Verdens bedste festival = Loveparade
Fra : Peter

Dato : 31-03-01 18:11

Hej
Loveparade er den fedeste festival worldwide, der siden 1997 også blev verdens største med
1.500.000 deltagere. Det rykker så meget at selv min bedstemor sikkert ikke kunne stå stille
dernede. Imponerende når det reelt startede som Dr. Motte's fødselsdags fest (grundlæggeren) og
stadig er det. Jeg har selv været med hvert år siden 1995

1989 150 deltagere
1990 2.000 deltagere
1991 6.000 deltagere
1992 15.000 deltagere
1993 30.000 deltagere
1994 120.000 deltagere. Hermed var Roskilde/ Ringe festivaller slået.
1995 280.000 deltagere og sidste gang på Kurfûrstendamm, da der ikke var plads mere!
1996 750.000 deltagere i Tiergarten-området
1997 1.500.000 deltagere slog nu sambafestivallerne i Rio, Brasilien med kun 1 Mio
1998 1.200.000 deltagere
1999 1.700.000 deltagere
2000 2.000.000 deltagere

Den 7 km lange strækning på Strasse des 17 juni/ Tiergarten-området, har været propfyldt de
seneste år.
Jeg har selv haft venner med der forinden ikke var til Techno, men blev revet væk grundet
oplevelsen med stemningen og musikken.
Det er sørgeligt at Techno'en ofte forbindes med extasy, jeg vurdere dog at det mere er et
dansk fænomem. I Techno'ens hjemland tyskland, ser det ikke ud til at folk er så vanvittige og
selvdestruktive, men den tyskerne er jo også vokset op med Techno siden midt-firserne.
Når nogle danskere åbenbart skal drikke og tage stoffer er det efter min bedste overbevisning
fordi de ikke forstår Techno. For hold da kæft hvor lyder det godt, jeg er en af dem der bliver
høj af musikken alene. Så er det sgu rart at være klar i hovedet, så man kan håndtere alle de
fede sanseintryk.

En anden sørgelig ting er at der nu er en debat imellem Loveparade arrangørerne & Berlins
kommunal politikkere om hvorvidt Loveparade skal fortsætte. Argumenterne imod er at dyrelivet i
det meget smukke Tiergarten område forstyrres i en negativ retning omvendt er det jo kun 1 gang
om året og der ER tale om en attraktion for Berlin hvor der omsættes for flere 100 mio DM.
Nå men jeg blev sgu godt nok revet med lige pludselig, men jeg kan kun på det kraftigste
anbefale danskerne fra 15-35 år at droppe de danske festivaller såsom Roskilde og tage ned til
Loveparade d. 14/7 2001 (hvis det bliver til noget) for konceptet og stemningen er årtier foran
alt andet, og der går det netop ikke ud på at drikke/ tage stoffer og lave ballade. Alle
dernede er glade og fester.
Skulle det havde din interesse, så hold øje med www.techno.dk , her er jeg sikker på at
BUSORGINISATOR: Tekno-Club F.Y.N. sikert iløbet af maj måned annoncere bus-turen fra Fyn/
Jylland derned.

Loveparades officielle web-site:
www.loveparade.net

Med festlige hilsener Peter

Fra : Peter

Dato : 31-03-01 18:16

> Hej
> Loveparade er den fedeste festival worldwide.
Lige et par ekstra relevante links

www.techno.de

www.loveparade.subnet.dk

Fra : Anders Hansen

Dato : 02-04-01 21:17

> [...]
> stadig er det. Jeg har selv været med hvert år siden 1995

Hej tak for tippet

Fuck, hvor ser bare for svedigt ud!!. Hvordan fanden kan sådan en festival have undgået min
opmærksom, her har jeg "kedet" mig på Roskilde de sidste par år.
Jeg kan kun gentage hvordan i helvede har det undgået min opmærksomhed, jeg har sgu aldrig hørt
om sådan nogle festivaller. Jeg må sige at www.loveparade.net sælger ideen temmelig godt
(specielt hvis man har lydkort
Jeg er på, hvordan kan jeg kontakte den fynske technoklub????

mvh Anders

Fra : Peter

Dato : 03-04-01 20:05

> [...]
> (specielt hvis man har lydkort
> Jeg er på, hvordan kan jeg kontakte den fynske technoklub????

Hej Anders

Jeg mener ikke umiddelbart at de har en web-side, men når der er noget konkret på www.techno.dk
skal jeg nok maile her til gruppen.
For de af jer der gerne vil vide/ se mere om LoveParade der mildt sagt er en genial techno
festival, kig på:

www.loveparade.net
Klik ind under LoveParade 2000, vælg Berlin (Loveparade konceptet er nu spredt til nogle andre
af de større hovedstæder i verden efter Dr. Motte's ønske), brows rundt på de forskellige
links. Hvis du gerne vil høre musikken kig da ind under "siegessaüle superstars", vælg DJ &
sound, så rykker det. Ydermere kan du også se de andre links for video, billeder osv.

God fornøjelse mvh Peter

Fra : Invader Zim

Dato : 03-04-01 00:59

"Peter" <p@get2net.dk> wrote in message

jeg var til love parade for nogle år siden... musikken var fed nok, selvom
jeg godt nok skulle lede lidt efter det, jeg kunne lide.
det jeg ikke syntes var så fedt var, at gaderne var så prop fyldt...
jeg ved ikke om det er fordi jeg lider af en eller anden form for fobi, men
jeg kan bare ikke holde det ud, når der er så mange mennesker, samlet et
sted.
og 2 millioner mennesker sidste år... godt jeg ikke var der.
.... tilgengæld var jeg og min kæreste en tur på skadestuen pga. pearl jam
koncerten. man kan sgu da heller aldrig vinde.

-Invader Zim