Skærme
Fijala 3554
BNC-kabel og Sony GDM-200PST
Fra : Brian Madsen

Dato : 31-03-01 17:28

Hej.

De sidste 2 år har jeg siddet med en Sony G200 PST 17" på et almindeligt
VGA-kabel og forskellige grafikkort (G200, TNT1 og senest Radeon). Efter at
have pløjet mig gennem denne her gruppe, besluttede jeg mig for at købe et
BNC kabel. Jeg har bestilt et 2 meters "HQ" kabel med ferritkerne hos
Hammargren Data (www.hd.dk) til 130,- excl moms. Fik at vide hos HD at
kablet var dobbeltskærmet - det antog jeg som OK.

Men Dr. Ralph siger så, at hvis man skal have gode BNC kabler skal man hoste
op med en plovmand! Er det katten i sækken jeg har købt? Eller er det bedre
end det VGA kabel der fulgte med skærmen (Sony kvalitet!)?

Iøvrigt mht. til min Sony. Nå jeg tænder den er billedet rykket ca. 1 cm til
højre. Efter et par timer er billedet normalt og står centreret. Hvad
skyldes dette?

Lige nu kører jeg 1152x864 i 32bit farver og en refreshrate på 85 Hz. Men
jeg synes teksten flimrer lidt ude i kanten af skærmen. Skærmen bliver
"afgasset" jævnligt. At sætte refreshrate op til 100 Hz synes jeg ikke
rigtigt hjælper.

Mvh
Brian Madsen