Horisontalt hak i spil
Fra : Gismo

Dato : 28-06-03 20:50

Jeg får lag i billedet i 3dspil når kameraet flyttes hurtigt, f.eks i GTA3
når frame rate limiter er sat af, så lagger det på en meget spøjs måde,
kommer ligesom nogle horisontale strejer hvor billedet ikke bevæger sig i en
ca 20milli sekunder af gangen, problemet findes ikke når frame rate limiter
er sat til. Samme problem er der i battlefield 1942 når man bevæger sig
hurtigt og kameraet hurtigt skifter vinkel, det er en form for flimrende
billede som hakker og det er bare pisseirreterende, nogle som har nogen ide
om hvad der er galt??

Min computer er en

2500 xp barton
soltek bundkort
geforce 3 ti200
2x 256mb ram som kører dual channel

har alle de nyeste drivere osv

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-06-03 21:46

Gismo (StivNisse@[XXXX]hotmail.com) skrev følgende:
> [...]
> skifter vinkel, det er en form for flimrende billede som hakker og
> det er bare pisseirreterende, nogle som har nogen ide om hvad der er

Det er fordi grafikkortet spytter flere (eller evt. færre) billeder ud
end skærmen kan nå at vise. Slå v-sync til.

--
Martin Petersen

Fjern "FJERN" ved privat svar...

Fra : Gismo

Dato : 28-06-03 21:52

Vsync er sat til, problemet bliver dog værre hvis jeg slår den fra, men
ved ikke ellers hvad jeg skal gøre

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-06-03 22:47

Gismo wrote:
> Vsync er sat til, problemet bliver dog værre hvis jeg slår den
> fra, men ved ikke ellers hvad jeg skal gøre

Brug Rivatuner eller et andet tweak tool, sæt en høj refresh rate
(85-100 Hz) i den opløsning du kører spillene i og aktiver Triple
Buffering.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Martin Petersen

Dato : 29-06-03 09:19

Gismo (StivNisse@[XXXX]hotmail.com) skrev følgende:
> Vsync er sat til, problemet bliver dog værre hvis jeg slår den
> fra, men ved ikke ellers hvad jeg skal gøre

TFT skærm?

- Martin

Fra : Gismo

Dato : 29-06-03 10:50