ADSL fungerer ikke sammen med netværkskort
Fra : Ronnie Jensen

Dato : 31-03-01 18:23

Hej Gruppe.
Jeg har en ADSL-Opkopling via Tele Danmark, som har virket upåklageligt lige
indtil jeg installerede et 100/10 Mb Ethernet netværkskort som jeg kunne
tænke mig at forbinde med min bærbare, hvorefter hverken netværk eller ADSL
vil køre(Den logger på, men kan ikke finde noget på Internettet). I mine
mange desperate forsøg, har jeg på et tidspunkt haft Internettet oppe at
køre, men blot med meget lav hastighed. Kan nogen hjælpe mig..

På forhånd tak.
Ronnie Jensen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-03-01 18:18

Ronnie Jensen skrev...

>I mine
>mange desperate forsøg, har jeg på et tidspunkt haft Internettet oppe at
>køre, men blot med meget lav hastighed. Kan nogen hjælpe mig..

Dine symptomer kunne tyde på en ressource konflikt. Du benytter
garanteret et PCI netkort, og har måske flere andre PCI enheder i din
maskine.

Du er nødt til at finde ud af hvilke PCI slots der deler hvilke
ressourcer med andre enheder, og om de enheder understøtter
deling(sharing) af ressourcer.

Det kan være et større puslespil, og husk at det ikke er sikkert at
løsningen er at flytte netkortet.

--
kent
www.oldhoj.dk

Fra : Tommy Hass

Dato : 31-03-01 20:19

> [...]
> mange desperate forsøg, har jeg på et tidspunkt haft Internettet oppe at
> køre, men blot med meget lav hastighed. Kan nogen hjælpe mig..

Hvis det er Netexpress løsningen med ATM kortet. Så skal du sikre dig at dit
nye netkort ikke er med Realtek chipset. Jeg har nemlig selv haft problemer
med dette og de blev løst med et nyt netkort. Jeg har hørt om flere andre
med det ssamme problem.

Tommy

Fra : Brian Møller

Dato : 02-04-01 13:56

Jeg har selv et netkort siddende i den maskine med ATM-kortet og jeg kender
flere der har det.

Hans problem kan også være at den forsøger at finde internet via netkortet.
Jeg ved det ikke; men jeg har sat en del maskiner op med ATM kort og et
billig Realtek-chip netkort

Brian