Win xp og ufo defender
Fra : Thor

Dato : 28-06-03 19:31

har et problem, ville gerne spille disse gamle spil
x-com Ufo defender
x-com terror from the deep
og x-com Apocalypse

Men det vil ikke starte i Win XP, eller jo ufo vil men lige så snart der er
gået et stykke tid går den ud...
Har prøvet med kompitabel mode i WinXp

Hvad eller kan man gøre, andet end at installere en ældre windows eller
linux

Fra : Frank Wium

Dato : 28-06-03 22:43

Ikke mig bekendt da "defender" og "terror from the deep" er rene Dos-spil.
"Apocalypse var lavet til Win95 der som bekendt stadig havde en Dos-kerne,
men XP og Win2000 er baseret på NT som ingen Dos-kerne har.
Hvis du finder en måde at få sidstnævte til at køre under xp, så lad høre.
Jeg er også gammelt x-com superfan.

/Wium

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 28-06-03 22:50

Frank Wium wrote:
> [...]
> Dos-spil. "Apocalypse var lavet til Win95 der som bekendt stadig
> havde en Dos-kerne, men XP og Win2000 er baseret på NT som ingen

Det er ikke helt rigtigt. Både Command.com og CMD.exe bruges og fungerer
under XP. Det kan godt være at XP ikke kører "ovenpå DOS", men det er
stadig derinde et sted.

> Hvis du finder en måde at få sidstnævte til at køre under xp, så lad
> høre. Jeg er også gammelt x-com superfan.
>
> /Wium
> "Thor" <dunston@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Måske kan i bruge noget af det her til noget:

http://vogons.zetafleet.com/
http://www.oldskool.org/
http://www.eliel.com/dodge.html
https://sourceforge.net/projects/vdmsound/
http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Thor

Dato : 29-06-03 17:31

> [...]
> men XP og Win2000 er baseret på NT som ingen Dos-kerne har.
> Hvis du finder en måde at få sidstnævte til at køre under xp, så lad høre.

Rart med nogle x-com fans...
Har hørt noget om at nogle har lavet en fix til defender men jeg ved ikke
hvor jeg kan finde den henne???

Fra : Quadro

Dato : 30-06-03 16:19

"Thor" <dunston@ofir.dk> wrote in message news:3efdded3$0$97260

> har et problem, ville gerne spille disse gamle spil
> x-com Ufo defender
> x-com terror from the deep
> og x-com Apocalypse

x-com Ufo defender? Det samme som "X-com: Enemy Unknown" ikke ?

Jeg købte engang en opsamligns-pakke med de nævnte spil. Det er Windows
versioner, men jeg kan dog alligevel ikke få det til at virke i xp. Den går
ind i det og det hele men billedet er helt forvrænget. Jeg har prøvet på 2
andre computere med WinXP.

Comp. mode hjælper intet.

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 30-06-03 20:20

Quadro wrote:

> [...]
> i xp. Den går ind i det og det hele men billedet er helt forvrænget.
> Jeg har prøvet på 2 andre computere med WinXP.

Hvilket skærmkort har du? De fleste Nvidia-baserede kort er vistnok VESA
kompatible - ATI-baserede kort skal bruge ekstra software for at køre
VESA grafik-modes.
Prøv evt. at skifte til 256 farver og 640x480 og sæt refresh rate til
60Hz, inden du starter spillet.

Prøv også DOSBOX eller BOCHS:
http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1
http://bochs.sourceforge.net/