Trådløst netkort vil ikke installeres (win~
Fra : Søren Hansen

Dato : 28-06-03 03:15

Jeg har netop købt et NETGEAR WG511 trådløst netkort (samt et access
point) - men jeg kan ikke få kortet til at virke i min HP Omnibook, der
kører Windows 98 (som kortet skulle virke med ifølge æsken).

Jeg følger instrukserne og installerer driveren før jeg indsætter kortet.
Men når jeg så genstarter, er der ikke nogen ikon i systembakken, som der
burde være. Og enhedshåndteringen viser et gult udråbstegn ved siden af
kortet - samt denne tekst: NDIS.VXD, NTKERN.VXD indlæseren til denne enhed
kunne ikke indlæse enhedsdriveren (code2). Du kan løse dette ved at klikke
på opdater driver og opdatere enhedsdriveren".

Så jeg klkker på Opdater driver - men ender bare med:: "Windows er klar til
at installere den valgte driver til denne enhed. Driverplacering
c:\windows\inf\netwg511.inf"

Efterfulgt af:

"Fejl ved installering af enhed: Windows kunne ikke installere enheden..."

"Windows fandt en fejl under forsøg på at installere en driver til denne
enhed. Fejlkode: 1F6.

Pc'en siger en korrekt biplyd, når jeg fjerner kortet - men ingenting når
jeg isætter kortet.

Jeg har geninstalleret Windows 98 med HP's recovery-cd. Men efter at have
installeret driveren på den friske pc, får jeg følgende besked, hver gang
jeg starter pc'en: "Fejl under programstart. Filen wg511lv.-exe er
sammenkædet med en manglende exportfil MFC42.dll:6781"

Når jeg så sætter kortet i pc'en, ender jeg med samme gule udråbstegn og
fejlbesked som jeg startede med.

Når jeg prøver at køre kortets konfigurations-program, siger den: "En enhed
som er sluttet til systemet fungerer ikke".

Er mit netkort defekt? Eller nogle ideer til, hvad jeg ellers kan gøre?

Mvh

Søren