E-mail funktion uden data abb.
Fra : Lars [2000]

Dato : 29-06-03 12:32

Hej,

Jeg er interesseret i at checke min e-mail konto her i ferieperioden med min
mobiltelefon, en Nokia 3650. Den har en e-mail klient, men den kræver
tilsyneladende at man har et data eller GRPS abbonement, som jeg synes min
udbyder (telia) tager sig vældig godt betalt for, især fordi jeg kun skal
bruge det en måneds tid.

Er det muligt at bruge e-mail funktionen uden et data eller GRPS abb., evt
hos en anden udbyder.

PS. Jeg er klar over at man kan sende e-mail beskeder via SMS funktionen,
men det er ikke det jeg har behov for. Jeg skal bruge en rigtig e-mail
klient, der kan gå ind på en POP3 server og hente e-mails fra flere
forskellige konti

- Lars

Fra : Fischer

Dato : 29-06-03 13:24

> [...]
> udbyder (telia) tager sig vældig godt betalt for, især fordi jeg kun skal

Du kan tegne et gratis internet-abonnement hos CyberCity, som også kan
bruges fra en mobiltelefon.
Der findes også et opkaldsnummer hos Orange (26265555) som kan bruges af
alle, og hvor man kan få internet-forbindelse (ingen brugernavn og password)
og så kan man blot sende gennem Orange's SMTP-server (mail.orangenet.dk).

--
*Fischer
Nu kun 2 dage til gratis GPRS og MMS hos Telmore!

Fra : Rasmussen

Dato : 29-06-03 16:33

> [...]
password)
> og så kan man blot sende gennem Orange's SMTP-server (mail.orangenet.dk).

Hvordan sætter man det op ? jeg kunne også tænke mig at læse mine emails på
min mobil (jeg har en T68i)

Behøver man ikke et abo. hos cybercity hvis man bruger 26265555 istedet ?

Min telefon siger "ingen forbindelse til serveren" hver gang !.

Fra : Fischer

Dato : 29-06-03 17:59

> [...]
> 26265555 istedet ?
> Min telefon siger "ingen forbindelse til serveren" hver gang !.

Nej, du behøver ikke noget ved CyberCity hvis du bruger Oranges opkald.

Først oprettes forbindelse ved at gå ind i:
menu/forbindelse/datakomm./datakonti/tilføj konto/
Vælg at det skal være en alm. GSM data forbindelse (ikke GPRS).
Navngiv den f.eks. Orange.

Telefonnummer: 26265555
Bruger-ID: (efterlades blank)
Password: (efterlades blank)
Anm. om passwd: fra
Datahastighed: 9,6 kbits/s
Opkaldstype: ISDN (evt. analog)
DNS-adresse: 212.97.206.131

Så skal du oprette en E-mail konto.
Gå ind i:
menu/meddelelser/indstillinger/E-mail/rediger konto/tilføj ny/
Giv den et passende navn.

Tilslut via den nye (Orange) opkaldsforbindelse.
POP3-server: Din egen POP3-server
POP3-port: 110
Postkasse: Dit brugernavn til din POP3 server
Password: Dit e-mail password
SMTP-server: mail.orangenet.dk
SMTP-port: 25
.... resten byder vist sig selv.