Skærme
Fijala 3554
Rep. af skærm vs. pixelfejl.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-06-03 17:53

Hej med jer, jeg har et lidt spooky spørgsmål, syntes jeg selv, mon nogle
har en ide om svaret.

Jeg har lige købt en Acer 732 TFT skærm, den er jeg superglad for, jeg købte
den i Electric city, da jeg ville benytte mig af 8 dages returret i tilfælde
af pixelfejl.

Dette var ikke tilfældet, så det var jo super, men så tænkte jeg hvad der
ville ske i en tænkt situation som denne:

Hvis nu skærmen skal til reperation, og den ender med at blive ombyttet, og
man ender op med en med pixelfejl, hvor står man så?

mange producenter har jo en nedskrevet pixelfejl politik.

jeg ville selv mene at de bare havde at smide en uden pixelfejl, man et er
hvad jeg mener, noget andet er virkeligheden.

Nogle bud ?

Mvh.

Kim

Fra : Peter T.

Dato : 29-06-03 18:42

Kim Jørgensen wrote:

> Hvis nu skærmen skal til reperation, og den ender med at blive
> ombyttet, og man ender op med en med pixelfejl, hvor står man så?

Insistér på at den bliver byttet.

> mange producenter har jo en nedskrevet pixelfejl politik.

Ja. Men i min verden er en pixelfejl en defekt. Og det holder altså ikke,
at sælge defekte fladskærme til folk, som feks. arbejder meget med grafik.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 29-06-03 19:13

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> Ja. Men i min verden er en pixelfejl en defekt. Og det holder altså
ikke,
> at sælge defekte fladskærme til folk, som feks. arbejder meget med grafik.

Vi er helt enige om den sag, min case er blot når man har en pixelfejlfri
skærm, og så i andet service øjemed, ender med en med fejl på, og firmaet jo
har redegjorft for deres pixelfejlpolitik.

Mvh.

Kim

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 02-07-03 17:22

Kim Jørgensen wrote:

> Vi er helt enige om den sag, min case er blot når man har en pixelfejlfri
> skærm, og så i andet service øjemed, ender med en med fejl på, og firmaet jo
> har redegjorft for deres pixelfejlpolitik.

Mon ikke der så gælder en ny 14 dages returret fra man modtager næste skærm?

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-07-03 08:34

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Mon ikke der så gælder en ny 14 dages returret fra man modtager næste
skærm?

Mon dog, balladen i den sammenhæng er vel, at butikken står for de 14 dages
returret, men garantiforpligtelsen varetages af producenten, som jo så deres
eget codec for, hvornår der er nok pixelfejl eller ej.

Mvh.

Kim