MS Windows
briani 27239
Program til store tekstfiler
Fra : Jimmy

Dato : 28-06-03 08:17

Hej

Jeg har en tekstfil på 70 mb.
Hvordan kan jeg lettest lede den igennem efter data?

Jeg har forsøgt med Homesite, Lister, Notepad og Word, men filen er for stor
til at min XP 1700+ kan klare det.

Mvh
Jimmy

Fra : Jens Petersen

Dato : 28-06-03 09:03

On Sat, 28 Jun 2003 09:16:30 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

>Jeg har en tekstfil på 70 mb.
>Hvordan kan jeg lettest lede den igennem efter data?
>
>Jeg har forsøgt med Homesite, Lister, Notepad og Word, men filen er for stor
>til at min XP 1700+ kan klare det.

File Commander kan:

"Files of virtually any size may be edited, though it is loaded into
memory so large files may take a little while to load."

Hentes her: http://silk.apana.org.au/fc.html

--
Jens

Place magnet here #### to alter display colors.

Fra : Jimmy

Dato : 28-06-03 12:35

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> File Commander kan:
>
> "Files of virtually any size may be edited, though it is loaded into
> memory so large files may take a little while to load."
>
> Hentes her: http://silk.apana.org.au/fc.html

Det installeres ikke på min XP.
Den spørger om jeg vil installere, jeg klikker OK, den opretter ikoner på
skrivebordet men så ingenting mere.
Programmet installeres aldrig...

Mvh
Jimmy

Fra : Jens Petersen

Dato : 28-06-03 14:02

On Sat, 28 Jun 2003 13:35:21 +0200, "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk>
wrote:

>Det installeres ikke på min XP.
>Den spørger om jeg vil installere, jeg klikker OK, den opretter ikoner på
>skrivebordet men så ingenting mere.
>Programmet installeres aldrig...

Jeg tror den er installeret.

Prøv at kigge i d:\Programmer\Fcw der skulle installationen gerne
ligge.

Kør nu 'fcw.exe'

--
Jens

And God said E = /mv2 - Ze2/r . . . and there was light!

Fra : Simon [2700]

Dato : 28-06-03 11:07

> Jeg har en tekstfil på 70 mb.
> Hvordan kan jeg lettest lede den igennem efter data?

jeg vil tro ultraedit kan, der har jeg siddet med dictionary filer på lidt
over 50mb, på en XP1800 med 512mb ram.
jeg kan ikke lige huske et link, men søg på google.
mvh.Simon

Fra : Thomas D

Dato : 28-06-03 14:25

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har en tekstfil på 70 mb.
> Hvordan kan jeg lettest lede den igennem efter data?

Brug gvim.
Den åbner nemt >700mb filer på min Tbir1400, 512mb ram.
Det tager ikke engang ret lang tid.
Hvis filen blir så stor at der skal pages noget af det kan det tage lidt
lang tid, men for 100 - 200mb filer åbner den dem faktisk næsten lige så
hurtigt som notepad.exe åbner en 10kb fil.
du kan hente gvim her:
<http://www.vim.org/download.php>
Direkte link til installationsfil:
<ftp://ftp.vim.org/pub/vim/pc/gvim62.exe>

Mvh
Thomas

Fra : Jimmy

Dato : 28-06-03 16:04

"Thomas D" <dinadur@hotmail.com> wrote in message

> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Brug gvim.

Hey - Den var cool.
Virkede med det samme.

Takker for alle svarene,
Jimmy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-06-03 14:25

Du har sandsynligvis for lidt RAM ellers ville Word uden besvær kunne
håndtere en fritekstsøgning i sådan en fil.

Fra : Lars

Dato : 30-06-03 14:08

In article <fgbLa.12$Lm.1@news.get2net.dk>, nyhedsgruppe@get2net.dk says...
> Hej
>
> Jeg har en tekstfil på 70 mb.
> Hvordan kan jeg lettest lede den igennem efter data?

Hej, svaret er UltraEdit, en suveræn editor, der håndterer op til 4 gb filer

http://www.idmcomp.com/

--
Best regards

Lars