Hunde som kan "opsnuse" kræft?
Fra : Kosmonauten

Dato : 31-03-01 17:39

Hejsa derude i Vuf gruppen,
der kommer noget om at hunde trænes op til at kunne opsnuse kræft, mener det
er Dags Dato på TV2 i morgen kl. 20.00.

Tja, hvorfor ikke?

Weekend hygge fra
Martin & Runtime ;c) Laika'en

Fra : Nina El Falaki

Dato : 31-03-01 20:43

Tak for oplysningen

Jeg har set en udsendelse om det samme på Discovery, det var meget
interessant

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Alkymisten

Dato : 01-04-01 07:56

Jeg har forresten også læst om at man et sted har hunde der er trænet til på
sygehuse og plejehjem at lægge sig hos de døende mens de dør, man har så
kunnet måle at de døende er meget mere afslappede og fredfyldte i
dødsforløbet.

mvh

Keith

Fra : x Vuf x

Dato : 01-04-01 13:43

Sun, 1 Apr 2001 08:56:02 +0200, Alkymisten wrote:

> [...]
>sygehuse og plejehjem at lægge sig hos de døende mens de dør, man har så
>kunnet måle at de døende er meget mere afslappede og fredfyldte i

Det var dog skrækkeligt!
Jeg fik en hund tilbage, hvis ejer lå død ved siden af hende.
Det tog ½ år inden hun holdt op med at vække mig om natten,
for at se, om der var liv i mig...

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de 3 ***
http://www.sonpet.mixeren.com/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-04-01 14:50

Hej Sonja

Der er nok forskel på om det er et fremmed dyr, eller et dyr der er
følelsesmæssigt bundet til den døende.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : x Vuf x

Dato : 01-04-01 15:56

Sun, 1 Apr 2001 15:49:44 +0200, Nina El Falaki wrote:

>Der er nok forskel på om det er et fremmed dyr, eller et dyr der er
>følelsesmæssigt bundet til den døende.

Ja det tænkte jeg også på, efter jeg havde sendt...

Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-04-01 09:44

> Jeg har set en udsendelse om det samme på Discovery, det var meget
> interessant

Ja, det var vist også på Discovery eller Animal Planet de sendte et program
om hunde, der fungerede som "opkvikkere" på børneafdelinger med meget syge
eller døende børn. Der var blandt andet en dame, der havde en handicappet
hund (Bagbenene virkede ikke, så den havde fået en hunde-kørestol) der
besøgte en børneafdeling med handicappede børn.

Hvordan tror i et dansk sygehud ville reagere på hundebesøg til børnene?
Jeg _tror_ de ville gå helt agurk og klage over at det er for uhygiejnisk
med en hund der inde osv., men jeg ved det naturligvis ikke.

Rinnie Ilsøe

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-04-01 10:21

R. Ilsøe <gimze@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:STBx6.15$F13.68073536@news.mobilixnet.dk...

Hej Rinnie!

.. Der var blandt andet en dame, der havde en handicappet
> hund (Bagbenene virkede ikke, så den havde fået en hunde-kørestol) der
> besøgte en børneafdeling med handicappede børn.

<> Jeg kan godt se at hunde på en børneafd. vil være fint ... og have en
gavnlig inflydelse ..... og i for sig også se at handicappede børn vil kunne
finde noget at indentificere sig med når de ser en hund i hundekørestol ...
men rent faktisk synes jeg på den anden side at det på en måde er at gå for
langt med hunde .... det er nu en gang ikke naturligt at hunde bruger
kørestol .... men det er som man ser det ... jeg ville ikke byde mine hunde
det

> Hvordan tror i et dansk sygehud ville reagere på hundebesøg til børnene?
> Jeg _tror_ de ville gå helt agurk og klage over at det er for uhygiejnisk
> med en hund der inde osv.,

<> ja jeg tror du har ret ... og i nogle tilfælde ville det nok heller ikke
være sååå smart ... jeg tænker her på allergikere der jo også gerne skulle
kunne være der .... men på nogle afd. tror jeg det kunne være rigtigt
gavnligt ....

Hvordan går det ... hvor står er familien nu .... husk at hold mig
underrettet når du en gang får tid ....

Søndagshils fra
Ami

Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-04-01 10:46

> [...]
> langt med hunde .... det er nu en gang ikke naturligt at hunde bruger
> kørestol .... men det er som man ser det ... jeg ville ikke byde mine

Ja, jeg er af den, for nogen at se, nok lidt firkantede holdning at, kan en
hund ikke leve som en hund ja så er den bedere tjent med en aflivning.
Grænsen er hård-fin, men en hund i en kørestol kan IMO ikke leve et normalt
hundeliv, så vi er vist meget enige her.

> Hvordan går det ... hvor står er familien nu .... husk at hold mig
> underrettet når du en gang får tid ....

Den er stadig på 4 mennesker og 2 hunde. Lady er kommet afsted til et super
godt hjem. Det var rigtig søde mennesker, men nu har vi min gamle Flatcoat
på besøg til søndag i næste uge. Jeg tror det er skæbnen der vil at vi skal
ha' to' hunde!

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-04-01 10:54

R. Ilsøe <gimze@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uMCx6.3$2b6.5735611@news.mobilixnet.dk...
> [...]
> Grænsen er hård-fin, men en hund i en kørestol kan IMO ikke leve et
normalt
> hundeliv, så vi er vist meget enige her.

<> ja det kan vi sagtens blive enige om !!!!!

Lady er kommet afsted til et super
> godt hjem. Det var rigtig søde mennesker,

<> Hvor det dog glæder mig for både Lady og dig !!! tænkte godt nok
meget på jer i går!!

men nu har vi min gamle Flatcoat
> på besøg til søndag i næste uge. Jeg tror det er skæbnen der vil at vi
skal
> ha' to' hunde!

<> det må være skæbnen

godsøndagshils fra Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-04-01 19:59

Hej

Udsendelsen kommer tirsdag kl 20,45 på TV2

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-04-01 09:56

Hej Nina,
takker, blandede det sammen med en "spot" for DD.
Sorry ;c)
Netpote hilsen,
Martin & Laika.