jimmy

Dato : 29-06-03 18:48

Hej

Jeg har brug for at lade et php-script køre døgnet rundt hele året.

Til det har jeg set på sleep(), men er lidt i tvivl om den.

Hvordan får jeg løbende output til skærmen?

Manualen nævnte flush(), men den gør ikke noget i mit tilfælde.

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas D

Dato : 29-06-03 20:09

Jimmy wrote:
> Hej
>
> Jeg har brug for at lade et php-script køre døgnet rundt hele året.
>
> Til det har jeg set på sleep(), men er lidt i tvivl om den.
>
> Hvordan får jeg løbende output til skærmen?

_SKAL_ phpscriptet eksekveres hele tiden?
eller kan det ikke klares med en meta-refresh ?

> Manualen nævnte flush(), men den gør ikke noget i mit tilfælde.

flush() kræver afaik at webserveren er sat op til det.

Thomas D

Fra : Jimmy

Dato : 29-06-03 20:53

"Thomas D" <dinadur@hotmail.com> wrote in message

> _SKAL_ phpscriptet eksekveres hele tiden?
> eller kan det ikke klares med en meta-refresh ?

Det skal afvikles hele tiden.
Kan man få et php-script til at optræde i ps aux ?
Hvis det ikke afvikles skal det nemlig startes og det vil også være rart at
kunne slå det ned engang imellem.

> flush() kræver afaik at webserveren er sat op til det.

OK - så må jeg lede lidt der.

Mvh
Jimmy

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 29-06-03 23:33

Jimmy wrote:
> Det skal afvikles hele tiden.
> Kan man få et php-script til at optræde i ps aux ?

Ja - du skal bare afvikle det fra kommandolinien:

php <mitscript.php

Så kører dit php-script som enhvert andet program.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-06-03 22:48

Thomas D wrote:

> flush() kræver afaik at webserveren er sat op til det.

Har nu aldrig haft problemer med det (under *nix platforme)... Det
eneste man skal være opmærksom på er eventuelt buffer? Nu ved jeg
selvfølge ikke hvad det drejer sig om her? (command prompt php?) ellers
plejer det at løses ved at smide en masse mellemrum ind i starten for at
kill'e bufferen...

mvh
Johan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-06-03 22:53

On Sun, 29 Jun 2003 19:48:13 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

>Jeg har brug for at lade et php-script køre døgnet rundt hele året.
>
>Til det har jeg set på sleep(), men er lidt i tvivl om den.
>
>Hvordan får jeg løbende output til skærmen?

Jeg mindes at der er implicit flush, hvis man kører PHP fra
kommandolinjen.

Men hvordan ser dit setup ud i øjeblikket? Du nævner ikke noget om du
bare kører "php -q script.php", eller kører via en webserver.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jimmy

Dato : 30-06-03 06:23

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

> [...]
>
> Men hvordan ser dit setup ud i øjeblikket? Du nævner ikke noget om du
> bare kører "php -q script.php", eller kører via en webserver.

Jamen nu virker det som det skal.
"php -q script.php" var lige den der skulle til for at få den med i ps aux
og der flusher den også fint uden at der står flush() i koden.

Tak til alle.

Mvh
Jimmy