Chelovek s kinoapparatom (the man with a m~
Fra : Mark Høserich

Dato : 30-06-03 14:35

Er der nogen danske eller europæiske sider hvor man kan få denne stumfilm af
DZiga Vertov, og også gerne Bronenosets Potyomkin(Battleship Potemkin) af
Eisenstein ?

MVH
M<a>RK

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-06-03 15:57

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> DZiga Vertov, og også gerne Bronenosets Potyomkin(Battleship Potemkin) af

http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000078369

http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000054557

Mht. "The Man with a Movie Camera", så mener
http://www.dvdscan.com/silent4.htm, at BFI's dvd ikke er den bedste. Den
første udgave havde det "rigtige" score af The Alloy Orchestra, baseret på
Vertovs noter, men led af NTSC-PAL konverteringsproblemer. Den nyeste
version har et andet, og ifølge anmelderen inferiørt, score af Michael
Nyman. Image har næsten lige udgivet Nyman-versionen i USA, men deres
originale udgave med musik af The Alloy Orchestra skulle stadigt være til at
skaffe (naturligvis uden konverteringsproblemer).

--
Jens Thomsen
Sidst set (bedømmelser ud af 6): Dogville ******, Solaris (2002) ****,

Fra : Jens Thomsen

Dato : 29-06-03 17:16

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000078369

Der er faktisk hele tre forskellige, britiske udgaver af "Man With a Movie
Camera". Ovenstående med musik af "The Cinematic Orchestra", som jeg har
læst en anbefaling af på et af Rotten Tomatoes' fora fornyligt.

Den gamle BFI-udgave med score af The Alloy Orchestra:
http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000057143

Og endeligt den nye BFI-udgave med score af Michael Nyman:
http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000071494

--
Jens Thomsen

"Taste is directly proportional to experience"

Fra : Jeppe Møller

Dato : 29-06-03 21:13

Battleship Potemkin er billigere her:
http://www.bensons-world.co.uk/dvd/promotion/eureka2003.htm

Fra : Erwin S. Andreasen

Dato : 29-06-03 17:00

"Mark Høserich" <mfbh21@privat.tdcadsl.dk> writes:

> Er der nogen danske eller europæiske sider hvor man kan få denne stumfilm af
> DZiga Vertov, og også gerne Bronenosets Potyomkin(Battleship Potemkin) af
> Eisenstein ?

Blackstar (http://blackstar.co.uk) har dem begge -- "Man with a Movie
Camera" fås i flere versioner med forskellige soundtracks (fx af
Michael Nyman). Blackstar har også "Battleship Potemkin" og andre
klassikere.

<erwin@andreasen.org> Herlev, Denmark
<URL:http://www.andreasen.org/> <*>

Fra : Peter T.

Dato : 30-06-03 07:33

Mark Høserich wrote:

[snip]

Du burde nok lige tjekke klokken eller dato i din pc.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>