/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
Løs hund i kvarteret
Fra : Robert Andersen


Dato : 28-06-03 19:33

Hvor vi bor er der nogen der har en labrador som _meget_ tit løber rundt i
kvarteret, da de har huller i deres hæk og fordi at hunden øjensynligt kan
"åbne hoveddøren selv" (??) Ejerne har meget svært ved at kalde den til
sig, det er faktisk kun manden i huset den lystrer.
Jeg har selv set den rende løs 4 gange på under 6 måneder, men ifølge børn i
kvarteret sker det næsten hver dag. Jeg har ikke set at den har halsbånd med
det lovpliktige hundeskilt på.

Hvordan er §§ på området ? og hvad kan man gøre ??
Det er ikke særligt rart at gå tur med sin lillle hvalp på 14 uger og sin
søn på lidt over et år når man risikerer at der er en hund der løber løs ?
Det skal siges at den ikke er agressiv, eller truende, men vores lille
Westie blev noget bange sidste gang den så den.

Mvh.

/Robert




 
 
Carina Bach Hansen (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Carina Bach Hansen


Dato : 29-06-03 07:17

Hej Robert

Hunde må ikke være til gene for andre og skal selvfølgelig altid føres i
snor. Hvis du har mulighed for det, kan du eventuelt indfange kreaturet, og
kræve en løsesum af 1 kr.
( det siger loven faktisk )

Hvis det ikke hjælper kan du jo som sidste udvej melde ham til politiet (
ejeren, ikke hunden )

Derudover skal hunden bære hundetegn.

Tager han ikke imod fornuft? ( stadig ejeren, ikke hunden )


Mange hilsner fra Carina

"Robert Andersen" <rob_the_smurf@remove.hotmail.com> wrote in message
news:bdkn0b$qbo$1@sunsite.dk...
> Hvor vi bor er der nogen der har en labrador som _meget_ tit løber rundt i
> kvarteret, da de har huller i deres hæk og fordi at hunden øjensynligt kan
> "åbne hoveddøren selv" (??) Ejerne har meget svært ved at kalde den til
> sig, det er faktisk kun manden i huset den lystrer.
> Jeg har selv set den rende løs 4 gange på under 6 måneder, men ifølge børn
i
> kvarteret sker det næsten hver dag. Jeg har ikke set at den har halsbånd
med
> det lovpliktige hundeskilt på.
>
> Hvordan er §§ på området ? og hvad kan man gøre ??
> Det er ikke særligt rart at gå tur med sin lillle hvalp på 14 uger og sin
> søn på lidt over et år når man risikerer at der er en hund der løber løs ?
> Det skal siges at den ikke er agressiv, eller truende, men vores lille
> Westie blev noget bange sidste gang den så den.
>
> Mvh.
>
> /Robert
>
>
>



Karina og Christian (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Karina og Christian


Dato : 29-06-03 07:40

"Carina Bach Hansen" <carina.bach(fjern dette )@hansen.mail.dk> wrote in
message news:bdlvsb$crl$1@sunsite.dk...
[klip]
> Hvis du har mulighed for det, kan du eventuelt indfange kreaturet, og
> kræve en løsesum af 1 kr.
> ( det siger loven faktisk )

Det kan godt være at dette her er søndag formiddag - og jeg ikke helt er
vågnet; jeg kan bare ikke lige helt komme i tanke om, hvilken lov, der taler
om løsesum.

Kan du genopfriske min rustne hukommelse?

Med venlig hilsen
Karina



Jeannette Svensson (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Jeannette Svensson


Dato : 30-06-03 13:15

Hej

Hvis man kan indfange hunden, kan man indlevere den på et internat,
det koster 450,- mener jeg at få den udleveret igen, det kan måske
lære ejeren at passe bedre på sin hund..

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko

Jynis (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Jynis


Dato : 29-06-03 08:30

>
> Derudover skal hunden bære hundetegn.
> Mange hilsner fra Carina

Måske er dette forkert , men er det ikke nok ,hvisden er øremærket. Skal den
også have hundetegn i halsbåndet ?
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk




Karina og Christian (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Karina og Christian


Dato : 29-06-03 08:27

"Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3efe90b7$0$5139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[klip]
> Måske er dette forkert , men er det ikke nok ,hvisden er øremærket. Skal
den
> også have hundetegn i halsbåndet ?

Hejsa Jytte

Ja, begge betingelser skal faktisk være opfyldt.

Hundelovens § 1, siger nemlig:

§1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder
gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt,
der angiver besidderens navn og adresse.

Mange hilsner
Karina



Verner (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Verner


Dato : 29-06-03 16:15

On Sat, 28 Jun 2003 20:33:26 +0200, "Robert Andersen"
<rob_the_smurf@remove.hotmail.com> wrote:


>Hvordan er §§ på området ? og hvad kan man gøre ??

Jeg ville få fat på Kalorius - fjerne halsbåndet hvis der overhovedet
er et - og bede politiet hente den !

Verner


Rinnie Ilsøe (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Rinnie Ilsøe


Dato : 29-06-03 16:31

> Jeg ville få fat på Kalorius - fjerne halsbåndet hvis der overhovedet
> er et - og bede politiet hente den !

Ja undskyld mig, men det er direkte svineri at gøre sådan!!!
Prøv dog med lidt kommunikation først! Kontakt ejeren og fortæl dem så at
næste gang den løber løs vil det blive meldt til politiet!!

Det andet udviser bare en særdeles dårlig evne til at kommunikere, det
udsætter hunden for en masse kasten imellem folk og du lyver ved at påstå
hunden ikke bar halsbånd... Det vil gøre dig til en værrere person end dem
der ikke kan holde hunden i haven IMO! Føj!!! Stakkels hund!!

_Flot!!!_



Rinnie Ilsøe (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Rinnie Ilsøe


Dato : 29-06-03 16:32

> Det andet udviser bare en særdeles dårlig evne til at kommunikere, det
> udsætter hunden for en masse kasten imellem folk og du lyver ved at påstå
> hunden ikke bar halsbånd... Det vil gøre dig til en værrere person end dem
> der ikke kan holde hunden i haven IMO! Føj!!! Stakkels hund!!

....og så lige en tilføjelse... Hvis du forlanger folk skal overholde loven
bør du selv fremstå som et ordenligt eksempel!!



Verner (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Verner


Dato : 29-06-03 20:36

On Sun, 29 Jun 2003 17:30:59 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<admin@NOSPAMflatcoated-retriever.dk> wrote:

> Kontakt ejeren og fortæl dem så at næste gang den løber løs vil det blive meldt til politiet!!

Nåh nej, ejeren ved naturligvis ikke at hunden stikker af gang på
gang, det kommer helt bag på ham !!

Mit forslag hedder bare konsekvens...

Verner


Rinnie Ilsøe (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Rinnie Ilsøe


Dato : 29-06-03 20:39

> Nåh nej, ejeren ved naturligvis ikke at hunden stikker af gang på
> gang, det kommer helt bag på ham !!

Selvfølgelig ved han det!!!!
....Tit og ofte er det bare alligevel nok med en henstilling!!

> Mit forslag hedder bare konsekvens...

Nej, dit forslag er at ta' loven i egen hånd!!!!

Rinnie



Verner (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Verner


Dato : 29-06-03 21:44

On Sun, 29 Jun 2003 21:38:32 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<admin@NOSPAMflatcoated-retriever.dk> wrote:


>Nej, dit forslag er at ta' loven i egen hånd!!!!

Tjah, men hvad skulle der så ske ved det i det her tilfælde ?

Hunden bliver indbragt - ejeren efterlyser på et tidspunkt sin hund -
og får derefter en velfortjent bøde !

Det er sg' da konsekvens han kan lære af - jeg tror ikke din
pladderhumanisme virker på denne type..

mvh
Verner

Rinnie Ilsøe (29-06-2003)
Kommentar
Fra : Rinnie Ilsøe


Dato : 29-06-03 21:44

> Det er sg' da konsekvens han kan lære af - jeg tror ikke din
> pladderhumanisme virker på denne type..


Nej, tro kan flytte bjerge! Jeg _ved_ det virker for jeg har selv gjort det
ved folk hvor hunden konstant stak af... Fortalte dem at jeg ville melde det
næste gang...!
I øvrigt så går det altså ikke kun ud over ejeren der får en bøde... Det går
også ud over hunden der i første omgang bliver fundet af dig, får hevet sit
halsbånd af, kommer en tur i en patruljevogn, ryger på en pension eller
noget, skal måske tilbringe natten der for endelig næste dag at komme hjem!

Ja, du er da en fin fyr at ville udsætte en hund for det inden du
overhovedet ved om samtale hjælper!

Hurra for talegaven!

Rinnie



Benny Mortensen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 30-06-03 06:27


"Verner" <vv@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3eff4ec9.30967348@dtext.news.tele.dk...
> On Sun, 29 Jun 2003 21:38:32 +0200, "Rinnie Ilsøe"
> <admin@NOSPAMflatcoated-retriever.dk> wrote:
>
>
> >Nej, dit forslag er at ta' loven i egen hånd!!!!
>
> Tjah, men hvad skulle der så ske ved det i det her tilfælde ?
>
> Hunden bliver indbragt - ejeren efterlyser på et tidspunkt sin hund -
> og får derefter en velfortjent bøde !
>
> Det er sg' da konsekvens han kan lære af - jeg tror ikke din
> pladderhumanisme virker på denne type..
>
> mvh
> Verner

Der er selvfølgelig nok en mulighed. En Verner der er blevet bidt af en
ellers absolut fredelig og på ingen måder truende Labbi, og en Verner der
bliver forundret over, at det er ham, der har overfaldet og forulempet en
hund.

Det ville vist være noget i retning af første gang i Dansk retshistorie, og
det kunne da være skægt ...

Men noget helt andet, når nu børnene siger, at det sker ofte, så lyder det
jo til, at det er en ganske skikkelig hund, som måske endda ligefrem en dag,
kunne blive en fordel. Så lad være med at gøre den til et problem, før den
er et problem. Der går med garanti et forældrepar på Sjælland lige nu, som
gerne så, at deres datter havde haft en sådan omstrejfer til ven, for den
ville helt sikkert finde hende.

Hunden kan ikke gøre for, at folk bliver bange for den, det gør de måske,
fordi der går så mange historier, som alt for ofte har dårligt fat i
sandheden. Alle mennesker er også bange for F.eks Rockere, de er voldelige,
farlige, de gør dit og de gør dat. Det meste er sgu sikkert rigtigt, Rockere
slår, sparker, bider, napper, kratter, ja sommer tider skyder, men som regel
hinanden. Vi andre kan som regel færdes ganske sikkert imellem dem, men
folk skider en snemand, bare de hører ordet.

Man siger, at hunden er menneskets bedste ven. Hvad så med om vi også
prøvede at være venner med dem. En hund behøver ikke være en mands ejendom,
den trives udmærket i kollektiv, hvilket jo ses tydeligt ved, at flere og
flere plejehjem får en kollektiv hund, og vi ser jo gang på gang, at selv de
beboere som var imod ideen, bliver rigtigt glade for kræet, og sjovt nok,
kræet bliver rigtigt glad for dem.

M.V.H.....Benny..





Benny Mortensen (30-06-2003)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 30-06-03 06:27


"Verner" <vv@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3eff4ec9.30967348@dtext.news.tele.dk...
> On Sun, 29 Jun 2003 21:38:32 +0200, "Rinnie Ilsøe"
> <admin@NOSPAMflatcoated-retriever.dk> wrote:
>
>
> >Nej, dit forslag er at ta' loven i egen hånd!!!!
>
> Tjah, men hvad skulle der så ske ved det i det her tilfælde ?
>
> Hunden bliver indbragt - ejeren efterlyser på et tidspunkt sin hund -
> og får derefter en velfortjent bøde !
>
> Det er sg' da konsekvens han kan lære af - jeg tror ikke din
> pladderhumanisme virker på denne type..
>
> mvh
> Verner

Der er selvfølgelig nok en mulighed. En Verner der er blevet bidt af en
ellers absolut fredelig og på ingen måder truende Labbi, og en Verner der
bliver forundret over, at det er ham, der har overfaldet og forulempet en
hund.

Det ville vist være noget i retning af første gang i Dansk retshistorie, og
det kunne da være skægt ...

Men noget helt andet, når nu børnene siger, at det sker ofte, så lyder det
jo til, at det er en ganske skikkelig hund, som måske endda ligefrem en dag,
kunne blive en fordel. Så lad være med at gøre den til et problem, før den
er et problem. Der går med garanti et forældrepar på Sjælland lige nu, som
gerne så, at deres datter havde haft en sådan omstrejfer til ven, for den
ville helt sikkert finde hende.

Hunden kan ikke gøre for, at folk bliver bange for den, det gør de måske,
fordi der går så mange historier, som alt for ofte har dårligt fat i
sandheden. Alle mennesker er også bange for F.eks Rockere, de er voldelige,
farlige, de gør dit og de gør dat. Det meste er sgu sikkert rigtigt, Rockere
slår, sparker, bider, napper, kratter, ja sommer tider skyder, men som regel
hinanden. Vi andre kan som regel færdes ganske sikkert imellem dem, men
folk skider en snemand, bare de hører ordet.

Man siger, at hunden er menneskets bedste ven. Hvad så med om vi også
prøvede at være venner med dem. En hund behøver ikke være en mands ejendom,
den trives udmærket i kollektiv, hvilket jo ses tydeligt ved, at flere og
flere plejehjem får en kollektiv hund, og vi ser jo gang på gang, at selv de
beboere som var imod ideen, bliver rigtigt glade for kræet, og sjovt nok,
kræet bliver rigtigt glad for dem.

M.V.H.....Benny..





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408528
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste