MS Windows
briani 27239
windows 98 vil hele tiden have stillet ure~
Fra : Jakob

Dato : 29-06-03 17:29

Jeg har det problem med en win98 at den beder om at få indstillet uret
hver gang der bootes op. Problemet er opstået efter at et gammelt dos
program er blevet afinstalleret. Jeg indtiller uret, men næste gang der
startes op er problemet der igen !!!!

HVordan kan jeg slippe af med det problem ???

Venlig hilsen

Jakob

Fra : bauchmann

Dato : 29-06-03 18:40

"Jakob" skrev d. 29-06-03 17:29 dette indlæg :
> [...]

der
> startes op er problemet der igen !!!!
>
> HVordan kan jeg slippe af med det problem ???

Hej

Jeg har været ude for det samme, men problemet blev løst, da jeg
skiftede batteriet i computeren

Torben

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob

Dato : 29-06-03 20:14

> Jeg har været ude for det samme, men problemet blev løst, da jeg
> skiftede batteriet i computeren

Det lyder bare mærkeligt da computeren kun er 2 år gammel, og det skete
efter at det omtalte dos program blev fjernet

Hygge

Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-06-03 20:32

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder bare mærkeligt da computeren kun er 2 år gammel, og det skete
> efter at det omtalte dos program blev fjernet

Hvis batteriet er fladt, så vil den også glemme alle indstillinger, du har
lavet i bios!

Hvis den ikke gør det, så er der intet galt med batteriet. Prøv at sætte tid og
dato i bios, og se, hvad der så sker.

Claus

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-06-03 00:46

Kun hvis det er helt fladt(og ikke altid). Uret vil begynde at blive
upræcist længe før det sker.

Fra : Leo E

Dato : 30-06-03 06:28

"bauchmann" <bauchmann.news@kandu.dk> wrote in message news:<3eff2531$0$48905$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> der

Hvilket program snakker du om, det ku´også tænkes at der
stadig er henvisninger til programmet i f.eks. start eller regdb.
Hilsen: Leo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-06-03 08:58

"Leo E" <le01@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket program snakker du om, det ku´også tænkes at der
> stadig er henvisninger til programmet i f.eks. start eller regdb.

Win98 bruger da vist nok inifiler og ikke registreringsdatabase..

Claus

Fra : jens

Dato : 30-06-03 14:13

"Claus Tersgov" <clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Win98 bruger da vist nok inifiler og ikke registreringsdatabase..

Der er også en regdatabase.

Mvh Jens

Fra : Jakob

Dato : 30-06-03 19:13

> Hvilket program snakker du om, det ku´også tænkes at der
> stadig er henvisninger til programmet i f.eks. start eller regdb.
> Hilsen: Leo

Mit problem er at når jeg starter min PC er op i WIN-98 kommer der på
sort skærm følgende meddelelse

C:\>DATE
Dags dato Man 06-30-2003
Skriv den nye dato (mm-dd-åå)

C:\>TIME
Klokker er 7:30:23.34p
Skriv det nye klokkeslæt

Så trykker jeg på Enter 2 gange og WIN-98 starter op normalt.

Denne ændring er kommet efter jeg har lagt et DOS baseret program ind på
min PC er
Det var et Amerikansk program fra 1992. men det virker fint under WIN-98
Da jeg fjernede programmet igen opstod de ovennævnte problemer.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-06-03 19:46

Således skrev Jakob <ingen@mail.dk> i dk.edb.system.ms-windows Mon,
30 Jun 2003 20:12:57 +0200:

>Det var et Amerikansk program fra 1992. men det virker fint under WIN-98
>Da jeg fjernede programmet igen opstod de ovennævnte problemer.

Prøv at se om du har en autoexec.bat liggende i roden på C:\ og hvad
der evt. står i denne.

Hvis jeg gætter rigtigt, burde der være et sæt DATE og TIME-kommandoer
du kan kommentere ud ved at skrive REM foran. (Eller slette dem, hvis
du er i det humør...)

Knud
--
"Bother," said the Borg, "We've assimilated Pooh."

Fra : Jakob

Dato : 30-06-03 21:10

In article <bdq7hk.to.1@joshua.winck.dk>, knud@fabel.dk says...
> [...]
>
> Hvis jeg gætter rigtigt, burde der være et sæt DATE og TIME-kommandoer
> du kan kommentere ud ved at skrive REM foran. (Eller slette dem, hvis

Hej Knud

Tak for tippet, men kan du udspecificere lidt mere hvordan man gør, har
ikke lige rodet med den slags filer

Hygge

Jakob

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 30-06-03 22:02

Således skrev Jakob <ingen@mail.dk> i dk.edb.system.ms-windows Mon,
30 Jun 2003 22:10:22 +0200:

>Tak for tippet, men kan du udspecificere lidt mere hvordan man gør, har
>ikke lige rodet med den slags filer

Find autoexec.bat og åben den i din yndlingsteksteditor, alternativt
højreklik på filen og vælg "rediger".

Find linierne med DATE og TIME og sæt så REM ind først i disse linier.

Dvs.

DATE
TIME

bliver til

REM DATE
REM TIME

REM står får remark og bruges til at kommentere ting ud.

Gem filen og så burde du være der.

Knud
--
Nonconformists are all alike...

Fra : Jakob

Dato : 30-06-03 22:49

> Gem filen og så burde du være der.

Tak Knud

Det bliver prøvet af

MVH

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 01-07-03 20:24

Lige en update, det var autoexecute.bat for meget,den blev slettet og nu
virker det normalt

Tak for hjælpen

MVH

Jakob

Fra : Olger

Dato : 30-06-03 14:38

Prøv at boot på en diskette, og se hvad uret står på, Hvis tiden er
fuldstændig forkert (fx år 1999 i Windows XP), er programmet klar over den
er gal og vil have uret ændret.