Barberet fisse
Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-06-03 15:43

Hej alle

Håber i kan hjælpe mig lidt.

Min kærete og jeg har efterhånden barberet hennes fisse nogle gange, men det
er altid endt men hun får røde knubber og det klør helt vildt. Jeg vil meget
gerne have hun er glat, men selvfølgelig ik hvis det irritere hende på denne
måde.

De gange vi har gjort det har jeg først klippet alt håret væk med en
trimmer, og derefter rigeligt med baberskum og så en barberhøvl.

Så er det jeg spørger om der er andre fremgangsmåder eller om der er nogen
der har nogle gode tips så man undgår irritation?

På forhånd tak

Lasse

Fra : Ralph

Dato : 29-06-03 16:41

prøv med gilettes barbercreme.

Har da selv udført operationen 50-100 gange men har heldigvis kun prøvet at
ende op med røde knopper nogle få gange.

Ralph.

Fra : Nette

Dato : 29-06-03 17:23

"Lasse Jensen" skrev i en meddelelse news:bdmtu8$jfp$1@sunsite.dk...
> Hej alle
>
> Håber i kan hjælpe mig lidt.

Prøv www.google.com, gå und under grupper, søg på denne gruppe samt på "røde
knopper", "barbering" og lign. Jeg garanterer dig for der ryger de første
1250 svar frem

( Ok, overdrivelse fremmer forståelsen... )

Nette

Fra : Kathrine

Dato : 29-06-03 19:03

"Lasse Jensen" skrev:

> Så er det jeg spørger om der er andre fremgangsmåder eller om der er
nogen
> der har nogle gode tips så man undgår irritation?

Helosan kopattesalve virker her

--
Kathrine
---

Fra : Helle

Dato : 29-06-03 21:54

"Kathrine" <katras@FJERN-DETTEofir.dk> wrote in message

> nogen
>
> Helosan kopattesalve virker her
>
> --
> Kathrine
> ---

Mandelolie er godt at duppe med et par gange om dagen efter barberingen og
de næste dage frem.
Helosan er også godt.

/Helle

Fra : Tinatossen

Dato : 30-06-03 00:58

"Lasse Jensen" <ljfausing@get2net.dk> wrote in

> men det er altid endt men hun får røde knubber og det klør helt vildt.

De røde knopper er borebiller. Brug en klud med petroleum og smør fissen
godt ind.

Mvh Tina /
Dansk veterinær Skadedyrsbekæmpelse

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-06-03 01:52

Tinatossen <tinatossen@tinatossen.tinatossen> skrev :

>De røde knopper er borebiller. Brug en klud med petroleum og smør fissen
>godt ind.

Dårlig værkstedshumor.

Jeg kan godt forstå at folk flygter fra denne nyhedsgruppe.
--
Knud

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-06-03 01:57

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Dårlig værkstedshumor.
>
> Jeg kan godt forstå at folk flygter fra denne nyhedsgruppe.

Gør de det?

mvh
Johan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-06-03 02:47

Johan Holst Nielsen skrev :

>Gør de det?

Ja, der er ikke mange af de »gode gamle«[1] tilbage og skriver de
endelig noget, så er det ret sporadisk.

Platheden er ved at tage overhånd, ikke fordi der ikke skal være
plads til lidt sjov og sidespring, men det skal ikke være på en
plat måde som det Tinatossen skrev.

Gruppen bør helst være seriøs på et eller andet plan.

[1] Nye deltagere i gruppen kan også sagtens være fine.
--
Knud

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 30-06-03 09:35

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Dårlig værkstedshumor.
>
> Jeg kan godt forstå at folk flygter fra denne nyhedsgruppe.

Du er her da stadigvæk ?

--
Ejvind

Fra : Peter Juhl

Dato : 01-07-03 19:18

Ejvind Kruse wrote:

> Du er her da stadigvæk ?

Han er også valgt vejleder - på samme måde som vejleder-tåben Hæng9ng
engang var ... indtil han skræmte folk væk.

Det er Knuds opgave at blive for at slukke lyset.

/Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-07-03 22:40

"Peter Juhl" <peter@post.tele.dk> skrev :

>Han er også valgt vejleder - på samme måde som vejleder-tåben Hæng9ng
>engang var ... indtil han skræmte folk væk.

Meget mod min vilje svarer jeg på et juleindlæg.

Der er pt. ingen faste vejledere i dss, både Henning og jeg har
trukket os.
--
Knud

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 02-07-03 11:24

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Meget mod min vilje svarer jeg på et juleindlæg.
>
> Der er pt. ingen faste vejledere i dss, både Henning og jeg har
> trukket os.

Hvorfor vejleder du så da ?

--
Ejvind

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-07-03 11:37

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev :

>Hvorfor vejleder du så da ?

Det har jeg ikke gjort i et stykke tid, mit indlæg i tråden er
ikke vejledning, kun udtryk for min mening.
--
Knud

Fra : Tina

Dato : 30-06-03 11:30

"Lasse Jensen" <ljfausing@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Så er det jeg spørger om der er andre fremgangsmåder eller om der er nogen
> der har nogle gode tips så man undgår irritation?

Hejsa Lasse!

Jeg har fulgt gruppen her lidt "on and off" de sidste par år, og har set
sprøgsmålet om barbering blive vendt en del gange efterhånden.

Jeg har dog ikke set den "metode", som jeg bruger for at undgå røde knopper.
I stedet for en skraber bruger jeg en ladyshaver, som kun klipper hårene af.
Det kan godt være at hårene vokser lidt hurtigere ud igen, men hvis man kan
undgå irritation og knopper, har jeg ikke noget imod at barbere mig et par
gange om ugen.

Håber du/I kan burge mit råd.

Med venlig hilsen
Tina

Fra : Freddy Pedersen

Dato : 30-06-03 13:24

Kan kun tilslutte mig Tina

--
Med venlig hilsen.
SusannePedersen

Fra : Anja Bjerke

Dato : 30-06-03 13:12

Lasse Jensen wrote:
> [...]
>
> Så er det jeg spørger om der er andre fremgangsmåder eller om der er
> nogen der har nogle gode tips så man undgår irritation?

Skarp barberhøvel og ikke noe barberskum/-gele. Tørr hud. Bruk veldig lette
strøk med høvelen! Fuktighetskrem etterpå.

Hilsen Anja

Fra : Thomas D

Dato : 30-06-03 13:06

Anja Bjerke wrote:

> Skarp barberhøvel og ikke noe barberskum/-gele. Tørr hud. Bruk veldig
> lette strøk med høvelen! Fuktighetskrem etterpå.

hvorfor ikke barberskum?

> Hilsen Anja

Thomas D
Musikere tjener penge på ulovligt kopieret software.

Fra : Anja Bjerke

Dato : 30-06-03 13:51

Thomas D wrote:

[..]
> hvorfor ikke barberskum?

Visst går høvelen lettere, men min hud reagerer nok på skummet, for med
"tørr-barbering" får jeg bare et par nupper (knubber på dansk), men med skum
blir det tett i tett - og ja, det klør FORFERDELIG!!!

Hilsen Anja

Fra : Thomas D

Dato : 30-06-03 14:33

Anja Bjerke wrote:
> [...]
> med "tørr-barbering" får jeg bare et par nupper (knubber på dansk),
> men med skum blir det tett i tett - og ja, det klør FORFERDELIG!!!

okay

Fra : Babba-Papa

Dato : 30-06-03 13:19

Der var engang en bruger ved navn "Lasse Jensen"
<ljfausing@get2net.dk> der skrev:

> [...]
>gerne have hun er glat, men selvfølgelig ik hvis det irritere hende på denne

Jeg læste engang i et mandeblad at en eller anden model brugte
babypudder efter barberingen, men om det virker har jeg ingen
anelse om.
Jeg er kun glatbarberet på issen (nej, der mangler intet "f" !)
og bruger almindelig after-shave bagefter.
Dette kan dog ikke anbefales til intimbarbering med mindre at man
er masochist.
--
Babba-Papa....Nu også som topløs !

Fra : Tinatossen

Dato : 30-06-03 23:24

> Min kærete og jeg har efterhånden barberet hennes fisse nogle gange,
> men det er altid endt men hun får røde knubber

Hun er sikkert fedladen og bleg, og har en grim rødmosset fisse med bumser
og røde knopper - føj.
Lad solen skinne på hendes sure mås så den bliver solbrun, det har huden
godt af samt noget saltvand. Altså ud på stranden og spred stængerne. Men
gør det et sted hvor der ikke er mennesker som ser den grimme fisse

Men hvis hun render og sjatpisser så vil det også irritere hårsækkene. Sørg
for at være ren. Du kan rense dåsen med en højtryksrenser og klorhexidin.

Mvh Tinatossen

Fra : Rimmen

Dato : 02-07-03 00:04

Gå på apoteket og køb et disinfesirende middel der hedder "Hibiscrup".

Det var et råd jeg fik af en anden pige på apoteket, og det har virket
indtil på de kærester jeg har haft i tidens løb der havde dette problem.

Det er shampoo lægerne bruger før en operation til at vaske hænder inde og
dræber alle bakterierne.

Go fornøjelse

Fra : Kathrine

Dato : 02-07-03 08:23

"Rimmen" skrev:

> Det er shampoo lægerne bruger før en operation til at vaske hænder
inde og
> dræber alle bakterierne.

Bare lidt info
Ikke ret mange operationsgange benytter Hibiscrub mere, da det er for
dyrt i brug og for skrabt for huden af bruge mange gange om dagen.
Alm. flydende sæbe + sprit bruges nu istedet.
--
Kathrine
---

Fra : Stampemus

Dato : 02-07-03 15:51

Hej Lasse,

Det kan være en god ide at smøre lidt Alo Vera på - det virker afkølende og
giver fugtighed

Jeg bruger det når jeg glatbarbere mig helt ....

En god mellemløsning kan være "kun" at barbere bunden og så studse hårene
foran - det er ligeså frækt synes både jeg og min mand...

God fornøjelse
Pia