Red Squares nummer "Goodbye my love" søges
Fra : Thomas

Dato : 28-06-03 00:07

Hejsa

Jeg har søgt på diverse net-butikker... Der er åbenbart ingen
der ligger inde med 'Red Squares' CD'er...
Så nu er mit ydmyge (og ulovlige) spørgsmål...:
Er der nogen der har Red Squares nummer "Goodbye my love"
(Tekst og musik: Torben og Jørgen Lundgreen)
Som MP3 - og evt. kunne sende det... Sådan for at ende min
omkring 13 årige søgning...

Mvh. Thomas

Fra : Dettmaring

Dato : 28-06-03 16:58

"Thomas" <Ask.me@com.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har søgt på diverse net-butikker... Der er åbenbart ingen
> der ligger inde med 'Red Squares' CD'er...

Jo..bla rillen
www.rillen.dk

de ligger inde med en 6 stykker

Venlig hilsen
Carsten
www.fysikogkemi.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 28-06-03 17:14

Thomas <Ask.me@com.com> wrote:
> Er der nogen der har Red Squares nummer "Goodbye my love"
> (Tekst og musik: Torben og Jørgen Lundgreen)
> Som MP3 - og evt. kunne sende det... >

Hej Thomas
Der ligger en 45 sekunders smagsprøve på Goodbye my love
www.redsquares.com under Diskography
De gamle drenge er stadig aktive, så kig i kalenderen om de spiller i en by
nær dig.

og på deres HP kan du så finde ud af hvilken CD sangen er på...og så købe
den hos www.rillen.dk )

Flying Hotdogs
Musik skal opleves live

Fra : Camion

Dato : 03-07-03 00:07

"Thomas" skrev d. 28-06-03 00:07 dette indlæg :
> [...]
> (Tekst og musik: Torben og Jørgen Lundgreen)
> Som MP3 - og evt. kunne sende det... Sådan for at ende min

Hej!
Jag bor i Sverige och Red Squares är absolut mina största favoriter,
sedan jag var 17 år. Jag var tonåring på 1960 talet.Och deras stora
comback, de är ännu bättre, fastän de är äldre. (Geordie och Howie Gee
blir 61 år 2003)

Jag har singelskivan "Goodbye my love" och B sida: "Sherry" utgiven
1989. Jag har själv fått den från DK. ifrån en samlare. Och lycktas få
tag i "Ultimate collection CD" och Live skivan från Esbjerg. 1998.
Ingenting finns utgivet i Sverige

Jag har den alltså inte på CD, vinylskivan är som ny! Jag kan skicka
den till dej om du vill.????
Fordralet är svart med deras röda fyrkanter och ligger i plastfordral.
Det är EMI som gett ut den från 1989. I Sverige finns ingenting av deras
comeback 1989, ingen kommer ihåg dem här längre. Jag har har haft lite
kontakt med deras trumslagare Howie Gee, han sköter all fanmail.

Jag har deras autografer från Holstebro festivalen 2002, meningen att
åka dit, men det är 80 mil härifrån.Alldeles för långt. jag bor på
ostkusten

Om du vill ha skivan kan vi göra ett byte!!
Jag söker ALLT du kan hitta om Geordie Garriock, helst det som är från
1989 och framåt. Bilder, artiklar. det går bra även från den gyllene
tiden i DK också, det finns ingenting om dem här, det har jag internet
att tacka för, att jag hittat så mycket om dem. Allt du kan hitta om
honom!! OM det finns någonting publicerat!!.P.S Jag har allt som finns
publicerat från internet,!! det är RIKTIGA bilder och artiklar från
tidningar jag önskar!!
Om du inte hittar någonting om honom, så kan jag skicka skivan, mot att
du skickar mej först 100 i svenska kronor (det är ca 12 kr
billigare!)mot danska valutan!
Jag har mycket skivor från 1960- talet, mest svenskt. Goodbye my love,
har jag också på deras comeback LP från samma år.Som jag också lyckats
få tag från DK

Jag har mitt användarnamn som "Camion"
Jag heter: Britt-Marie Larsson, Västervik , Sverige

>E-mail: jennick@swipnet.se

Roligt om du hör av dej!! Hälsningar från Britt-Marie!

http://www.kandu.dk/

Fra : Camion

Dato : 04-07-03 23:10

> [...]
> (Tekst og musik: Torben og Jørgen Lundgreen)
> Som MP3 - og evt. kunne sende det... Sådan for at ende min

Hej Thomas!
Jag bor i Sverige och var tonåring på 1960-talet. Red squares var bland
och är idag bland mina stora favoriter. Här finns tyvärr ingenting av
deras skivor efter 1989 utgivet. De är bortglömda här!! MEN! jag har
lyckats få tag genom internet all information om gruppen år 2000.
Jag har kontakt med en samlare på Jylland, och jag har fått en singel,
alltså INTE CD, på låten "GOODBYE MY LOVE" B sidan är "Sherry," utgiven
på EMI 1989. Jag har även deras LP Back on the road. Så jag kan erbjuda
dej singelskivan!! den är i ett svart fordral med deras emblem och
titeln i rött, den ligger i plastfordral och är nästan ny! Det saknas
den runda i mitten(aldrig varit något där)
Jag har skrivit en del artiklar i Holstebro 1960er klubb, om 60 tals
musiken här i Sverige.

Vi kan göra ett byte!! jag söker ALL information om Geordie Garriock,!!
helst efter 1989 om det finns någonting publicerat i tidningar. Jag har
all information via nätet, genom deras hemsida. Har haft lite kontakt
med Howie Gee, det är han som sköter all fanmail.

Jag har för övrigt alla skivor de gjort, genom min kompis i Holstebro.
OM det inte finns något skrivet om Geordie, så säljer jag skivan till
dej för 100 svenska kronor!! jag hade ingen aning om förrän 2000 att de
gjort sådan comeback.

Ingen i Sverige känner till deras comback, jag är (tror jag) deras enda
fan här! Det var meningen att de skulle komma hit förra vintern ihop
med Svenne o Lotta, tyvärr var de upptagna, så det blev inget av.
Roligt att kunna hjälpa någon!
Hoppas du hör av dej till mej!

Jag heter Britt-Marie Larsson, Västervik, Sverige
Mitt användarnamn är "Camion"
Min E-Mail är: jennick@swipnet.se

http://www.kandu.dk/

Fra : mcloud

Dato : 20-07-03 15:05

> [...]
> (Tekst og musik: Torben og Jørgen Lundgreen)
> Som MP3 - og evt. kunne sende det... Sådan for at ende min

Søger du stadig efter nummeret goodbye my love med red squares
Har den liggende som mp3
mvh mcloud

http://www.kandu.dk/