Skærme
Fijala 3554
18,1 Medion TFT i Fona
Fra : Simon Selmer

Dato : 28-06-03 23:41

Jeg overvejer snart at skifte min crt skærm ud med en fladskærm, og som så
mange andre her, vil jeg gerne finde det bedste bud på en fladskærm. Jeg var
tilfældigvis i fona og så denne fladskærm:

Medion 18,1 SXGA Skærm
MD7218, 1280x1024, 16,7 mio. og bla bla
Pris: 3700

Har nogen erfaringer med denne skærm? Umiddelbart synes jeg det lyder
billigt. Jeg er ny i at kigge efter fladskærmepriser, men det er billigt i
forhold til hvad fladskærme i den størrelse normalt koster iflg edbpriser.

Har nogen et bedre forslag?

Mvh. Simon

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-03 18:41

>Jeg overvejer snart at skifte min crt skærm ud med en fladskærm, og som så
>mange andre her, vil jeg gerne finde det bedste bud på en fladskærm. Jeg var
>tilfældigvis i fona og så denne fladskærm:
Det samme var jeg også ude for for 2 måneder siden...

> [...]
>forhold til hvad fladskærme i den størrelse normalt koster iflg edbpriser.
Jeg er glad for den, den står fint og klar ved 1280x1024, og så er den
rigtig flot at se på, meget stilfuld, jeg kan ikke se nogen fejl i pixels.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Arne

Dato : 29-06-03 18:52

Hola

var ude i EG på fisketorvet i Lørdags og kigge på skærme
der havde de en del skærme hvor man kunne se dem "live"

Så bl.a ovennævnte skærm - som også havde fabrikatet
Cybercom XXXX (husker ikke nummeret) men som eller var omtalt som
Medion - er godt klar over at specielt Medion navnet er et
"klisternavn"

Men skærmen var kanon - meget bedre end den blackview 17" til 2997 som de
også havde.

og synes også den var bedre end den 18" Phillips som de også vidste - der
kan slf havde været en forskel på videokort indstillinger osv osv.

kunne dog ikke se skærmen med film/spil - hvilket jeg ellers gerne ville
have se - slæber den blærbare med næste gang

have fun

Eivind

Som også kigger på AOC 919 - Samsung T191 og LG 1811

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-03 19:55

>kunne dog ikke se skærmen med film/spil - hvilket jeg ellers gerne ville
>have se - slæber den blærbare med næste gang
Medionen kører fint spil eks: Raven sheild, og dvd, avi, står skarpt også.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/

Fra : Olger

Dato : 29-06-03 21:20

Hvad er EG?

Fra : Erik W.

Dato : 29-06-03 21:41

"Olger" skrev i en meddelelse
> Hvad er EG?

Electric City tror jeg...

Mvh Erik (Som er fra Jylland, og aldrig har prøvet at handle i Fisketorvet)

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 29-06-03 21:58

Erik W. wrote:
> "Olger" skrev i en meddelelse
>
> Electric City tror jeg...

Kunne det ikke være El Giganten

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Erik W.

Dato : 29-06-03 22:08

"Soeren Nielsen" skrev i en meddelelse news:bdnjjc$dmp$1@sunsite.dk...

> Kunne det ikke være El Giganten

Jo.. det kunne man tro, men det er en fælde. Der er ingen ElGigant på
Fisketorvet, derimod en Electric City som har begge de omtalte skærme på
tilbud.

Mvh Erik

Fra : Arne

Dato : 29-06-03 22:29

så skulle der have stået EC.....

Eivind

deres hjemmeside ser også mere informativ ud end Elgigantens

Fra : Flare

Dato : 06-07-03 16:15

> deres hjemmeside ser også mere informativ ud end Elgigantens

Det var vel en joke ikke? EC hjemmeside er da helt til grin. Det eneste de
har er deres Tilbudsavis. Hvis man går ind under produkter, og trykker
telefoner for du at vide HVAD en telefon er og ikke hvilke de har.

På EG side kan du da se næsten hele deres sortiment og envidre bestille der
over nettet?

Men hver sin smag lol

Anders

Fra : Kasper Bo Larsen

Dato : 30-06-03 08:53

"Arne" <eolsen@ARNEtiscali.dk> wrote in message news:<3eff272c$0$5181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> "klisternavn"
>
> Men skærmen var kanon - meget bedre end den blackview 17" til 2997 som de

Jeg har haft denne Medion og en 17'' Blackview på prøve ( fra EC ) og
har nu valgt Medion skærmen. Efter sigende skulle Medionens 30 msek
response time betyde at nogle spil skulle lide af "ghosting" men jeg
har endnu ikke set noget i hverken MOHAA eller Jedi II. Jeg bruger nu
sjældent maskinen til spil ( det kniber med at finde tid til det ) og
til alm. arbejde ( programmering & Office ) er skærmen fremragende.

/Kasper

Fra : Simon Selmer

Dato : 29-06-03 19:40

Nu har jeg set en del efter den meget omtalte Acer 732. Den er kun 17" og er
omkring 700 dyrere. Men har stadig samme opløsning. Og dertil har jeg et
spørgsmål. Hvis to tft skærme kører samme opløsning, men den ene er fysisk
større, vil det så gøre at tingene "bare" ser lidt større ud på den store
skærm.

Har nogen ellers nogle kommentare hvordan man skulle vælge mellem disse to?

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 29-06-03 20:57

ACER AL801 18,1" TFT

koster ca. 3700

salle

Fra : sogrto

Dato : 16-07-03 11:02

"Simon Selmer" skrev d. 28-06-03 23:41 dette indlæg :
> [...]
billigt i
> forhold til hvad fladskærme i den størrelse normalt koster iflg

Hej Simon.
Jeg købte i sidste uge den omtalte skærm. Den er suveræn, står
knivskarbt og uden nogle
pixelfejl. Den 'blafre' en smule i visse spil, især hvis det er i mørke
scener.
Jeg kan kun anbefale at du køber den.

Hilsen Søren

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-03 18:54

>Jeg købte i sidste uge den omtalte skærm. Den er suveræn, står
>knivskarbt og uden nogle
>pixelfejl. Den 'blafre' en smule i visse spil, især hvis det er i mørke
>scener.
Det har jeg ikke set på min, og det er ved brug af
Raven Shield, MSFS og andre spil, MSFS er tit næsten i total mørke
Og Raven Shield er også tit i mørke, men ingen hug eller efterslæb.

THF
Brøndby
http://home13.inet.tele.dk/thf/