Forkølet hund?
Fra : Robert

Dato : 28-06-03 20:52

Hej gruppe

Min flatter var hos dyrlægen i onsdags fordi han var begyndt at hoste noget.
Dyrlægen konstaterede efter at have både kigget, lyttet og taget
temperaturen, at han havde "ondt i halsen". Han var hævet i halsen og havde
feber, og har fået noget medicin. Hosten er nu stort set holdt op.

Der er nu begyndt at løbe noget der ligner gult snot ud af hans næse og han
er noget mat. Kan det være ligesom hos os mennesker, der efter en god
halsbetændelse, ender med en ordentlig gang snotnæse?

Robert

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 29-06-03 07:20

Hej

Ifølge min dyrlæge kan hunde ikke blive forkølet på den måde du beskriver
det. De kan selvfølgelig blive irriterede i kirtlerne som du beskriver det,
men snotnæse burde ikke være som følge deraf.

Mange hilsner fra

Carina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-03 05:53

"Robert" <no@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er noget mat. Kan det være ligesom hos os mennesker, der efter en god
> halsbetændelse, ender med en ordentlig gang snotnæse?

Hej Robert

Det lyder mere som noget slim på lungerne, og at han så har fået noget
slimløsnende. Hans hals har så været irriteret af al den hosten, som
alligevel ikke fik slimen op. Jeg gætter så på det er den der kommer nu, men
som sagt, bare et gæt.

M.V.H.....Benny..

Fra : ssidsel

Dato : 01-07-03 14:24

Hej Robert

Har du spurgt din dyrelæge om det kan være kennelhoste. Det er en virus,
hundene kan blive smittet af, fra andre hunde. Og eftersom det er en
virus - er der ikke meget at gøre. Kan tage op til tre uger. Min egne
hunde fik kennelhoste for ca. 2 mdr siden, efter vi havde været til et
hundetræf inde i København, med en masse hunde. Den ene af mine hunde,
hostede hele tiden. En hoste der var så slem, at han nogle gange blev
helt svimmel. I starten hostede han en lille bitte slimklat op - men de
sidste dag kom der nogle ordenlige klatter, ligesom om han fik tømt..
(lækker snak elllers..) Min tæve havde ingen hoste, men tilgengælg havde
hun konstant snotnæse, men noget rigtig ulækker grønt snot. Det vigtig
ved kennelhoste er, at det smitter andre hunde - så det er jo rart at få
det konstateret - så ikke ens hundevenner bliver smittet også.

Håber du finder ud af hvad det er - og at din hund hurtigst muligt får
det bedre.
Mange hilsner fra Sidsel

http://www.kandu.dk/

Fra : Robert

Dato : 01-07-03 20:01

Hej alle sammen

Han hoste er nu væk og det samme er snotten. Han er nu igen kvik og
opmærksom som han plejer.

Han får dog stadig penicilin. Jeg havde fat i dyrlægen igen i går morges,
der satte min hund på penicilkur nogle dage endnu.

Robert