trådløs acces point
Fra : Johnni Andersen

Dato : 29-06-03 14:51

Jeg har lige købt 3com trådløs acces point og jeg har tdc adsl.

Men jeg kan kun få det til at virke hvis jeg køre mit internet ind i
min stationær computer og så viddere til acces point, så virker
internettet fint på min bærbar.

men hvis jeg køre internettet direkte ind i acces point du'er det ikke
hvorfor ????

har hørt at man skal have en router, hvis man skal koble internettet
direkte på acces point er det rigtigt. ????

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-03 14:54

"Johnni Andersen (slet PC3N7)" <johnniandersen@PC3N7mail.dk> wrote in
message news:10568947440.0300735468530284@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> har hørt at man skal have en router, hvis man skal koble internettet
> direkte på acces point er det rigtigt. ????

Ja det er rigtigt.. Hvis dit accesspoint ikke har router, funger den jo bare
som et "trådløst kabel"

For at flere pc´ere så skal på nettet, skal du enten have en router, eller
have flere IP´ere til rådighed fra din udbyder

Fra : Johnni Andersen

Dato : 29-06-03 16:09

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk>
skrev:
> [...]
>
>For at flere pc´ere så skal på
>nettet, skal du enten have en router, eller
>have flere IP´ere til rådighed fra din udbyder

er det lige meget hvilken router man køber

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-03 16:55

"Johnni Andersen" <johnniandersen@mail.dk> wrote in message

> er det lige meget hvilken router man køber

Ja en ganske almindelige ethernet <-> ethernet router med DHCP klient....
Det er TDC Bredbånd du har ikke?

Men hvorfor har du ikke købt et Accesspoint med indbygget router? De koster
det samme, med eller uden router.

Linksys WAP11 og linksys BEFW11S4 koster i hverfald det samme.. Den sidste
er med indbygget router... Det eneste er vist at wap11 kan bruges som bridge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-06-03 17:05

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> Linksys WAP11 og linksys BEFW11S4 koster i hverfald det samme.. Den
sidste
> er med indbygget router... Det eneste er vist at wap11 kan bruges som
bridge

Nårr ja, undskyld det er Dlink du har købt... Hvilket et er det??

Du kan jo bytte det, hvis det er!

Hvis det skal være Dlink, kan man jo fx vælge 614+ eller 714P+ hvor begge
har indbygget switch og router... mens 714p+´eren har indbygget printserver
også..

er det 900AP+ du har købt?

Ja den er jo nok også god.. Men hvis der skal spares penge, er det jo
billigst i den samme kasse.... Men den har jo den fordel at du så kan have
accesspoint et sted, og routeren et andet sted.

Fra : jens

Dato : 29-06-03 23:54

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i

>[... Det eneste er vist at wap11 kan bruges som bridge

Og "ombygges" til en Dlink AP900 54Mbit

Mvh Jens